Gå til innhold

Min halvtår gamle sønn sover ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han sovner på kvelden, 7 - 8. Våkner alt fra 22 - 01 og sutrer resten av natta. Får trøst i egen seng, bysses, tilbud om vann, bleieskift og til slutt mat. I den rekkefølgen. Kan roe seg mens vi holder på med alt dette, men så er det på'an tvert det avsluttes.

Tips? Neitakk på forhånd til skrikekur.

Anonymous poster hash: 1a15e...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som han plages med noe gjør at han ikke får ro.

Har du fått sjekket han for låsninger foreksempel? Refluks kan jo også være en mulighet.

Anonymous poster hash: efb9c...cdb

Skrevet

Hva er en låsning? Jeg leser mye om symptomer og behandling, men ingen kan si meg hva det er. Det virker litt muffens. Jeg vil ikke at noen kiropraktor skal dingle han opp ned uten å ha noe medisinsk belegg for det...

Han var ikke sånn før. Det har startet den siste måneden.

Skrevet

Ingen kiropraktor dingler han opp ned uansett.. Men du kan ta han med til en som kan kjenne etter. En dyktig kiropraktor vil raskt kjenne om det finnes låsninger som bør behandles.

Anonymous poster hash: 00465...966

Skrevet

Ingen kiropraktor dingler han opp ned uansett.. Men du kan ta han med til en som kan kjenne etter. En dyktig kiropraktor vil raskt kjenne om det finnes låsninger som bør behandles.

Anonymous poster hash: 00465...966

Taper jo ingenting på det :)

Skrevet

Kanskje han ikke vil sove alene?

Anonymous poster hash: ec39f...a5d

Skrevet

Kanskje han ikke vil sove alene?

Anonymous poster hash: ec39f...a5d

Har prøvd å la han samsove, men da kan han faktisk bli mer urolig. Mulig det blir litt for varmt for han? Det skal sies at han er ekstra ille nå som vi er på ferie. Så det kan jo ha noe med utilpasshet og gjøre.

Skrevet

Han sovner på kvelden, 7 - 8. Våkner alt fra 22 - 01 og sutrer resten av natta. Får trøst i egen seng, bysses, tilbud om vann, bleieskift og til slutt mat. I den rekkefølgen. Kan roe seg mens vi holder på med alt dette, men så er det på'an tvert det avsluttes.

Tips? Neitakk på forhånd til skrikekur.

Hvorfor gir du ikke mat først? Han er jo sikkert sulten.

Anonymous poster hash: 7136b...fac

Skrevet

For å starte med "minste inngripen" som HS så fint sa det. Han er i halvsøvne, åpner ikke øynene engang. Når han tilslutt blir tilbudt mat så spiser han bare et par slurker. Så han er nok ikke spesielt sulten, nei...

Skrevet

Men jeg kan jo prøve.

Skrevet

Men jeg kan jo prøve.

Det er jo ikke uvanlig at en 6 mnd gammel baby trenger mat om natten. Det er jo verd å prøve det først. Alt det andre "styret" kan jo bidra til økt uro.

Ang kiropraktor har jeg selv vært med min baby. Han var forsiktig, bare kjente og trykket litt. Fant et ømt punkt i ryggen hos min sønn, tøyde og og masserte litt og etter 3 behandlinger ble han bra.

En annen ting du kan prøve er å heve hodeenden på senga litt.

Om dette ikke hjelper kan du forsøke "the no cry - sleep solution". Det er en bok med forklaringer og råd for soving. Om du googler finner du nok noen gode tips.

Lykke til :)

Skrevet

Sånn har min vært siden han kom til verden. Først nå har han begynt å sove 3 timer i strekk, 11 mnd. Ingen har funnet noe galt, vi ee virkelig utslitt. Bare en fase, sier de.

Anonymous poster hash: 21b04...432

Skrevet

For å starte med "minste inngripen" som HS så fint sa det. Han er i halvsøvne, åpner ikke øynene engang. Når han tilslutt blir tilbudt mat så spiser han bare et par slurker. Så han er nok ikke spesielt sulten, nei...

I mitt hode vil minste inngripen være mat først, deretter bleie for eks.

Håper det ordner seg! Er søvnløs selv, men her er baby tre mnd bare. Grøss.

Anonymous poster hash: b8765...935

Skrevet

Har det holdt på lenge? Kan jo skyldes tenner eller litt vondt i magen pga. introduksjon av fast føde?

Ammer du? I så fall kan det være lurt at far prøver å roe. Trodde ikke ordentlig på det tipset, vår var ikke så vill etter puppen utenom måltider før, og sovnet gjerne ved den om kvelden og sov så godt. Men ble plutselig helt kavete og tøysete ettersom vi kuttet det ned, og da mye enklere for far å roe.

Anonymous poster hash: 60402...036

Skrevet

Stusser litt på tilbud om vann og alderen i tittelen, er han 6 måneder eller 1,5 år?

Det virker som det er veldig mye styr, vann, byssing, ny bleie, mat ( amming eller flaske/grøt?) , og alt dette er ting en går ut av rommet og skrur på lys osv på. Du sier selv han ikke virker sulten, så disse tingene virker nok mot sin hensikt.

Du sier han ikke er helt våken i starten,men smågråter i søvne. Hva skjer om du ignorerer det? Sovner han igjen uten å våkne skikkelig eller blir det full grining?

Anonymous poster hash: bd4b2...075

Skrevet

tanner kanskje ?

Skrevet

Stusser litt på tilbud om vann og alderen i tittelen, er han 6 måneder eller 1,5 år?

Det virker som det er veldig mye styr, vann, byssing, ny bleie, mat ( amming eller flaske/grøt?) , og alt dette er ting en går ut av rommet og skrur på lys osv på. Du sier selv han ikke virker sulten, så disse tingene virker nok mot sin hensikt.

Du sier han ikke er helt våken i starten,men smågråter i søvne. Hva skjer om du ignorerer det? Sovner han igjen uten å våkne skikkelig eller blir det full grining?

Anonymous poster hash: bd4b2...075

Jeg hverken skrur på lys eller går ut av rommet for noe av dette.

Hvis jeg ignorerer så eskalerer det til full oppvåkning og gråt.

Hver ting roer så han sover i alt fra 1 til 15 min. Så sutrer han igjen. Jeg bysser i sengen som regel. (Vugger kroppen hans. Det roer han)

Han er 6 mnd, får 3 faste måltider m/ vann uten at det er helt poppis. Ammer ca 5-6 ganger om dagen i tillegg. Ligger langt over kurven, sunn og frisk.

Skrevet

Mulig det er flere tenner. Han fikk de to første for et par måneder siden.

Skrevet

Jeg hverken skrur på lys eller går ut av rommet for noe av dette.

Hvis jeg ignorerer så eskalerer det til full oppvåkning og gråt.

Hver ting roer så han sover i alt fra 1 til 15 min. Så sutrer han igjen. Jeg bysser i sengen som regel. (Vugger kroppen hans. Det roer han)

Han er 6 mnd, får 3 faste måltider m/ vann uten at det er helt poppis. Ammer ca 5-6 ganger om dagen i tillegg. Ligger langt over kurven, sunn og frisk.

Vannet er ikke poppis, altså. Han elsker grøt og frukt og slikt.

Skrevet

Kanskje det er uvant for ham at du nå er hjemme siden det er ferie fra ungdomsskolen?

Anonymous poster hash: 1f730...5bf
Skrevet

Kanskje det er uvant for ham at du nå er hjemme siden det er ferie fra ungdomsskolen?

👍

Skrevet

Taper jo ingenting på det :)

Men finnes heller ingen belegg for at det funker!

Anonymous poster hash: b2d18...77e

Skrevet

Fysj, for en slem kommentar.

Anonymous poster hash: b8765...935

Skrevet

Er et stort utviklingssprang i den alderen som kan forklare dette siden det begynte for noen uker siden. Last ned wonder weeks dersom du ikke har det og se om du kjenner igjen beskrivelsen

Skrevet

Kan være utviklingssprang, eller stille reflux?

Her funka det derimot med velling som siste måltidet.

Anonymous poster hash: fb8c7...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...