Gå til innhold

Ferie med ekstremt bortskjemt barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner smertegrensen snart er nådd.

En 13-åring som er så til de grader bortskjemt, og foreldrene ser det ikke. Han bruker jo alle triksene i boka.

Hater å være i fysisk aktivitet, eller å gjøre ting han ikke synes er det morsomste i verden. Da får han øyeblikkelig vondt et eller annet sted og blir så degget og dullet med. Han er da skikkelig sur, og mumler bare når han snakker.

Han må for all del ikke presses til å fortsette selv om han har "vondt" men gjerne sitte på kafe og spise is i stedet.

Evt dra tilbake for å spille ipad.

Det legger et hinder på alle når man stadig må stoppe opp og dille, og den suringen gjør ikke saken bedre.

Uansett om det er i byen, på utflukt eller på stranden, når han blir lei eller møter motgang så får han vondt et sted.

Har noen dager igjen av ferien sammen, og jeg kjenner jeg har lyst å si akkurat hva jeg mener. Men det går jo ikke.

Det er ikke noe fysisk i veien i det hele tatt, rett og slett bare usedvanlig bortskjemthet og fokus på å lete etter steder å ha vondt.

Noen som har vært borti lignende?

Råd?

Anonymous poster hash: b3f92...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

13åringer kan, som tenåringer flest, være rimelig selvsentrerte og nykkete. Mye som skjer i kroppen, hodet henger ikke helt med og livet generelt kan fortone seg som ganske vanskelig. Det er bare å holde pusten og holde ut;)

Anonymous poster hash: 46f15...e6a

Skrevet

Det er ganske vanlig tenåring oppførsel. Noen er verre enn andre. Det du beskriver ville vært meg på en GOD dag når jeg var tenåring. Heldigvis jevnet hormonene seg ut over tid og jeg ble til slutt et ordentlig menneske.

Anonymous poster hash: 404c4...00a

Skrevet

Det hadde vært greit å vite hva ditt forhold til denne 13-åringen er, og hvorfor du er på ferie med ham. Men generelt tror jeg at jeg vil råde deg til å bite tennene sammen, ikke si noe og gjøre det beste ut av de dagene som er igjen. Og så ikke dra på ferie med disse personene igjen. 

Anonymous poster hash: fe322...ac9
Skrevet

Heje...ja. kjenner meg igjen ja, med brors barn. Det er til å bli gal av! Ingen tips egentlig..bare medfølelse.

Folk som ikke ønsker råd er lite mottakelig for veiledning, så bit det i deg..

Anonymous poster hash: caa21...a3f

Skrevet

Råd: Ikke dra på ferie med noen du aktivt misliker.

Anonymous poster hash: 8ee9b...91e
Skrevet

Råd: Ikke dra på ferie med noen du aktivt misliker.

Anonymous poster hash: 8ee9b...91e

Blir siste gangen.

Hi

Anonymous poster hash: b3f92...3d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...