Gå til innhold

Dere som ikke skal ha flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kondom. De gangene vi husker det 😅 skal få satte inn spiral, evt bruke noe annet. (Til drg som har kommentert hu andre: slapp av, blir jeg gravid så tar jeg ikke abort).

Anonymous poster hash: ebcf2...b52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen er sterilisert, pluss at jeg bruker p-ring. Tar ingen sjanser!! Blir tydeligvis veldig lett gravid, og da nummer fire overrasket oss, kjente jeg på kroppen at abort er uaktuelt!

Skrevet

P stav. Har bare to og tenker på sterilisering. Men så er jeg "bare" 27.

Anonymous poster hash: cae71...aee

Skrevet

Mannen har sterilisert seg. Jammen hans tur til å bidra litt.

Anonymous poster hash: ce9be...d8f
Skrevet

Hoppe av i svingen... Men jeg fullammer og har ikke fått tilbake mens ennå...

Mannen har blitt henvist til sterilisering. Jeg ønsker ikke det ennå. For man vet aldri... Så jeg vurderer hormonspiral slik at vi kan utsette steriliseringen noen år.

Anonymous poster hash: b137d...afc

Skrevet

Hopper av i svingen.

Har funket i 13 år. Har ett barn sammen som kom på første forsøk.

Gubben har stålkontroll.

Anonymous poster hash: e0c43...730

Skrevet

Har gått på p-piller mens mannen står i kø for å få sterilisering. Nå måtte jeg slutte med p-piller så da blir kondom frem til sterilisering..:(

Anonymous poster hash: 58b10...197

Skrevet

Sterilisert meg

Anonymous poster hash: d585d...36b

Skrevet

Hopper av i svingen.

Har funket i 13 år. Har ett barn sammen som kom på første forsøk.

Gubben har stålkontroll.

Anonymous poster hash: e0c43...730

Har ikke nødvendigvis noe med stålkontroll å gjøre, noen menn har sædceller i smøringen fra den stive penisen, andre har det ikke... Jeg ble gravid at et avbrutt samleie,var ikke i nærheten av noen utløsning for mannen så ingen avhopping i svingen. Jeg ble gravid av forsatsen.

Anonymous poster hash: 520c3...47e

Skrevet

Hormonspiral OG kondom. Tar ingen sjanser! Dere over som hopper av i svingen eller bruker kondom "når dere har det" er nok innerst inne ikke helt lukket for det å få flere barn. Det er vi. Det blir sterilisering for mannen etter hvert.

Anonymous poster hash: 22e79...43e

Skrevet

Hormonspiral OG kondom. Tar ingen sjanser! Dere over som hopper av i svingen eller bruker kondom "når dere har det" er nok innerst inne ikke helt lukket for det å få flere barn. Det er vi. Det blir sterilisering for mannen etter hvert.

Anonymous poster hash: 22e79...43e

Sterilisering er heller ikke 100% sikkert, det er ørlittegrann sikrere enn hormonspiral.

Sterilisering er det sikreste prevensjonsmidlet vi har, men 100% er det ikke. Skal dere være helt sikre bør dere sterilisere dere begge to, liten sjans for at begges sterilisering går til helvete..

Min mamma ble gravid da jeg var 15 år gammel, og hun var sterilisert.

Klippet fra brosjyren til helsedirektoratet:

Selv om du er sterilisert, er det likevel en liten risiko (0,51 %) for at du kan bli gravid. Hvis det skjer, er det som regel i løpet av det første året etter operasjonen. Det kan skyldes at du er gravid uten å vite det på det tidspunktet du blir sterilisert, at en av egglederne vokser sammen igjen, eller at det danner seg en tynn gang (en fistel) mellom livmoren og den delen av egglederen der egget er

Anonymous poster hash: 520c3...47e

Skrevet

Mannen har sterilisert seg.

Anonymous poster hash: b3fdb...9ce

Skrevet

Ingenting. Men tviler på at jeg blir gravid. Måtte ha prøverør for å få barn.

Anonymous poster hash: 30454...61d

Skrevet

Hormonspiral. Når den "utgår" om drøye året er jeg 43 år håper jeg på å klare meg uten prevensjon, bortsett fra kondom i midten av syklusen...

Anonymous poster hash: 72af3...641

Skrevet

Sølibat, funkar veeeeeldig bra. Men har planar om å komme igong i gjennom snart, kondom om eg ikkje har fått meg spiral til den tid, og mannen seier han vil sterilisere seg (for som han sa; då kan vi ikkje ombestemme oss om vi (han meinte nok du) plutseleg får lyst på eit barn til om 5 år😂😂😂😂 Og eg er enig, no har vi 4. Det får holde.

Anonymous poster hash: d7419...3d5

Skrevet

Steriliserte meg i forbindelse med keisersnitt på siste

Anonymous poster hash: 54765...b07
Skrevet

Steriliserte meg, og senere fjernet livmor og eggledere.

Anonymous poster hash: ce90a...5ac

Skrevet

Null sex

Anonymous poster hash: d3df8...0aa

Skrevet

Kondom!

Anonymous poster hash: e86ba...f51

Skrevet

Hormonspiral. Når den "utgår" om drøye året er jeg 43 år håper jeg på å klare meg uten prevensjon, bortsett fra kondom i midten av syklusen...

Anonymous poster hash: 72af3...641

Venninnen min har hatt spiralen i over 7 år nå. Hennes gyn sier at den fortsatt har effekt og at hun ikke trenger å bytte. Så mulig du kan ha din i lenger enn bare 1 år til også ;)

Anonymous poster hash: b137d...afc

Skrevet

Jeg skal be om (søke?) å få fjernet livmor og hele rugla. Orker ikke mensen mer, og er helt ferdig! :( Bruker ingenting i dag

Anonymous poster hash: 085fa...c45

Med mindre du har en god medisinsk begrunnelse for å fjerne livmor (og "jeg er lei mensen" er ikke en god grunn) får du det ikke dekket.

Anonymous poster hash: dc6e7...c81

Skrevet

Hormonspiral

Skrevet

Avholdenhet

Anonymous poster hash: 13e2f...07e

Skrevet

Siden det var jeg som ikke ønsket meg flere barn valgte jeg å sterilisere meg etter nr 4. I tillegg går jeg på p-piller grunnet endometriose så da burde jeg vel være dekket ;)

Anonymous poster hash: 6b89d...776

Skrevet

Hvilken prevansjon bruker dere?

Anonymous poster hash: 6e1e8...593

Kondom.

Anonymous poster hash: 5c74e...dd2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...