Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Tok MR for ca en uke siden snart og venter på svar, er det sånn at hvis det var noe alvorlig hadde man fått svar veldig kjapt? Er så nervøs, kvalm og urolig for å få dårlige nyheter Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Ingen vits i å la dagene dine bli ødelagt når du ikke vet om det er noe alvorlig. Det verste er ventetiden, gjør det beste ut av den. Hvor raskt man får svar kan avhenge av alvorlighetsgrad, om det i det hele tatt er noe, hvor mye røntgenavdelingen har å gjøre, hvor raskt fastlegen din får beskjed osv. Bildene er som regel lest av røntgenlegene innen en uke, men noen ganger kan det ta lenger tid. Hva er du redd for? Om du mener jeg er følelsesløs, så er jeg ikke det - snakker bare av erfaring de siste årene hvor jeg har hatt en lang rekke tester og bilder tatt med mistanke om alvorlig sykdom. Jeg har funnet ut at det beste jeg kan gjøre er å ikke forholde meg til testene/bildene før jeg vet resultatet. Før den tid er det ikke noe jeg kan gjøre uansett. Og da velger jeg å heller være nøytral til det eller tenke positiv. Den eneste det går ut over om jeg lar meg slå ut av redsel, det er meg selv. Har som sagt vært i utredning lenge nå, og skulle jeg vært redd for alle bilder/tester så hadde de siste årene mine blitt veldig miserable. Jeg skal ta nye prøver snart, men tar samme holdning nå. Jeg skal forholde meg til svarene når de kommer, før den tid gidder jeg ikke å la kanskje-hvis-atte ødelegge noe for meg. Men jeg har jobbet mye med meg selv for å bli så bevisst. På visse prøver kan jeg ha en spenning i kroppen nå mens jeg venter på svarene, men det påvirker meg lite eller ingenting i hverdagen. Det høres rart ut, men det er et valg å la være å fokusere på en slik redsel. Det er ikke en bagatellisering, det går bare på at man tar alt til sin tid. Håper det ikke er noe veldig galt med deg - lykke til Anonymous poster hash: 59c31...5be
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Takk for bra svar, det høres ut som du har gått igjennom mye. Du har rett i at det er ikke noe poeng i å tenke på det verste før man får svar, jeg vet ikke hva som feiler meg og MR var for å finne ut av ryggsmertene mine som har blitt betydelig verre de siste månedene, og det er slitsomt. Jeg var ikke så nervøs fram til jeg tok MR, nå dukker opp tanker som om det kan være kreft eller noe alvorlig osv. Men det hjelper ikke å tenke sånn. Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Takk for bra svar, det høres ut som du har gått igjennom mye. Du har rett i at det er ikke noe poeng i å tenke på det verste før man får svar, jeg vet ikke hva som feiler meg og MR var for å finne ut av ryggsmertene mine som har blitt betydelig verre de siste månedene, og det er slitsomt. Jeg var ikke så nervøs fram til jeg tok MR, nå dukker opp tanker som om det kan være kreft eller noe alvorlig osv. Men det hjelper ikke å tenke sånn. Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5 Ja, det er ikke så mye av kroppen min som ikke er undersøkt på en eller annen måte siste få årene med MR, ultralyd, biopsier, vevsprøver, massive mengder blodprøver, urinprøver m.m. Jeg ville blitt gal om jeg skulle gå inn og bekymre meg for hver nye prøve eller undersøkelse. Så jeg velger å leve i lykkelig uvitenhet inntil svarene foreligger Årsaken til ryggsmerter er nesten alltid forårsaket av andre ting enn kreft eller andre alvorlige ting, så ikke ta noen sorger på forskudd. Skulle det være noe alvorlig, da får du svar på det og du får et opplegg for behandling fremover. Men mest trolig så er det ikke noe alvorlig. Så sett alle redsler på vent til du får svaret Pust med magen og minn deg selv på at du får svaret når du får det, før det er det ikke noen vits å forholde seg særlig til det. Lykke til igjen Anonymous poster hash: 59c31...5be
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Tok MR for ca en uke siden snart og venter på svar, er det sånn at hvis det var noe alvorlig hadde man fått svar veldig kjapt? Er så nervøs, kvalm og urolig for å få dårlige nyheter Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5 Slapp av. Første gang MR viste kreft så ringte de dagen etterpå.. Anonymous poster hash: 90c52...bdb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Huff høres ut som det har vært mye for deg 17:01, håper du slipper så mye av det framover og at det går bedre med deg Takk for svar Føler meg litt mer rolig nå.. Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Huff høres ut som det har vært mye for deg 17:01, håper du slipper så mye av det framover og at det går bedre med deg Takk for svar Føler meg litt mer rolig nå.. Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5 Takk for det Anonymous poster hash: 59c31...5be
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Datteren min tok MR idag, av hodet. Jeg har gruet meg vanvittig de ti dagene siden brevet om timen kom. Tidligere idag var jeg bare lettet over at det var over. Hun som tok bildene sa at det kunne ta 2-3 uker å få svar nå i ferietider! Iiik, håper det går raskere. Jeg tror ikke jeg kommer til å klare og slippe dette fører vet resultatet. Samtidig er det sommer, ferie og jeg kan ikke la det bli ødelagt av grubling. Men selvsagt er man nervøs. Det er jo en grunn til at henvisning til MR er sendt... Uansett, lykke til for deg! Vi får prøve å nyte dagene. Anonymous poster hash: f5f85...9b1
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 Vet du, jeg har vært igjennom utallige undersøkelser og forskjellige legetimer. Er det noe jeg har lært gjennom de siste årene er det at prøvesvarene har ingen påvirkning på hvordan jeg føler meg. Jeg har det jeg har uansett om jeg har fått et navn på det enda eller ikke Noen prøver har gitt svar på mye, andre tester har gitt flere spørsmål eller ingen svar. Uansett fungerer jeg som jeg gjør og jeg hadde blitt sprø hvis jeg skulle vært redd for alle svarene. Prøv å ikke tenke så mye på det, prøvesvarene kommer når de kommer og eventuelle svar fører forhåpentligvis til bedre hjelp. Svarene er ikke skumle, de endrer ikke din oppfattelse av din egen kropp, de hjelper deg bare til å få rett hjelp Lykke til med venting og svar, håper du slår deg mer til ro med situasjonen og fokuserer på de fine tingene i hverdagen Anonymous poster hash: d44b3...d2e
Gjest Gul stjerne Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 Jeg hadde ringt og spurt/mast. De mest krevende pasientene er de som får hurtigst hjelp.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #11 Skrevet 14. juli 2016 18:24.. Jeg tror nok om det var alvorlig så hadde dem ikke latt det gått så lang tid?? Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #12 Skrevet 14. juli 2016 18:24.. Jeg tror nok om det var alvorlig så hadde dem ikke latt det gått så lang tid?? Anonymous poster hash: 4b3ea...9b5 Jeg trøster meg også med det. Men det kan jo være at en lege ikke har kapasitet til å se på bildene tidligere og at de dermed egentlig ikke vet tidlig om noe er alvorlig galt? Eller? Men jo, jeg tenker det samme som deg. De hadde vel sett med én gang egentlig om det var noe alvorlig. Og da hadde det blitt prioritert. Anonymous poster hash: f5f85...9b1
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2016 #13 Skrevet 18. juli 2016 Har du fått svar enda? Anonymous poster hash: f5f85...9b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå