Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har helt siden jeg var barn hatt stor respekt for dyr. Jeg er veldig opptatt av at vi mennesker ikke eier jorda, og at dyr har like stor rett til å være her som vi har. Altså, jeg spiser kjøtt, jeg tror på "the circle of life". Dyr spiser hverandre, vi spiser dyr. Jeg har vokst opp på gård og vært med på slakting av sau, flere i familien jakter på elg og jeg har aldri hatt noe problem med det. MEN, jeg klarer ikke å drepe "unødvendig". Ikke en gang en brunsnegle. Det bare går ikke. Var ute med gressklipperen i går, og da klippet jeg en sirkel rundt en brunsnegle for å unngå å drepe den.. Mine venner sier dette er noe jeg bør jobbe med, og jeg er jo delvis enig. Men hvordan i all verden?? Høres det ut som tvangstanker? Anonymous poster hash: 5dbd7...f15
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Jeg er akkurat som deg.Jeg bærer sneglen et annet sted.Jeg klarer ikke å drepe de.Alt er liv.De har også følelser. Anonymous poster hash: 76220...033
Fullrulle86 Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Ja men da får dere tenke på dette: Brunsneglen er svartelistet, altså den hører ikke til i den norske naturen! Den ødelegger planter og dyr som ER viktige for naturen vår!
februarprins2013 Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 jeg dreper de,fordi de rett og slett, ikke er bra for hagen min
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Jeg klipper de i to med hagesaksa. En del arter er uønsket i norsk natur av ulike grunner. De ødelegger det økosystemet vi har i Norge. Da hjelper det ikke med "snillhet" og "følelser". Anonymous poster hash: ad7f9...28c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Jeg er lik som deg, og har ingen problemer med det. Synes heller vennene dine skal jobbe med seg selv, dersom de uten problemer dreper uskyldige dyr!! Anonymous poster hash: e105c...2f1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Bli kvitt krekene! Drep! Anonymous poster hash: 11ffb...6a9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Jeg er litt som deg, for noen år siden var hagen full av brunsnegler og jeg googlet ulike måter å drepe de på, drepte et par stykker, men jeg fikk så dårlig samvittighet så jeg klarer ikke å drepe de. Jeg misliker de sterkt, men klarer ikke å drepe de.. Anonymous poster hash: 870cc...2ef
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 Jeg putter dem i saltbad og digger å kverke dem. Blir glad for hver eneste en jeg kan ekspedere! Anonymous poster hash: ddd6c...c6f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har ikke problemer med å drepe skadedyr...men gir meg jo ikke glede akkurat. Jeg møtte meg selv i døra her nylig. Her vi bor er det en bestand med polarrev. Den største fienden deres er rødrev fordi det er så mange og de spiser all maten til polarrev. Men når mannen min sa han kunne drepe en rødrev ble jeg i tvil. (Vi bor øde..lov å skyte her med jegerprøve). Anonymous poster hash: 9aa39...5ed
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2016 #12 Skrevet 14. juli 2016 Brunsneglene er skadelige for økosystemene som våre "egne" snegler og andre smådyr er avhengige av. De har ingen naturlige fiender i Norge, og brer seg derfor med enorm hastighet. Drep dem selv om det byr deg imot. Du hjelper andre dyr!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #13 Skrevet 14. juli 2016 En blir raske til flere hundre. Indirekte ødelegger du naturen og dreper andre dyr ved å ikke ta livet av dem. Anonymous poster hash: 451a0...c58
Mammaaaa? Skrevet 14. juli 2016 #14 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har lært opp ungene til å drepe dem. De tar seg en runde i hagen morgen og kveld, og nå er problemet redusert betraktelig. Har ingen skrupler når det kommer til skadedyr!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #15 Skrevet 14. juli 2016 Jeg er litt som deg, HI, men jeg innser at brunsnegler er noe vi må gjøre noe med. Når du lar være å ta brunsnegler så er du med på å tillate at arter som hører naturlig hjemme i Norge blir truet. Brunsneglen har ingen naturlige fiender i norsk natur, så det er viktig å begrense antallet. Jeg tar livet av dem, men jeg liker det ikke. Likevel vet jeg at det må gjøres. Anonymous poster hash: 66268...f68
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2016 #16 Skrevet 14. juli 2016 https://www.nrk.no/ostlandssendingen/har-plukket-over-3-500-brunsnegler-i-hagen-i-ar-1.13042855 Les denne!
MarshOfDecay Skrevet 14. juli 2016 #18 Skrevet 14. juli 2016 Jeg plukker flere kvelder i uken, og jeg legger sneglene i en lukket plastpose i fryseren. Det er en svært human måte å avlive snegler på. Kanskje det kan være noe for deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå