Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Så nå ser det ut til at det blir jeg som må reise alene med barn. Er så sinnsykt skuffet og oppgitt. Jeg har ordnet alt det praktiske, han behøvde bare å fikse fri. Kjenner at jeg bare har lyst til å legge meg ned å grine. Humør på bånn. Det skjedde noe liknende tidligere i sommer også, og jeg dro alene. Jeg sa at han måtte dobbeltsjekke alt så det ikke skjedde igjen.. Men likevel.. Hvordan hadde dere reagert? Anonymous poster hash: d74db...cd4
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Han har tydeligvis ikke så veldig lyst. Og så skylder han på jobben og feriedager. Passiv-aggressiv protest...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Han har tydeligvis ikke så veldig lyst. Og så skylder han på jobben og feriedager. Passiv-aggressiv protest... Det tror jeg faktisk ikke.. Han var helt på gråten, så jeg syns igrunn mest synd på han.. Han har en uforutsigbar jobb, så sånt kan skje, men jeg blir like skuffet og fortvilet likevel. Jeg må bare finne ut av det praktiske så går det greit.. Og bare sånn siden det høres ut som om jeg bare biter det i meg.. Jeg la ikke to i mellom når jeg fikk beskjed, for å si det slik. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Det tror jeg faktisk ikke.. Han var helt på gråten, så jeg syns igrunn mest synd på han.. Han har en uforutsigbar jobb, så sånt kan skje, men jeg blir like skuffet og fortvilet likevel. Jeg må bare finne ut av det praktiske så går det greit.. Og bare sånn siden det høres ut som om jeg bare biter det i meg.. Jeg la ikke to i mellom når jeg fikk beskjed, for å si det slik. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4 Helt sikkert riktig nok det - jeg syntes bare det var påfallende at han klarer å kløne det til to ganger samme sommer. Da virker det ikke tilfeldig mer.
Love my kidz Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Hvis dette gjentar seg år etter år, så ville jeg vurdert å skifte jobb! 😯
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Han er sikkert utro og vil du og barnet skal reise bort slik at han får vært med elskerinnen sin! Anonymous poster hash: e18e9...9b8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Han er sikkert utro og vil du og barnet skal reise bort slik at han får vært med elskerinnen sin! Anonymous poster hash: e18e9...9b8 Jaja, i så fall unner jeg han en avslappende ferie 😄 Han er dessverre verdens største vimsete, og det er egentlig det verste for meg som liker planlegging og struktur i hverdagen.. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Uforutsigbar jobb eller ikke, det er ingen unnskyldning. Det går rett og slett ikke an å holde på sånn. Hadde han virkelig villet så hadde han nok sørget for at han hadde fri. Du får fortelle ham at neste år kommer du til å ringe sjefen hans andre mai og spørre når han har fått ferie. For han klarer ikke å holde styr på det selv. Anonymous poster hash: 7247e...8c8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 Årets sommerferie må være klar til 1.5.? Hvordan klarer han å si til deg at han har fri uten ha det bekreftet? Høres ut som han er skikkelig idiot (sorry, men vimsete er ingen unnskylding her). Anonymous poster hash: 6a153...66e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 Årets sommerferie må være klar til 1.5.? Hvordan klarer han å si til deg at han har fri uten ha det bekreftet? Høres ut som han er skikkelig idiot (sorry, men vimsete er ingen unnskylding her). Anonymous poster hash: 6a153...66e Det er litt annerledes fordi det er oppdragsbasert. Men det handler helt klart om at det har blitt tatt tak i for seint.. Akkurat nå er jeg bare lei meg fordi det blir en helt annen ferie enn jeg hadde sett for meg. Men barna skal få oppleve det de har gledet seg til.. og alenemødre verden over klarer det jo alene.. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #11 Skrevet 15. juli 2016 Hva slags ferie skal dere på da? Utrolig sløvt av mannen din og hadde det vært hos oss så tror jeg at heg hadde blitt rasende.. Anonymous poster hash: b985c...bbd
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #12 Skrevet 15. juli 2016 To ganger på en sommer ..altså to turer ?! Det går ikke Ann. Jeg sier aldri at noen har andre på si eller noe her inne , men her er det garantert noe. Ingen mann klarer tulle til to turer på en sommer . Anonymous poster hash: 49cf0...bf7
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #13 Skrevet 15. juli 2016 Hmmm.... Tullete det til to ganger på en sommer?? Something's fishy in Denmark Anonymous poster hash: f0b08...749
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 15. juli 2016 #14 Skrevet 15. juli 2016 Enig med de over, en gang går an å gjøre feil - men to? Det er nesten godt gjort. Ville også blitt sur og lei meg, men det er vel lite å gjøre med det for deg nå....
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #15 Skrevet 15. juli 2016 Kommer han til å dra alene med ungene når han får sin ferie eller må de i bhg og sfo ? Anonymous poster hash: 3f672...b71
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #16 Skrevet 15. juli 2016 Man bestiller vel ikke ferie før navn har fått bekreftet fra begge arbeidsgivere at ferie den uken er innvilget? Hvordan har han klart å rote til det egentlig? Han har sagt til deg at ferie den aktuelle uken er innvilget, du har bestilt tur, også var ikke ferien innvilget likevel? Anonymous poster hash: 451ba...584
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #17 Skrevet 15. juli 2016 Man bestiller vel ikke ferie før navn har fått bekreftet fra begge arbeidsgivere at ferie den uken er innvilget? Hvordan har han klart å rote til det egentlig? Han har sagt til deg at ferie den aktuelle uken er innvilget, du har bestilt tur, også var ikke ferien innvilget likevel? Anonymous poster hash: 451ba...584 Eksakt ☺ Han fikk kontrabeskjed. Det er en oppdragsbasert jobb og da har man ikke de samme rettighetene. Man kan velge å ikke ta oppdraget, men da vil msn tape store summer og i tillegg bli mindre attraktiv neste gang et oppdrag legges ut på anbud.. Det oppleves uansett som surr fra ende til annen, og jeg må ha litt mer forutsigbarhet i hverdagen. Det kan være vi klarer å endre reiseruten slik at kabalen går opp... Jeg bare lurer på om andre ville blitt så forbanna som jeg ble når jeg fikk beskjeden.. klarte ikke å se på han eller snakke til han på flere timer.. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #18 Skrevet 15. juli 2016 Du forsvarer han veldig syns jeg. Egentlig sjønner jeg ikke hborfor du laget denne tråden. Her lukter det ugler i mosen. At han får frem krokodilletårer og virker lei seg... ? Hmmmm Jeg hadde avbestillt turen, og blitt hjemme. Så hadde mannen bare fått dratt på jobb og kommet rett hjem etterpå. Så kan dere finne på noe sammen når mannen er hjemme fra jobb. ( siden han var så lei seg, må han bli veldig glad da) Men jeg tror han lyver... Anonymous poster hash: 783b1...5d5
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #19 Skrevet 15. juli 2016 Eksakt ☺ Han fikk kontrabeskjed. Det er en oppdragsbasert jobb og da har man ikke de samme rettighetene. Man kan velge å ikke ta oppdraget, men da vil msn tape store summer og i tillegg bli mindre attraktiv neste gang et oppdrag legges ut på anbud.. Det oppleves uansett som surr fra ende til annen, og jeg må ha litt mer forutsigbarhet i hverdagen. Det kan være vi klarer å endre reiseruten slik at kabalen går opp... Jeg bare lurer på om andre ville blitt så forbanna som jeg ble når jeg fikk beskjeden.. klarte ikke å se på han eller snakke til han på flere timer.. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4 Penger er ikke alt. For meg er familien alt. Hvis min mann hadde valgt et jobboppdrag istedet for ferie med familien sin i siste liten, hadde jeg klikket. Men en sånn mann er jeg uansett ikke sammen med, og hadde aldri klart å være sammen med. Han kunne ha sagt nei. Det er ferietud, dere har bedtillt dere tur. Det er bra nok unnskyldning for å si nei, beklager, jeg kan ikke ta oppdraget. Ingen unnskyldning dette. Jeg tror han innerst inne ikke vil på ferie med dere.. Anonymous poster hash: 783b1...5d5
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #20 Skrevet 15. juli 2016 Eksakt ☺ Han fikk kontrabeskjed. Det er en oppdragsbasert jobb og da har man ikke de samme rettighetene. Man kan velge å ikke ta oppdraget, men da vil msn tape store summer og i tillegg bli mindre attraktiv neste gang et oppdrag legges ut på anbud.. Det oppleves uansett som surr fra ende til annen, og jeg må ha litt mer forutsigbarhet i hverdagen. Det kan være vi klarer å endre reiseruten slik at kabalen går opp... Jeg bare lurer på om andre ville blitt så forbanna som jeg ble når jeg fikk beskjeden.. klarte ikke å se på han eller snakke til han på flere timer.. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4 Men da har han ikke surret det til, han velger å ta et oppdrag i ferien sin istedenfor å bli med familien på tur... Det er jo et valg dere må ta i fellesskap utfra deres økonomiske situasjon Anonymous poster hash: 451ba...584
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #21 Skrevet 15. juli 2016 Her er det ugler i mosen. Lyser jo lang vei at han vil bli kvitt dere så han kan kose seg uten dere elskerinnen eller noe Anonymous poster hash: e6946...aad
Hjertefru Skrevet 15. juli 2016 #22 Skrevet 15. juli 2016 Men gan har jo ikke tullet det til. Slik du skriver lenger ute i tråden kunne han jo godt si nei til oppdraget. Kan være noe jeg ikke skjønner her, siden både jeg og mannen jobber som fotsoldater i det offentlige... Men hvis han gråter og er så fortvilet kan han jo bare si nei?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #23 Skrevet 15. juli 2016 Men gan har jo ikke tullet det til. Slik du skriver lenger ute i tråden kunne han jo godt si nei til oppdraget. Kan være noe jeg ikke skjønner her, siden både jeg og mannen jobber som fotsoldater i det offentlige... Men hvis han gråter og er så fortvilet kan han jo bare si nei? Jeg jobber også i det offentlige, og elsker forutsigbarheten. Når man jobber oppdragsbasert har arbeidsgiver alle rettigheter mht. å velge bort konsulenten. Det er derfor en type arbeidskontrakt som gjør at oppdragstakere strekker seg lengre enn de ønsker for å havne høyt på prioriteringslisten. Det mannen min kunne gjort var å si opp oppdraget på et tidligere tidspunkt men ønsket å forsøke å ordne det selv slik at han sparte oppdragsgiver for jobben. Han er en hederlig, flott mann. Når jeg skrev dette var jeg lyn forbanna fordi det atter en gang hadde skjært seg mht. ferie. Men når jeg tenker meg om vet jeg at han gjør det for å sikre oss en god hverdag.. Nå har vi fått flyttet litt om på hotell og billetter så vi får det til likevel.. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4
Gjest Antarctica Skrevet 15. juli 2016 #24 Skrevet 15. juli 2016 Jeg jobber også i det offentlige, og elsker forutsigbarheten. Når man jobber oppdragsbasert har arbeidsgiver alle rettigheter mht. å velge bort konsulenten. Det er derfor en type arbeidskontrakt som gjør at oppdragstakere strekker seg lengre enn de ønsker for å havne høyt på prioriteringslisten. Det mannen min kunne gjort var å si opp oppdraget på et tidligere tidspunkt men ønsket å forsøke å ordne det selv slik at han sparte oppdragsgiver for jobben. Han er en hederlig, flott mann. Når jeg skrev dette var jeg lyn forbanna fordi det atter en gang hadde skjært seg mht. ferie. Men når jeg tenker meg om vet jeg at han gjør det for å sikre oss en god hverdag.. Nå har vi fått flyttet litt om på hotell og billetter så vi får det til likevel.. HI Anonymous poster hash: d74db...cd4 God tur! Og ta dere en god lang snakk om temaet "prioritering"....
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2016 #25 Skrevet 15. juli 2016 God tur! Og ta dere en god lang snakk om temaet "prioritering".... Takk 😊 Selv om jeg mener at han ikke burde være såååå "ja, selvfølgelig, jeg fikser" til alle rundt oss hele tiden, så er nok prioriteringen hans riktig. Det er bare fryktelig slitsomt. Han har ikke noe annet alternativ enn å jobbe oppdragsbasert som han gjør, og dersom han blir ansett som en "trøblete" konsulent så får han mindre jobb og det vil påvirke familien vår mer enn tapt ferie. Men kunne ønske han hadde utdannelsenoen og erfaringen som ga ham en trygg A4 jobb i det offentlige 😊 HI Anonymous poster hash: d74db...cd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå