Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Her har vi det:) Anonymous poster hash: 84b27...ed4
*Miss Marple* Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Det har vi alltid hatt og høster frukten av det når ungene vokser til. De er vant til å være hjemme med venner og jeg liker at de samles hos oss istede for å farte rundt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Nei. Har hatt det tidligere. Men nå har jeg ikke det lengre. Grunn enkelt. Ting ble ødelagt. Anonymous poster hash: 58715...879
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Ja, stort sett Anonymous poster hash: b2ae7...f83
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Ja absolutt. Vokst opp slik og kunne ikke tenkt meg annet enn å videreføre det. Opplever desverre at få andre har det. Ene klassekompisen her får for.eks bare ha én inne i gangen. Ei i klassen er hos sønnen min veldig mye, hver dag i perioder. De skal begynne i sjette nå, og mitt barn har aldri vært hos henne. Som miss marple nevner så håper jeg det vil gjelde her også. Satser på huset fullt av ungdommer om noen år, og de må gjerne legge til rette for gaming, filmkvelder ol her. Anonymous poster hash: 3ba75...20b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Synes det er slitsomt nok med mine egne barn. Takler ikke å ha andres oppå meg Anonymous poster hash: 5c136...fe7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Jepp, her er det stort sett fult hus. Synes det er kjempe koselig å bli kjent med barnas venner😊😊 Jeg tenker det er viktig for barna at de kan være sosiale, og vite at de kan ha med venner hjem. Jeg blir trist når jeg leser at dere ikke lar barna ha med venner pga dere ikke orker eller fordi ting blir ødelagt?? Stakkars unger. Her ser det av og til helt for j... ut etter besøk, men da får jeg ungene til å hjelpe til å rydde opp. Hva skulle dere gjort hvis ingen andre heller lot barna deres komme på besøk? Skulle de sitte inne foran skjermen hele dagen så de ikke rotet og bråket..? Anonymous poster hash: 0985c...b9e
sotosmor Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Ja, det har jeg alltid hatt. Det er bare så synd at venner som regel ikke kommer,de er så opptatt med alt mulig annet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Min er bare fire, men ja kommer til å ha åpent hus. Alternativet med at ingen vil hit er verre å tenke på Anonymous poster hash: 1b149...b4f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 Har en 3 åring nå, men vil ha åpent hus når han blir eldre. Hadde det selv og synes det er bedre at de er her enn å drive gatelangs. Anonymous poster hash: 94732...821
Kathrine. Skrevet 15. juli 2016 #13 Skrevet 15. juli 2016 Absolutt. Ikke vore plaget med at det blir for mange for ofre. Men er bare glad for at ungene har venner og tar hjertelig imot besøk. Vandt med det hjemmefra også. Husker der var en familie i gata som ikke fikk ta imot besøk fordi mora hadde støv på hjernen. Det blei det snakket om (20 år siden no)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #14 Skrevet 15. juli 2016 Nei. Vil ikke ha andres unger her vær dag. Det er også mitt og mannens hjem Anonymous poster hash: ac3e9...41a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 Åpent hus for alle. Har snakket litt med ungene at her følges våre regler, så er det noen som ikke skjønner det får våre unger siifra til de eller til oss om de ikke tørr, slik at vi kan si ifra. Jeg vil ikke være den sure kjeftende moren, men vårt hus= våre regler om de vil være her. Vi har fire unger og av deres ørten venner er det kun en unge som ikke ville følge våre regler og dermed ikke være her. Ungene syns det igrunn var helt greit, for det var en unge som nesten huska i taklampa. Også er jeg muligns litt kjip ang mat, for her får ungene forsyne seg av havregryn/cornflaks og fruktskuffen, men utover det så er det ikke noe severing. En som har allergi, der har jeg rundstykker i frysen og det vet mine unger og det barnet det gjelder. Jeg syns det er greit at ungene ikke må planlegge så veldig for å kunne leke sammen, så blir hun sulten så har vi noe hun kan spise. Ikke det mest spennende, men vi har. Noen få unger har mast på nugatti, men mine unger har sagt at dette e maten, vil du ikke ha det får du gå hjem og spise. Da har saken vært ferdig snakket. Her e det nemlig så mange innom hve dag, at det til tider blir tomt av det ene og det andre uten at jeg vet det, slik som brød spiser vi ganske jevnt av sp om plutselig ti unger spiser brød er det ikke noe til nistemat. Derfor er jeg litt kjip i matveien ang gjestene som er her. Middag pleier vi å ha sent, npr de fleste har reist hjem. Vi gidder nemlig ikke lage middag til halve nabolaget, og vi syns det er greit å ikke avbryte leken pga middag. Nå er eldst ungen 19år og vi meker veldig godt hvor lurt det har vært med åpent hus. Vi kjenner de fleste av hennes venner og omgangskrets. Ikke det at vi vet helt hvem alle som går inn og ut døra her er, men vi har sett de og de har sett oss. Og når de okuperr stua her en lørdag er det helt ok syns jeg, mye mer hyggelig enn at de er ute og ranglerr eller er på fest. Om de kommer hit etter en fest og er i veldig godt humør er også helt greit. For når de kommer hjem her så virker det som de drikker litt mindre enn hva de kunne ha gjort. Ingen har vært overstadig beruset når de har kommet hit. Drukket litt, men lite vingling inn døra. Og dette med alkohol inntak har igrunn skjedd denne våre,n, det har vært fryktelig lite frem til nå. De har som oftes okupert stua her hver helg, vi andre har blitt forvist tilkjellerstua. Ene andre ungen reserverer stua når hun skal ha venner, for hun vet det plutselig kan okupert på minutte. Anonymous poster hash: fd410...b1e
Kathrine. Skrevet 15. juli 2016 #16 Skrevet 15. juli 2016 Men sikkert enklest for de med god plass. Her kan ungene være i en egen etasje. Så det vil ikke plage oss nevneverdig.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #17 Skrevet 15. juli 2016 Ja, men bare 6 år enda, så ikke så mye enda. Håper vi får et hus der de samles😀 Anonymous poster hash: 153ea...0ea
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #18 Skrevet 15. juli 2016 Åpent hus og middag eller annen mat serveres. Lekser må gjøres hjemme, med unntak om avtale med foreldrene om at barnet deres blir med hjem etter skolen. Alle oppfører seg fint fordi de vet hvilke regler som gjelder hos oss. Anonymous poster hash: fc39a...cee
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #19 Skrevet 15. juli 2016 Ja. Men blir det for mye styr og ståk, sender jeg dem ut for å leke, i alle fall nå om sommeren. Anonymous poster hash: 0c403...355
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2016 #20 Skrevet 15. juli 2016 I prinsippet ja. Men hos oss følges husets regler. Det har betydd at noen unger har trivdes veldig godt og fortsatt gir meg klem når vi møtes, selv om de er fylt 18, mens andre unger fort fant ut at de ikke ville være et sted der de risikerte å møte ordet nei... Men de faste traverne kommer støtt og stadig, dvs hvert av barna har 2-3 gjengangere.
Ylva og Mathilde Skrevet 16. juli 2016 #21 Skrevet 16. juli 2016 Njah. Hvis ungene har lekt utover hele leiligheten, og det ser ut som et bombet horehus, får de beskjed om at "beklager, men det skal ingen inn hit så lenge det er så rotete!". Ellers er det fritt frem.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #22 Skrevet 16. juli 2016 Ja, hvis det noengang hadde kommet noen så hadde jeg hatt det som regel. Passet det dårlig en dag, så hadde jeg sagt at de fikk leke ute. Men her har ikke ringt på et barn uventet på over ett år. Anonymous poster hash: a6e74...91f
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #24 Skrevet 16. juli 2016 Ja! Vi håper at dette gjør at vennegjengen til barna føler seg velkommen også når de vokser til. Vi vil gjerne vite hvem barna vanker med, og det fungerer så langt veldig bra. Eldste er snart 13, og det plinger på døren hver dag. Treffer jeg disse kompisene ellers, så hilser de alltid. Vi har selvsagt visse husregler (krever folkeskikk), men dette går stort sett knirkefritt. Undrer meg over de foreldrene som bare sender barna ut og til andre, uten å noengang åpne egen dør for andres barn. De aner jo ikke hvem barna henger med... Anonymous poster hash: f16ca...3f7
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2016 #25 Skrevet 16. juli 2016 Ja, det er det. For barnas venner og våre venner. Ikke alltid det er ryddig og rent, ikke alltid jeg har mat til å fôre alle med middag (men brød har jeg alltid i frysen), ikke alltid jeg har tid til å underholde, men venner er ALLTID velkomne. Elsker at venner bare kommer innom! Håper å ha huset fylt til randen med ungdommer om noen år. Slik var det hos bestevenninnen min og hennes venner inkludert meg stikker fortsatt innom hennes foreldre når vi er i nærheten, noe jeg vet de setter stor pris på. Jeg bestemte meg for at slik skal mitt hus være. Anonymous poster hash: 68b26...b1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå