Gå til innhold

Frustrasjonstråd - villedende priser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forklar meg noe jeg ikke forstår. Når en fruktsmoothie for barn koster 9,70 og man kjøper 10 av dem, så betaler man likevel 100 kroner? Runder de ALLTID opp, selv om man betaler med kort? Hva er poenget med å skrive prisen, når de tar helt annen pris i kassa? Det er jo bare å skrive 10 kroner, ferdig med saken. Jeg har ført handlet i bokhandler, klesbutikker osv til 49, 99, 199, og man får alltid den krona tilbake. Hvis butikken runder opp hele tiden, så blir det jo en del hundrelapper i løpet av et år. Er det vanlig? For betaler man med kortet, så får man jo , som regel sum på 10,30 eller 189,25, altså ikke noe problem å ha øre også med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra 0,10 til 0,49 rundes ned

Alt fra 0,50-0,99 rundes opp.

9,70 rundes dermed opp til 10,0 pga vi ikk har ører lenger.

Etter at 50 øringen ble borte ble det slik.

Skrevet

Alt fra 0,10 til 0,49 rundes ned

Alt fra 0,50-0,99 rundes opp.

9,70 rundes dermed opp til 10,0 pga vi ikk har ører lenger.

Etter at 50 øringen ble borte ble det slik.

Men det er likevel merkelig at de runder opp for hver pose.

Om man kjøper 10 poser til 9,70 kroner burde jo prisen bli 97 kroner og ikke 100.

Skrevet

Men det er likevel merkelig at de runder opp for hver pose.

Om man kjøper 10 poser til 9,70 kroner burde jo prisen bli 97 kroner og ikke 100.

Ok, misforsto først innlegget til HI.

Men jeg mener likevel man skal betale 97 kroner og ikke 100. Om man kjøper dem samlet selvfølgelig.

Skrevet

Ok, misforsto først innlegget til HI.

Men jeg mener likevel man skal betale 97 kroner og ikke 100. Om man kjøper dem samlet selvfølgelig.

Ja, det er jo sluttsummen som skal rundes opp, ikke enkeltvarene. Betaler man dessuten med kort, skal man betale f.eks 9,70 og ikke 10 kr.

Anonymous poster hash: cba09...265

Skrevet

Når jeg jobbet i butikk i fjor, så var det kun den totale summen som var rundet av. Skannet jeg en pose koster den 10kr, 2 stk kom på 19kr, 3 stk 29. Hvis du betalte med kort betalte du nøyaktig beløp.

Anonymous poster hash: 1b2dc...a6b

Skrevet

Når jeg betaler med kort teller alltid ørene med. Feks. sier han i kassa at det blir 100,-, men når jeg drar kortet står det feks. 99,80. Hadde jeg betalt kontant ville det blitt 100,-

10 smoothie a 9,70 blir 97 kroner. Da skal du betale 97,- - ikke 100,- uansett om du betaler med kort eller kontant

Anonymous poster hash: 770b3...e05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...