Gå til innhold

Jeg vil gi jenta navnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eilen. Hva synes dere om dette navnet?

Anonymous poster hash: a0aa5...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som en stavefeil.

Anonymous poster hash: e94e8...9cb

Skrevet

Synest det er fint. Men liker bedre skrivemåten Eileen, med en tøddel over ene e'en 😉

Anonymous poster hash: a63dc...444

Skrevet

Det er et helt vanlig og fint navn i Bergen og flere andre steder på Vestlandet. Kjør på om du vil!

Anonymous poster hash: 8ab60...f02

Skrevet

Synest det er fint. Men liker bedre skrivemåten Eileen, med en tøddel over ene e'en 😉

Anonymous poster hash: a63dc...444

Det er jo ikke samme navnet! Det HI snakker om uttales Æilen med trykk på første stavelse

Skrevet

Det er jo ikke samme navnet! Det HI snakker om uttales Æilen med trykk på første stavelse

Det er vel ikke vanlig å uttale det med trykk på første stavelse? Æilen med samme trykk som mailen (epost) men uten m? Høres rart ut.

Jeg ville gjettet at det skulke uttales Æileeeen, og da ville jeg nok skrevet Eilén. Hvis du skriver Eileen, uttales det jo Eiliin.

For øvrig må du ihvertfall ikke putte en tøddel over, det er et slikt tegn ë, bruk heller aksent, é.

Anonymous poster hash: 1c1e6...aaa

Skrevet

Uttales det som mailen, bare uten m? I så fall liker jeg det ikke. Høres ut som noe pappa har i garasjen. Eileen derimot (uttales rett frem) er fint. Eileen (Eilin) er helt ok. 

Anonymous poster hash: 9c973...d51
Skrevet

Uttales rett ut. Med E ikke Æ. Eilen. Rett frem. Ikke eilin.... Som om du leser det fort akkurat slik bokstavene står. Kanskje det blir for mange misforståelser? Vil ikke gi henne et navn som er vanskelig å uttale rett.hi

Skrevet

Skal det uttales som Feilen, bare uten F??

Styr unna!

Generelt syns jeg navn som har en uklar stavemåte bør velges bort. Jeg har det selv, og det har faktisk vært en belastning.

Anonymous poster hash: 5870e...0e9

Skrevet

Skal det uttales som Feilen, bare uten F??

Styr unna!

Generelt syns jeg navn som har en uklar stavemåte bør velges bort. Jeg har det selv, og det har faktisk vært en belastning.

Anonymous poster hash: 5870e...0e9

Nei, eller hvis man sier den siste e'en litt ekstra lang. Eileen blir det vel, men uttaler med e, ikke i.

Skrevet

Fint ☺ jeg skjønner faktisk hvordan navnet uttales 😉

Anonymous poster hash: 51117...edf

Skrevet

Velg et navn som er enkelt å si og stave. Slitsomt for BARNET som må forklare navnet sitt hele tiden. Sukk 😕

Anonymous poster hash: 69d8c...a31

Skrevet

Helt greit navn, men ikke noe jeg hadde valgt selv. Hørte et fint navn her for litt siden som ligna litt- kanskje du liker det: Eila.

Anonymous poster hash: 44f35...525

Skrevet

Kjenner ei som uttaler navnet sitt Eileen (med e), og skriver det Eileen også. Er så mange navn som må staves, så det ville jeg ikke tenkt på en gang. Også helt vanlige navn hvor f.eks man kan bruke ch eller k, i eller y, bindestrek eller ikke osv.

Liker du navnet, gå for det ;)

Anonymous poster hash: 63669...e53

Skrevet

Kjenner faktisk flere Eilen, som uttales som du vil ha det. Go for it, om du ønsker det

Anonymous poster hash: 6fda5...dab

Skrevet

Synes det er fint jeg ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...