Gå til innhold

Ikke nyforelska lengre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅåhhhh.. Nå er den nyforelska perioden over for oss.. Vi har nå bodd sammen noen måneder og jeg synes det er så kjedelig at vi krangler om småting, som da er helt normalt siden vi bor sammen og er MYE sammen.. Alt er bra igrunn, men jeg savner den intense forelskede perioden når vi møtte og vi var liksom verden mot oss. Nå er ting mer stabilt og selvsagt må man venne seg til rutiner og ikke kunne gå på dater, fine middager og kose oss med drinker... 

Men jeg vil ikke bli lei, har aldri vært i et så godt forhold så nå og er paranoid over at rutiner skal ødelegge forholdet vårt.. Vi begge like spenninger og prøver så godt vi kan å holde det gående.. Vi er selvsagt mer forelsket men på et annet nivå - vi elsker hverandre og skal gifte oss.. 

Det er bare jeg som sliter med å tenke at om man har det litt kjedelig i et forhold så blir det automatisk kjiipt. Aldri vært gift heller, så hvordan holder dere forholdet i spenning selv om man er rutinert og har hverdagslige ting å styre med hverandre?

Dette er nytt for meg og jeg prøver å venne meg til det :)

Anonymous poster hash: f15a3...731
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viktig å gi hverandre mye plass, være fra hverandre, ha egentid og tid med egne venner. reise på turer alene og savne hverandre litt.

Det var stor overgang da vi flytta sammen etter to år som kjærester. Det er nå 10 år siden. Men etter et halvår som samboere holdt det på å ryke. Vi ble enige om å senke kravene til hverandre og ikke stresse sånn med rutiner, at vi ikke MÅTTE spise sammen hver dag osv.

Anonymous poster hash: e2e5f...e39

Skrevet

Kjenner den følelsen... Jeg og min tidligere samboer gikk så og si oppå hverandre hele tiden. Han hadde 8-16 jobb, samme hadde jeg. Alle kvelder og helger var vi sammen..uten at vi gjorde noe som helst sammen. Tenkte ikke på at det kanskje kunne være lurt å gjøre noe hver for oss sammen med venner en helg, eller at feks den ene reiste med barna til foreldre/svigers en helg menst den andre fikk alenetid hjemme...gukk så langt at vi til slutt flyttet fra hverandre. Jeg har nå en ny samboer, vært sammen i 2 år, bodd sammen i 1. og jeg er ikke det minste lei han. Han jobber veldig mye, ofte fra 7-19, har alltid noen prosjekter i helgene, har i tillegg noen turer i nordsjøen innimellom. Har ikke mulighet til å bli lei han...og det passer meg veldig bra å ha det slik. Kan selvsagt til tider bli litt mye jobb på han, men vi er flinke til å gjøre ting sammen i helgene også. Vi er begge sosiale og elsker å gå ut sammen med venner også. Tror det er viktig å ha en god balanse...at man ikke er nødt å være sammen hver kveld,hver helg osv. Jeg kjenner fortsatt på nyforelskelsen, og håper det vil være sånn en stund til 😊

Anonymous poster hash: 4b0b4...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...