Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Misforstå meg rett, er ikke lei av henne, men at hun har dårlig råd og syter over det. Allikevel har hun råd til en del ting jeg ikke har råd til. Jeg har ikke så mye mer penger enn henne egentlig. Jeg er alene med fire barn, hun med tre. Det jeg er så lei av er kommentarer som 'Åja... Dere skal ta charter ja.. Jaja.. Det har ikke jeg råd til' 'Åja... Spiser dere ute.. Det har ikke jeg råd til' Og når hun er her på besøk. Shit som de ungene hennes spiser. Hun tar med kaffe liksom. Når de kommer på besøk blir det til at jeg må lage 'kjip' mat for jeg har ikke råd til å spise det jeg normalt spiser når de fire kommer. Feks yoghurt og frokostblanding, det har de aldri hjemme, så når de er her tar det helt av med det. I tillegg når de kommer hit og jeg spør feks 'kan du ta med bananer' så er det sånn 'ja... Vi får se.. Jeg har litt lite penger'.. Hun 'glemmer' ofte å ta med ting hvis vi skal feks grille i haven, så det ender med at jeg må en tur på butikken- for hun har ikke nok bensin og lite penger vet dere.. Jeg spanderer gjerne alt i hele verden men jeg er så JÆVLIG LEI av å høre om denne dårlige økonomien, fra en som røyker, drikker brus hver dag og spiser masse godteri og har dyre klær. Det er vel det vi kaller prioriteringer.. Anonymous poster hash: 210dd...ec7
☆☆☆ Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Venninna di er ein freeloader, og dei bør unngåast uansett eins eigen og deira økonomiske situasjon.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Skjønner godt at du er lei! Jeg hadde faktisk sagt i fra, jeg. Hvis du røyker og drikker brus hver dag har du ikke lov til å klage på økonomien din! Anonymous poster hash: 7ef28...37b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Jeg har vokst opp med en sånn mor. Hun var lektor og hadde derfor helt OK lønn (nå 550 000, på den tida mindre). Og snakka opp og ned til meg og alle vennene sine om hvor fattige vi var. Hver gang hun skulle ha middagsgjester (som hun hadde 2-3 ganger i uka) serverte hun aperitiff, forrett, hovedrett og dessert, og om det var helg fancy alkohol til alle rettene (forskjellige typer vin). Alt dette kjøpte hun med kredittkort, og hun var alltid helt blakk fram til neste lønning. Hun var så misunnelig på alle som hadde råd å reise på ferier osv. For det hadde ikke vi. Hun var også veldig overvektig og mente det var genene hennes. Hun spiste veldig mye mat, dessert hver dag, selv om det meste hun spiste var sunn mat var det mye sunn mat. Alt for mange kalorier. Det er slitsomt med folk som til de grader mangler selvinnsikt Anonymous poster hash: 4c5a2...a13
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Nei nei hun er ikke en freeloader, uff, føler meg slem nå. Hun tar imot meg og barna med mat og vafler og alt sånt hun også. Det er mest sytinga jeg er lei av. Og at hun alltid 'glemmer' ting. Hvis hun bare hadde sagt 'jeg har ikke råd til å ha med pølser/banan' så hadde det ikke vært verre enn at jeg sa OK, men da fikser jeg det før du kommer.. Er så slitsomt å høre på folk som har dårlig råd og klager. Ungene hennes går også rundt og sier de er fattige Anonymous poster hash: 210dd...ec7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Hva mener du egentlig når du skriver 'misforstå meg rett'? Det er den mest bakvendte setning jeg vet om. Anonymous poster hash: 0fbed...55f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Hva mener du egentlig når du skriver 'misforstå meg rett'? Det er den mest bakvendte setning jeg vet om. Anonymous poster hash: 0fbed...55f Det er en helt vanlig setning i det norske språk, det altså. Anonymous poster hash: 210dd...ec7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #8 Skrevet 15. juli 2016 Det er en helt vanlig setning i det norske språk, det altså. Anonymous poster hash: 210dd...ec7 Nei, det er det ikke. Den er bare feil. Det heter enten 'ikke misforstå (meg)', eller 'forstå meg rett'. Anonymous poster hash: 0fbed...55f
Miamimom Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Nei, det er det ikke. Den er bare feil. Det heter enten 'ikke misforstå (meg)', eller 'forstå meg rett'. Anonymous poster hash: 0fbed...55f Det er et helt vanlig uttrykk på østlandet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 Hva mener du egentlig når du skriver 'misforstå meg rett'? Det er den mest bakvendte setning jeg vet om. Anonymous poster hash: 0fbed...55f Deg igjen! Det er et uttrykk som er brukt over hele landet. Kom ut av hula di og opplev verden Anonymous poster hash: b6954...40c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Hva mener du egentlig når du skriver 'misforstå meg rett'? Det er den mest bakvendte setning jeg vet om. Anonymous poster hash: 0fbed...55f Helt vanlig uttrykk. Tips: les litt, så vil språkkunnskapen øke. Anonymous poster hash: 42e1d...cfb
*flux* Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 Vi har et vennepar som har dårlig økonomi. Hun er trygdet. Egentlig syns jeg hun er grei, men jeg har sluttet å invitere for uansett hva jeg har, eller ungene har, eller vi skal noe eller hva det måtte vært så gnåler hun om at hennes unger kan ikke ditt og datt og de har aldri IG hun har aldri og jeg blir svett. Må jo vokte hvert et ord jeg sier og det orker jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #13 Skrevet 15. juli 2016 Vi har et vennepar som har dårlig økonomi. Hun er trygdet. Egentlig syns jeg hun er grei, men jeg har sluttet å invitere for uansett hva jeg har, eller ungene har, eller vi skal noe eller hva det måtte vært så gnåler hun om at hennes unger kan ikke ditt og datt og de har aldri IG hun har aldri og jeg blir svett. Må jo vokte hvert et ord jeg sier og det orker jeg ikke Er sånn jeg føler det også. At hvis vi kjøper noe nytt bør vi helst ikke si noe. Anonymous poster hash: 210dd...ec7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #14 Skrevet 15. juli 2016 Nei, det er det ikke. Den er bare feil. Det heter enten 'ikke misforstå (meg)', eller 'forstå meg rett'. Anonymous poster hash: 0fbed...55f http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forsta-eller-misforsta-meg-rett/ Anonymous poster hash: 330c0...739
Gjest Trøfler Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 Ikke meningen å kuppe tråden, hi, men for å legge ballen om "misforstå meg rett" død: http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/forsta-eller-misforsta-meg-rett/
Isola&Lille+julegave Skrevet 15. juli 2016 #16 Skrevet 15. juli 2016 Jeg hadde gitt beskjed om at så lenge hun har råd til å røyke, kan hun bare slutte å klage over at hun har lite penger!! Det er bare det teiteste jeg hører!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #17 Skrevet 15. juli 2016 Jeg hadde irritert meg selv. Du kan be henne slutte å snakke om det til deg HI, og si at du selv ikke har råd til å stå for alle fellesmåltider. Ellers er det naturligvis helt legitimt å ha dårlig råd, uansett om man har uvaner. I motsetning til andre uvaner, så er dessuten røyk og snus svært avhengighetsskapende. Nikotin gir 20 % av befolkningen like sterk avhengighet som heroin. Svært mange som har dårlig råd har dessuten bil (3- 4000 per måned i utgifter) som de med litt stress hadde klart seg fint uten om de måtte. Anonymous poster hash: aeccb...310
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #18 Skrevet 15. juli 2016 Ja, hun må gjerne røyke, og det skal jeg ikke tvinge henne til å slutte med. Det er sytinga som plager meg. Tør nesten ikke si noe når jeg har kjøpt noe nytt liksom. Anonymous poster hash: 210dd...ec7
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2016 #19 Skrevet 15. juli 2016 Hva med å si "det er klart, jeg har det litt romsligere enn deg, men husk at jeg aldri har røykt, da. Jeg sparer jo inn en del der, og da blir det mye på sikt - f eks en chartertur!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå