Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Jeg skal ut av et hus jeg har med xn, rådgiveren vi alltid har brukt har sagt ja til at han kan ta over, men dro 3 uker på ferie i det alt skulle ordnes. Så... ingen i den banken kan ta saken vår slik at vi kan bli ferdige med hverandre. Jeg har gått til en annen bank å fått lån til et hus, som jeg vil legge inn bud på. Denne rådgiveren jeg har i banken hvor jeg eier huset sier hun ikke kan bekrefte at jeg skal ut av huset til den nye banken, enda alt av papirer er så og si i orden--og eksen min kan ta over. Det huset jeg ønsker å legge inn bud på kommer ikke til å vente på at rådgiveren min kommer tilbake fra ferie, så jeg kommer til å miste det Eller, finnes det noen mulighet for å legge inn bud via den nye banken, selvom jeg er på lånet til det andre huset? Skal tilbake til den nye banken imorgen for å be på mine knær om å få legge inn bud.. men regner med at det ikke går.. Fader ta ferie Anonymous poster hash: 5366f...3cd
Leeloo76 Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Sjekk om mellomfinansiering er en mulighet? Litt dyrere, men da glipper kanskje ikke huset.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Ja da skal jeg spørre imorgen. Takk ! Hi Anonymous poster hash: 5366f...3cd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Jeg jobber i bank og jeg forstår ikke hvorfor ikke deres nåværende bank kontakter rådgiveren deres selv om vedkommende er på ferie slik at dere får den hjelpen dere trenger. Der er jo et minimum som de kan hjelpe til med - samt sørge for at dere får de nødvendige papirene som trengs. De bør både hjelpe deg med bekreftelse på at din mann har finansieringen på plass samt et finansieringsbevis - for ellers mister de deg jo som kunde. Du og din x må også skrive en avtale dere i mellom der det står at han skal betale deg kr xx for å kjøpe din andel i huset etc. innen enn viss dato. Bankene vil nok kreve en slik signert avtale dere i mellom. Ikke gi deg!! Anonymous poster hash: dcbf7...145
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Det er veldig slitsomt at min nåværende bank nekter å hjelpe.. å bare få svar : "det må vente , jeg er på ferie." Jeg har kontaktet lederen i min nåværende bank 2 ganger denne uken å bedt på mine knær om at en av de andre i banken kan hjelpe oss. Eller meg . Slik at jeg ikke mister huset. Svaret har vært at det er det kun vår rådgiver som kan ta seg av. Jeg blir gal! Jeg har fått låne penger til hus i den nye banken, med forutsetning at jeg går i null fra det andre huset. Så den delen er grei. Men jeg kan nok ikke by på et hus, når jeg eier det andre, når ikke min nåværende bank kan bekrefte at de skal ordne meg vekk fra lånet så fort rådgiveren vår er tilbake.. Hi Anonymous poster hash: 5366f...3cd
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Takk for gode råd Hi Anonymous poster hash: 5366f...3cd
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #7 Skrevet 23. juli 2016 Vil bare oppdatere med å fortelle at jeg gikk til en mindre bank , som ga med lån til drømmehuset,lavere rente enn jeg hadde i den andre banken OG de ga meg muligheten til å legge inn bud selvom jeg ikke var ute av det huset jeg har med xn ! Så 18/7 kjøpte jeg drømmehuset og til uka tar xn over det andre huset ! Jeg er så glad. Alt ordner seg for snille jenter 🙄🙄 Hi Anonymous poster hash: 5366f...3cd
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #9 Skrevet 23. juli 2016 Gratulerer og lykke til med nytt hus! Anonymous poster hash: 03a61...d3e
karamba9 Skrevet 23. juli 2016 #10 Skrevet 23. juli 2016 Hei. Gratulerer til deg som kjøpte huset 18/7. Jeg er så desperat at jeg må spørre deg hvordan du fikk kjøpt huset før du var ute av det du eide med ex'en.? Send meg gjerne privat melding. Min bank sa det var mulig "bare" jeg har med meg to papirer med underskrift fra mannen, noe han selvfølgelig nekter. Jeg kan heller ikke leie noe i mellomperioden av forskjellige årsaker :/
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2016 #11 Skrevet 23. juli 2016 Hei. Så vondt at du er i den situasjonen jeg var i. Jeg måtte lure min x. Jeg skrev et skriv hvor det stod at han skulle ta over den datoen vi var enige om, og at jeg skulle ut av huset med kr 0. Jeg sa til han at jeg måtte ha han sin underskrift da jeg skulle leie et hus av utleiemegleren i drammen, og de kredittsjekker og skal ha 4 mndr depositum. Noe som ville betydd at jeg måtte ut med nesten 50 000 for å få leid. Jeg sendte han en link til et av husene de har på finn.no til utleie, slik at han så at det jeg sa "stemte". Jeg manipulerte han nok, men jeg sa at han var den som var heldig som fikk sitte med det fine huset, og at om jeg tok han til retten ville jeg mest sannsynlig vinne huset da jeg skal ha omsorgen for barna. Så slang jeg med at jeg ikke ville ha huset, så jeg skulle så klart ikke kjempe om huset, bare han unnet meg og barna å leie et fint hus, og om han unte oss det, da MÅTTE han skrive under på den bekreftelsen jeg skrev. Banken hjalp meg gledelig da jeg hadde med det dokumentet hvor han bekreftet at han skulle ta over huset vi eide sammen, og alt gikk i boks. Hadde jeg sagt til xn at jeg skulle kjøpe, hadde han aldri skrevet under. Han unner ikke meg stort... selv om det er barn i bildet. Håper det ordner seg for deg som sliter med en lik x. Klem fra Hi Anonymous poster hash: 5366f...3cd
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #12 Skrevet 24. juli 2016 Hei igjen, jeg må ha det inn med teskje - ex'en tar over huset, du drar med 0, men fikk du finansiering i den nye banken på huset du kjøpte uten beregnet egenandel fra salgsoverskudd på huset dere eide sammen? Anonymous poster hash: 82726...088
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #13 Skrevet 24. juli 2016 Ja det du skriver stemmer. Jeg måtte ha kausjonist for 15% av lånet, og det var det. Men jeg prøvde flere banker før dette gikk..jeg gikk til en liten sparebank. Hi Anonymous poster hash: 5366f...3cd
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2016 #14 Skrevet 24. juli 2016 Men hvorfor fikk du ikke noe egenandel med deg ut, hi? Hvorfor kjøpte ikke eksen deg ut? Det høres veldig urettferdig ut! Anonymous poster hash: 592ca...7e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå