Gå til innhold

Nice angrepet

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en verden vi lever i! Nå har en lastebil bevisst blitt kjørt inn i en stor folkemengde, og det er mange døde og enda flere skadde. Jeg har min søster og hennes familie der nede og de havnet midt oppi angrepet og unnslapp såvidt å bli kjørt ned, men har blitt vitne til mange døde og skadde... Vil bare ha henne, mannen og tanteungene mine hjem nå.

Anonymous poster hash: 8afd4...03d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er grusomt!

Anonymous poster hash: 49144...6ae

Skrevet

Helt forferdelig!! Er en time unna. Her ble fyrverkeriet avlyst i siste liten, av opplagte grunner... Bare helt grusomt...

Anonymous poster hash: dfd2c...b8b

Skrevet

Godt dine er i sikkerhet, Hi. Også at nr. tre er trygg.

Franske medier melder nå om 60 døde :(

Anonymous poster hash: 16a64...381
Skrevet

Godt dine er i sikkerhet, Hi. Også at nr. tre er trygg.

Franske medier melder nå om 60 døde :(

Har blitt 73 døde nå 😢 Ja mine er i sikkerhet i leiligheten vår et steinkast fra strandpromenaden, men de har det ikke veldig bra nå og barna vil bare hjem.

Skrevet

Har blitt 73 døde nå Ja mine er i sikkerhet i leiligheten vår et steinkast fra strandpromenaden, men de har det ikke veldig bra nå og barna vil bare hjem.

Det forstår jeg godt, det er traumatisk å oppleve noe slikt.

Men det kunne gått mye verre, nå bekreftes det at lastebilen hadde mye sprengstoff og granater ombord. Enda godt gjerningsmannen aldri fikk til å la dette gå av!

Klem i natten til deg - man blir rystet når slikt kommer så tett innpå :klem:

Skrevet

Lastebilen kjørte i 2 km gjennom folkemengden før den stoppa Herregud..

Uskyldige mennesker, barn :(

Dette er helt grusomt. Terroristene har ingen sperrer lenger...

Anonymous poster hash: dcbdf...0eb

Skrevet

Det forstår jeg godt, det er traumatisk å oppleve noe slikt.

Men det kunne gått mye verre, nå bekreftes det at lastebilen hadde mye sprengstoff og granater ombord. Enda godt gjerningsmannen aldri fikk til å la dette gå av!

Klem i natten til deg - man blir rystet når slikt kommer så tett innpå :klem:

Uff det er helt forferdelig det som har skjedd, men du har helt rett i at det kunne blitt mye verre. Jeg fikk akkurat en tlf fra søsteren til min beste venninne som er fransk og bor i Nice. Mannen til venninnen min ble truffet av lastebilen og er hardt skadd og venninnen min er lettere skadd, men med tanke på alle døde skal vi være glade for at de "bare" er skadd. Jeg har jobbet og bodd i Nice i mange år og har mange venner der så håper ingen flere er direkte berørt, men er meget stresset og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå utenom å vente på mer info. Har iallefall fått snakket med tanteungene mine og min søster og de er sjokkerte men har det ellers bra ❤

Skrevet

Uff det er helt forferdelig det som har skjedd, men du har helt rett i at det kunne blitt mye verre. Jeg fikk akkurat en tlf fra søsteren til min beste venninne som er fransk og bor i Nice. Mannen til venninnen min ble truffet av lastebilen og er hardt skadd og venninnen min er lettere skadd, men med tanke på alle døde skal vi være glade for at de "bare" er skadd. Jeg har jobbet og bodd i Nice i mange år og har mange venner der så håper ingen flere er direkte berørt, men er meget stresset og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå utenom å vente på mer info. Har iallefall fått snakket med tanteungene mine og min søster og de er sjokkerte men har det ellers bra ❤

Huff, håper det går bra etterhvert med din venninne og hennes mann <3

Skrevet

Noen utrolig fæle videoer som ligger på nettet med masse døde mennesker strødd rundt på asfalten, helt forferdelig, angrer på at jeg så på det. Tenke seg at her i landet leser jeg avisinnlegg daglig som raser om hvor grusom Sylvi Listhaug fordi hun er så streng og rasistisk når vi ikke åpner grensene.

Anonymous poster hash: 57667...94a
Skrevet

Jeg var så glad da fotball-EM avsluttet uten terror, jeg var overbevist at noe ville skje. Og så kommer det en snau uke etterpå, igjen i Frankrike. 77 døde, menn, kvinner og barn. Før i tiden var terror rettet mot myndighetene/eliten, men nå er det helt vanlige og uskyldige mennesker.

Hvis det stemmer at lastebilen var full av sprengstoff kan vi likevel være glad at det ikke ble enda verre.

Enda en trist, tragisk dag for Frankrike.

Skrevet

Og alikevel ble jeg hakket på for å være uopplyst og gjerne litt hysterisk bare for knappe 24 timer siden her inne. Fordi den verden vi lever i er såååå fantastisk og neida, ikke mer terror nå en ellers.

Helt grusomt det som nok en gang har hendt. Og jeg Håper verden snart får øynene opp, og gjør tiltak. Barna våre skal vokse opp i dette. Det kan ikke fortsette.

Skrevet

Og alikevel ble jeg hakket på for å være uopplyst og gjerne litt hysterisk bare for knappe 24 timer siden her inne. Fordi den verden vi lever i er såååå fantastisk og neida, ikke mer terror nå en ellers.

Helt grusomt det som nok en gang har hendt. Og jeg Håper verden snart får øynene opp, og gjør tiltak. Barna våre skal vokse opp i dette. Det kan ikke fortsette.

Dessverre tror jeg dette bare er starten, jeg tror det blir mye verre før det blir bedre igjen.
Skrevet

Historisk sett lever du i en veldig rolig og trygg tid. Det skjer grusomheter, men de er sjeldne i forhold til når som helst i tidligere tider.

Anonymous poster hash: 97b30...466

Skrevet

Men det er mindre terror nå enn på 70-tallet foreksempel. Du lever i en fredelig tid sett i forhold til historien.

Når det er sagt er terror alltid grusomt.

Skrevet

Det som ble sagt i går er ikke mindre sant fordi dette skjedde i dag.

Anonymous poster hash: 95b04...b84

Skrevet

Helt forferdelig 😢 jeg er så lei! Lei av å lese om terrorangrep i ALLE land og alle uskyldige som blir drept pga noen ustabile mennesker 😢 jeg som ikke har vært redd begynner å bli redd 😔

Anonymous poster hash: d9c7b...6a1

Skrevet

Men det er mindre terror nå enn på 70-tallet foreksempel. Du lever i en fredelig tid sett i forhold til historien.

Når det er sagt er terror alltid grusomt.

Har du kilder på det? Var det så ofte terrorangrep der så mange ble drept også da?

Anonymous poster hash: 881fa...307

Skrevet

Har du kilder på det? Var det så ofte terrorangrep der så mange ble drept også da?

70 tallet var vel tiden for PPK, bader meinhof, Røde arme fraksjon og IRA hvis vi bare ser på Europa. De tok livet av ganske mange og det var ikke bedre i resten av verden. (Mulig jeg bommer litt på årstallene. Det kan du jo sjekke. Jeg er ikke så god i historie.)

Anonymous poster hash: 97b30...466

Skrevet

Takk for link, det var interessant lesing.

Jeg tror likevel dette er grunnen til at vi er reddere nå:

"– Terrorgrupper som IS har som mål om så mye død som mulig. Det er ikke som på 70-tallet da gruppene ville ramme myndighetene, næringsliv, eller politikere. Det var ikke den kraften, den kampen innad i terrorgruppene som vi ser i dag. I dag er det et mye dypere problem.

– Flere er redde nå. I dag kan terror skje hvor som helst, når som helst. Terroren skjer ikke lenger bare mot ideologiske mål, sier Ranstorp"

(Sitat fra linken)

Skrevet

Så på 70-tallet var det flere angrep mot meningsmotstandere/politikere, men nå er det ofte tilfeldelige uskyldige og folkemengder som er målene

Skrevet

Terror er grusomt uansett. Men hvis man leser linken ser man at terroren har endret karakter siden 70-80-tallet. Da var terroren konsentrert i områdene Baskerland og nord-Irland. Nå er terroren globalisert, og vi vet ikke når/hvor de slår til. Derfor er dagens terror mye mer effektiv ift å skape frykt. Ingen er trygge.

I tillegg er det måten terroristene slår til på. De prøver ikke i hovedsak å ramme myndigheter og næringsliv. Terroren i går rammet helt blindt, små barn ble skånselløst meid ned.

Da jeg var ung var det stadig meldinger om bomber som ble utplassert mot mål i Storbritannia, ex på varehuset Harrods.

Det var da standard at terroristene ringte og sa fra om at om 10 min sprenges bomba. En slik "nåde" er helt ukjent for terroristene nå til dags.

Feige jævler, er det de er. Symboltungt å angripe Frankrike på nasjonaldagen.

Skrevet

Så på 70-tallet var det flere angrep mot meningsmotstandere/politikere, men nå er det ofte tilfeldelige uskyldige og folkemengder som er målene

Det stemmer. Jeg tenker at grunnen til det er fordi det rammer mest. Og nå, i motsetning til på 70-tallet, så spres slike nyheter over hele verden på rekordtid via internett og sosiale medier. Dermed føles det også som om de slår til oftere enn gjør, og at det rammer flere enn det gjør. Og selvsagt opprører og skremmer det folk, fordi det nettopp er "folk flest" på vei til ferie eller midt i feiring av nasjonaldagen. Det er en inngripen i folks liv på en annen måte enn før.

Så de når frem med terroren og rammer akkurat der de vil, med å skremme en hel verden.

Anonymous poster hash: 95b04...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...