Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Mitt søskenbarn heter dette😳😳😳 bror til mamma sin sønn. Blir det rart å "stjele" navnet? Det er liksom det jeg liker aller best 😲😲😲 Anonymous poster hash: 191eb...ae2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Det er vel ikke rart, blir jo en slags oppkalling nesten Anonymous poster hash: 090ff...331
Ylva og Mathilde Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Hadde spurt jeg! Synes navnet er så fint, plager det deg på noen måte om jeg bruker det?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Det er vel ikke rart, blir jo en slags oppkalling nesten Anonymous poster hash: 090ff...331 Vi er en liten familie og er veldig close. Han er en del yngre enn meg og vi har hatt mye med hverandre å gjøre... Føler kanskje at siden vi er så liten familie at det blir rart.... Johan og evt Johan vil ha en del med hverandre å gjøre.. Rot for besteforeldre å holde styr på. Haha jeg vet ikke. Overtenker kanskje. Men det er virkelig det eneste navnet som føles rett. Anonymous poster hash: 191eb...ae2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Hadde spurt jeg! Synes navnet er så fint, plager det deg på noen måte om jeg bruker det? Spør onkel eller søskenbarn selv? Anonymous poster hash: 191eb...ae2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Siden dere er så close skjønner jeg at du er litt usikker. Men hvis det er det fineste navnet du vet om ville jeg valgt det. De har jo ikke samme alder. Om de sees stadig: hva så? Mange som het det samme av venner og som lekte med hverandre, ikke noe big deal. Besteforeldre får bare ett mindre navn å huske;) Blir nok fort Store-Johan og Lille-Johan i slekten, el.l., men hvis det ikke plager deg sterkt: gå for det:) Du kan spørre, også, såklart, men da litt vanskelig hvis han mot all formodning sier nei.. Kanskje spørre på en måte der det ikke er rom for nei, isåfall. Anonymous poster hash: 85b34...6b7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Siden dere er så close skjønner jeg at du er litt usikker. Men hvis det er det fineste navnet du vet om ville jeg valgt det. De har jo ikke samme alder. Om de sees stadig: hva så? Mange som het det samme av venner og som lekte med hverandre, ikke noe big deal. Besteforeldre får bare ett mindre navn å huske;) Blir nok fort Store-Johan og Lille-Johan i slekten, el.l., men hvis det ikke plager deg sterkt: gå for det:) Du kan spørre, også, såklart, men da litt vanskelig hvis han mot all formodning sier nei.. Kanskje spørre på en måte der det ikke er rom for nei, isåfall. Anonymous poster hash: 85b34...6b7 Ser ikke for meg det blir nei... Men vil ikke familien skal tenke det er rart liksom. Den andre Johan i midten av 20 årene, så god aldersforskjell ja. Tenker litt på mine besteforeldre som får er barnebarn og et oldebarn med samme navn. Men må kanskje tenke på oss litt her... Har tenkt og tenkt på navn i flere mnd, det er det eneste som føles rett.... 6 uker til termin, får tenke litt til 😜 Vurderte Johannes, men det er et helt annet navn føler jeg. Hmm vanskelig. Anonymous poster hash: 191eb...ae2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #8 Skrevet 15. juli 2016 Hvordan kan "bror til mamma sin sønn" være ditt søskenbarn? Ville ikke det heller vært din (halv)bror? Anonymous poster hash: 5e1b2...920
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Hvordan kan "bror til mamma sin sønn" være ditt søskenbarn? Ville ikke det heller vært din (halv)bror? Anonymous poster hash: 5e1b2...920 Broren til mamma er min onkel. Han har en sønn. Det er mitt søskenbarn..😉 Anonymous poster hash: 191eb...ae2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 Broren til mamma er min onkel. Han har en sønn. Det er mitt søskenbarn..😉 Anonymous poster hash: 191eb...ae2 Haha Åja sånn ja! Vel jeg synes du kan kalle din sønn Johan, særlig siden de er så ulik i alder. Da blir det lille-Johan og store-Johan. Men spør søskenbarnet ditt da vel Anonymous poster hash: 5e1b2...920
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Haha Åja sånn ja! Vel jeg synes du kan kalle din sønn Johan, særlig siden de er så ulik i alder. Da blir det lille-Johan og store-Johan. Men spør søskenbarnet ditt da vel Anonymous poster hash: 5e1b2...920 Ja jeg får spørre han. Huff kvier meg litt til å fortelle resten av familien. Hvorfor er det sånn?😂 Anonymous poster hash: 191eb...ae2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 Jeg synes Johan er et veldig fint navn, farfar het det, mannen min heter det, min svoger heter det (alle i kombinasjon med et annet navn), mens faren min derimot heter Johannes Så jeg synes begge navnene er fine. Jeg personlig er ikke av den oppfatning at noen eier et navn, eller at man trenger å spørre om lov, men det er kanskje fordi oppkalling er veldig vanlig hvor jeg kommer fra. Anonymous poster hash: e9352...2b1
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #13 Skrevet 15. juli 2016 Ser ikke for meg det blir nei... Men vil ikke familien skal tenke det er rart liksom. Den andre Johan i midten av 20 årene, så god aldersforskjell ja. Tenker litt på mine besteforeldre som får er barnebarn og et oldebarn med samme navn. Men må kanskje tenke på oss litt her... Har tenkt og tenkt på navn i flere mnd, det er det eneste som føles rett.... 6 uker til termin, får tenke litt til 😜 Vurderte Johannes, men det er et helt annet navn føler jeg. Hmm vanskelig. Anonymous poster hash: 191eb...ae2 Jeg ville i alle fall ikke tenkt noe rart over det hvis et av mine søskenbarn kalte barna sine noe et annet søskenbarn het. Jeg synes det kanskje kan være litt rart hvis det er et EKSTREMT spesielt navn, type Tidemann-Celius eller noe;) Anonymous poster hash: 85b34...6b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå