Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #1 Skrevet 15. juli 2016 Hvor mye legger dere igjen på rommet i tips til renholdpersonal etter 2 uker i Syden? Har redd opp senger nesten hver dag og bytta handduker ca hver 3. dag. Ikke tatt oppvask. Er fornøgd. Passe fint hotell. Anonymous poster hash: bc19f...6c8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #2 Skrevet 15. juli 2016 Ingen ting. Det er en del av det vi allerede har betalt for. Bare at jeg forventer nye håndduker hver dag om vi trenger det. Anonymous poster hash: f1b5b...b70
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #3 Skrevet 15. juli 2016 Ingenting. Jeg har allerede betalt for oppholdet og personalet får sin lønn. Får du tips for å utføre din jobb? Jeg gjør ikke det. Jeg får lønn og av den lønna betaler jeg det rommet koster. Det inkluderer renhold. Anonymous poster hash: 110da...00d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #4 Skrevet 15. juli 2016 Jeg gir 10-25 kr i tips hver eneste dag. De har elendig betalt og jobber langt over en 8 timers dag for en luselønn. Den siste dagen vi er her skal vi legge igjen 50 leva som er 250 kr med et brev der vi takke for god vasking. Hun damen som vasker hos oss er et utrolig flott menneske. Anonymous poster hash: d2f8f...0a1
Morken Skrevet 15. juli 2016 #5 Skrevet 15. juli 2016 Come on! Dette er mennesker som gjør en møkkajobb for luselønn. Tenk så kjip ferien hadde vært uten rent rom, rene håndkler og tomme søppelbøtter! Legg igjen så du har god samvittighet 😜👍
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #6 Skrevet 15. juli 2016 Jeg gir mellom 5 og 10 euro et par ganger i uken. Og alt jeg har av "småpenger" før vi reiser. (Kanskje 10-20 euro) syns vaskedamene virkelig fortjener tips. Vil heller tipse henne godt enn en tilfeldig kelner på en restaurant. (Men vi tipser selvsagt på resturanter også) Anonymous poster hash: 0b38f...feb
Ylva og Mathilde Skrevet 15. juli 2016 #7 Skrevet 15. juli 2016 Pleier å legge det vi har av mynter hver dag, mellom 5 og 10 € Klart de stakkars damene skal få tips, når vi vet at stuepikene i Norge såvidt får minstelønn!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #8 Skrevet 15. juli 2016 Legger igjen ganske mye siste dagen. Kanskje 3-400,- De jobber for luselønn og fortjener tips på lik linje som de som jobber som servitør. Anonymous poster hash: ab18b...b2b
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #9 Skrevet 15. juli 2016 Ingenting. Jeg har allerede betalt for oppholdet og personalet får sin lønn. Får du tips for å utføre din jobb? Jeg gjør ikke det. Jeg får lønn og av den lønna betaler jeg det rommet koster. Det inkluderer renhold. Anonymous poster hash: 110da...00d Trist når du tror resten av verden har det som Norge. Hva tror du disse menneskene tjener? Og tror du de har et fagforbund? Du har råd til en ferie til flere tusen, men gidder ikke legge igjen en krone? Spør vaskepersonellet på hotellet sist de hadde råd til en ferie til flere tusen? Eller spør når de var på ferie i det hele tatt? Du får nok svar, aldri. De tjener kanskje, bare kanskje nok til å overleve. De bor som regel med resten av storfamiliene, hvor alle jobber hardt for å få det til å gå rundt. Dette er folk med alt slags vondter, mange av de hadde nok vært sykemeldt om de bodde i Norge, men der har de ikke råd. Men fortsett å gni på pengene dine du, og tro at verden er rosa. Anonymous poster hash: 90b56...029
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #10 Skrevet 15. juli 2016 Trist når du tror resten av verden har det som Norge. Hva tror du disse menneskene tjener? Og tror du de har et fagforbund? Du har råd til en ferie til flere tusen, men gidder ikke legge igjen en krone? Spør vaskepersonellet på hotellet sist de hadde råd til en ferie til flere tusen? Eller spør når de var på ferie i det hele tatt? Du får nok svar, aldri. De tjener kanskje, bare kanskje nok til å overleve. De bor som regel med resten av storfamiliene, hvor alle jobber hardt for å få det til å gå rundt. Dette er folk med alt slags vondter, mange av de hadde nok vært sykemeldt om de bodde i Norge, men der har de ikke råd. Men fortsett å gni på pengene dine du, og tro at verden er rosa. Anonymous poster hash: 90b56...029 Jeg legger igjen mange kroner. Tror du jeg får gratis hotellopphold? Jeg betaler for oppholdet. Renhold er inkludert i prisen. Leier jeg hytte eller leilighet og renhold ikke er inkludert betaler jeg selvsagt ekstra for å få det eller vasker selv. Anonymous poster hash: 110da...00d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Jeg legger igjen mange kroner. Tror du jeg får gratis hotellopphold? Jeg betaler for oppholdet. Renhold er inkludert i prisen. Leier jeg hytte eller leilighet og renhold ikke er inkludert betaler jeg selvsagt ekstra for å få det eller vasker selv. Anonymous poster hash: 110da...00d Du så ikke poenget mitt? Det hjelper fint lite hva du betaler for turen din? Tror du de som vasker får så mye av det? Dette handler mer om menneskesyn enn hva du mener du har betalt for. Anonymous poster hash: 90b56...029
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 Du så ikke poenget mitt? Det hjelper fint lite hva du betaler for turen din? Tror du de som vasker får så mye av det? Dette handler mer om menneskesyn enn hva du mener du har betalt for. Anonymous poster hash: 90b56...029 Hvilken lønn personalet får vet jeg ingenting om, verken i Norge eller i utlandet. Jeg betaler for varen og tjenesten det det koster. Jeg tipser ikke postmannen, hun som solgte meg en t-skjorte, servitøren, frisøren, han som fant frem vindusspylevæsken osv. Jeg forventer at folk utfører jobben sin til den lønna de er tilbudt. Akkurat som deg og meg. Anonymous poster hash: 110da...00d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #13 Skrevet 15. juli 2016 Hvilken lønn personalet får vet jeg ingenting om, verken i Norge eller i utlandet. Jeg betaler for varen og tjenesten det det koster. Jeg tipser ikke postmannen, hun som solgte meg en t-skjorte, servitøren, frisøren, han som fant frem vindusspylevæsken osv. Jeg forventer at folk utfører jobben sin til den lønna de er tilbudt. Akkurat som deg og meg. Anonymous poster hash: 110da...00d Fint med prinsipper... Anonymous poster hash: 90b56...029
Kathrine. Skrevet 15. juli 2016 #14 Skrevet 15. juli 2016 Her ble det 11 euro. Ikke veldig mye, men iallefall noe.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 La igjen 15 euro. 1 uke. Anonymous poster hash: 47ab9...0c5
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #16 Skrevet 15. juli 2016 mellom 500-1000 norske kr i euro da så klart Anonymous poster hash: d0662...2d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå