Gå til innhold

Gravid og migrenen er fullstendig fraværende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt med migrene i 10 år. Fant til slutt medisiner som dempet de verste anfallene og medisiner som halverte anfallene. Dvs jeg går på faste medisiner hver morgen og kveld (forebyggende).

Da vi bestemte oss for å prøve sluttet jeg med både p piller og migrene medisinen. Det tok tre mnd før jeg ble gravid og jeg hadde anfall flere ganger i uken. Det var nesten ikke til å leve med.

Men når jeg ble gravid og mensen ikke kom fikk jeg ikke disse vanlige anfallene jeg får uken Før mensen og uken hvor jeg har mensen.

Nå er jeg snart 3 mnd på vei og har ikke hatt et eneste anfall siden den siste menstruasjonen. Må bare si at det er som et helt nytt liv. Så invalid migrenen gjør meg får meg nesten til å ville gå gravid resten av livet (til tross for kvalme og andre plagsomme symptomer).

Jeg er bare så lykkelig 😀😀😀😀😀 vet jo at min migrene er hormonelt betinget. Andre med migrene het som har opplevd det samme? Var jo forberedt på at enten så ble migrenen min bedre eller mye verre. Veldig glad for at den forsvant helt og håper det holder seg sånn gjennom graviditeten.

Anonymous poster hash: 8559f...ad8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig! Jeg har dessverre ikke samme erfaring som deg, men jeg krysser fingrene for at du slipper anfall gjennom resten av graviditeten. Lykke til med alt!

Skrevet

Min migrene forsvant også når jeg var gravid. Kom tilbake når ungen var 1,5 år.

Skrevet

Min forsvant også da jeg var gravid og kom gradvis tilbake da jeg sluttet å amme og kom da i mye sterkere grad. Heldigvis kom de mye sjeldnere etter graviditetene enn før, men nå blir jeg skikkelig dårlig. Kaster opp og får lammelser osv.

Anonymous poster hash: 04139...046

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med migrene i mangemange år. Det stoppet helt opp når jeg ble gravid to ganger. Nå er minstemann snart to år. Han nesten ikke hatt anfall så jeg håper virkelig det slipper taket.

Til Hi. Håper du slipper unna i lang lang tid. Og gratulerer med baby i magen.

Anonymous poster hash: fcced...f2a

Skrevet

Jeg merker mindre til migrenen ja, det er helt nydelig :) Men den er ikke helt borte, kan vise seg en gang innimellom. Skal ihvertfall bli deilig med 7 mnd til uten de store anfallene! ;) Men sist gang hadde jeg omtrent like mye vondt i hodet, ihvertfall i starten. Så det er vel individuelt det også som alt annet :)

Skrevet

Min forsvant under første graviditet, har ikke fått den ekstreme tilbake og det er 9 år siden, får kun litt ekstra vondt når jeg får vanlig hodepine med ikke migrene!

Skrevet

Det er ganske vanlig at migrene påvirkes av hormonelle faktorer.

Jeg har alvorlig, kronisk migrene, opplever markant bedring når jeg går på hormonell prevensjon eller er gravid.

Anonymous poster hash: 231d1...9e7
Skrevet

Samme erfaring som deg. Var anfallsfri i permisjonstiden også. Da jeg startet jobb så var dritten tilbake igjen. Jeg har stressindusert migrene 😉😉

Anonymous poster hash: 7c44b...393

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Jeg har slitt med hodepine opptil flere ganger i uken, i mange år. Legen har aldri funnet ut hva det kommer av, men var visst ikke migrene sa dem. Det forsvant plutselig da jeg ble gravid, og har heldigvis ikke kommet tilbake enda. Ungen er snart 9 måneder! Livet er herlig  :D

Skrevet

Jeg har også migrene som kommer i anfall med ujevne mellomrom. Kan bli skikkelig, skikkelig slått ut!

Men i alle tre graviditetene har jeg vært 100 % anfallsfri. Det er helt nydelig, men migrenen har kommet tilbake i løpet av permisjonen hver gang...

Skrevet

Jeg har et spørsmål som kanskje noen av dere kan svare på!

Jeg har av og til hatt anfall med synsforstyrrelser og typiske tegn på migrene, men hodepinen er ikke ille, så det er litt atypisk.

Det er flere år siden jeg fikk anfall for første gang, men jeg ble værre etter at jeg fikk mitt andre barn.

Da var det en periode jeg hadde anfall annenhver og hver dag.

Ble sendt til MR for sjekk av hodet, men det ble heldigvis ikke funnet noe galt.

Anfallene ga seg og de var borte ca 6 mnd tenker jeg. Så plutselig en dag kom det tilbake, helt likt slik det alltid pleier å utarte seg, men denne gangen kom det også noen symptomer som skremte meg.

Jeg klarte ikke helt å lese, dvs forstå hva jeg leste og kunne lese gjennom samme setningen flere ganger uten å få det helt med meg. Jeg hadde også problemer med å ordlegge meg og få sagt det jeg ville si.

Jeg ble veldig redd og begynte bare å gråte, for for en avmaktsfølelse!

Mannen min ringte legen og jeg kom på sykehuset. De fant ikke noe galt, men mente det var migrene og at det kunne ha slike symptomer.

Noen av dere andre som har opplevd lignende? Jeg er forøvrig gravid og har snart termin.

Anonymous poster hash: ae671...bdc
Skrevet

Jeg har et spørsmål som kanskje noen av dere kan svare på!Jeg har av og til hatt anfall med synsforstyrrelser og typiske tegn på migrene, men hodepinen er ikke ille, så det er litt atypisk.Det er flere år siden jeg fikk anfall for første gang, men jeg ble værre etter at jeg fikk mitt andre barn.Da var det en periode jeg hadde anfall annenhver og hver dag.Ble sendt til MR for sjekk av hodet, men det ble heldigvis ikke funnet noe galt. Anfallene ga seg og de var borte ca 6 mnd tenker jeg. Så plutselig en dag kom det tilbake, helt likt slik det alltid pleier å utarte seg, men denne gangen kom det også noen symptomer som skremte meg.Jeg klarte ikke helt å lese, dvs forstå hva jeg leste og kunne lese gjennom samme setningen flere ganger uten å få det helt med meg. Jeg hadde også problemer med å ordlegge meg og få sagt det jeg ville si.Jeg ble veldig redd og begynte bare å gråte, for for en avmaktsfølelse!Mannen min ringte legen og jeg kom på sykehuset. De fant ikke noe galt, men mente det var migrene og at det kunne ha slike symptomer. Noen av dere andre som har opplevd lignende? Jeg er forøvrig gravid og har snart termin. Anonymous poster hash: ae671...bdc

Skjønner godt at du opplevde det som skremmende. :)

Jeg får ofte afasi som aurasymptom. I tillegg blir jeg ofte ekstra klønete (snubler, glipper ting) og/eller gjesper uten å være trøtt.

Skrevet

HI, jeg har også vært tilnærmet anfallsfri gjennom alle graviditetene og fullammingsperiodene. Det er vidunderlig! :)

(Selvfølgelig bare derfor jeg har fått så mange unger og langtidsammer. Neida. Joda. Neida.)

Skrevet

Jeg får ofte afasi som aurasymptom. I tillegg blir jeg ofte ekstra klønete (snubler, glipper ting) og/eller gjesper uten å være trøtt.

Jeg har det også slik. Ikke nødvendigvis så mye smerter, men mye annet tull...

Skrevet

Min ble mye værre 😂 men har holdt seg unna under ammeperioden. Håper det samme for deg! En vet ikke hvpr viktig det er med god helse før man blir syk altså. Skjønner veldig godt lykkefølelsen din!!! 😄

Anonymous poster hash: 5bd64...aeb

Skrevet

Min migrene har ikke kommet tilbake ennå og nå er yngste 10 så jeg satser på at det er varig.

Anonymous poster hash: 11e64...aa1

Skrevet

Så flott å lese at det er flere her som opplever det samme som meg. Dwt er jo først nå jeg skjønner hvor invaderende denne migrenen er. Jeg håper også at den holder seg borte under ammingen. Vi har også planer om å få enda en baby tett med denne så håper jeg er så heldig at den blir borte med nestemann også 😀😀

H.i

Skrevet

Takk for svar!

Det høres ikke noe greit ut det du opplever heller, men betryggende at migrene faktisk har så mange variasjoner uten at det er farlig.

Hvor lenge varer anfallene dine?

Anonymous poster hash: ae671...bdc

Skrevet

Samme skjedde her. Og det beste av alt, etter første graviditet begynte jeg på cerazette. Hører mange sliter med småblødninger osv, men hos meg ble mensen totalt fraværende OG migrenen! Nå er det 4 år siden jeg fikk førstemann, har fått en til siden og går fortsatt på cerazette. Kanskje det kan funke for deg også?

Anonymous poster hash: 7bf9f...a25

Skrevet

Jeg var mye plager før,men etter tre barn på fem år,så har jeg hatt to anfall. Yngste er nå tre.

Anonymous poster hash: d1d81...537

Skrevet

Samme skjedde her. Og det beste av alt, etter første graviditet begynte jeg på cerazette. Hører mange sliter med småblødninger osv, men hos meg ble mensen totalt fraværende OG migrenen! Nå er det 4 år siden jeg fikk førstemann, har fått en til siden og går fortsatt på cerazette. Kanskje det kan funke for deg også?

Anonymous poster hash: 7bf9f...a25

Har gått på cerazette siden jeg fikk førstemann for 11 år siden så det hjelper nok ikke :(

H.i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...