Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har vokst opp med en far som alltid har skrytt av alle han har satt på plass og tatt for seg. Når jeg har kommet hjem å fortalt at jeg har gjort tilsvarende har jeg fått veldig kred for det... Det fører jo til at I alle situasjoner der jeg kan sette noen på plass så gjør jeg det... Dette gjør meg jo faktisk ganske udregelig.... Nå I voksen alder har jeg dessuten avslørt at pappa I alle år har skrytt på seg. Har oppstått noen pinlige situasjoner der jeg har vært skarp mot noen pappa har satt på plass og når jeg blir konfrontert med min oppførsel forklarer jeg jo hvorfor jeg synes at denne personen fortjener en overhaling etter hvordan han oppførte seg mot min far... På reaksjonen skjønner jeg jo at personen hvirkelig ikke skjønner hva jeg snakker om. Har også møtt kolleger av min far som han " faen meg har gitt klar beskjed til at kan dra til helvette" men når jeg ser dem sammen er pappa verdens koseligste.. Pappa har dermed gitt meg en oppdragelse han egentlig ikke står inne for, jeg har jo blitt slik han gir uttrykk for at han er.. Jobber virkelig hardt for å endre meg, men det er jammen ikke lett å endre mønster... Finnes det noen tips på veien? Dette går jo både på adferdsmønster og på higer etter belønning når jeg kan fortelle hvor tøff jeg var da jeg satte noen på plass... Anonymous poster hash: e2fe7...501
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Har ingen gode tips men at du har selvinnsikt og ser hva du gjør feil er jo kjempe bra og et stort skritt i riktig retning! 😊 Ikke gi opp! Anonymous poster hash: 9d678...cde
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Hvordan føler du deg selv hvis noen "har satt deg på plass" eller "tatt" deg? Anonymous poster hash: abc54...cf9
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 They fuck you up, your mum and dad. They may not mean to, but they do. They fill you with the faults they had And add some extra, just for you. But they were fucked up in their turn By fools in old-style hats and coats, Who half the time were soppy-stern And half at one another's throats. Man hands on misery to man. It deepens like a coastal shelf. Get out as early as you can, And don't have any kids yourself. Philip Larkin Jeg har også blitt oppdratt veldig feil og sliter med å endre en del dårlige vaner, men det første steget er jo å være klar over det selv så dette får du til! Får du får lyst å gi noen en overhaling eller "ta" dem, tenk etter hva det vil føre til. Ingen endrer seg fordi noen andre "tar" dem eller kjefter på dem. Det virker som regel mot sin hensikt: og den som kjefter kan føle seg ille etterpå. Prøv heller å lytte til mennesker og forstå dem. Om de er helt håpløse er det bedre å ikke bruke så mye energi på dem. Fokuser på det som er bra heller enn det som ikke er bra. På det/dem du liker heller nn på det/dem du ikke liker Anonymous poster hash: 340f2...58d
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 De fleste som er opptatt av å "ta" andre strever med egen selvfølelse og kompenserer med å være ekstra tøff i trynet. Anbefaler deg å jobbe med egne holdninger og hvordan du ønsker å møte mennesker, samt bli møtt av andre. Det å stadig "ta" andre er som du sier, ganske ufordragelig :/ Anonymous poster hash: 1bf9b...1e4
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 De fleste som er opptatt av å "ta" andre strever med egen selvfølelse og kompenserer med å være ekstra tøff i trynet. Anbefaler deg å jobbe med egne holdninger og hvordan du ønsker å møte mennesker, samt bli møtt av andre. Det å stadig "ta" andre er som du sier, ganske ufordragelig :/ Anonymous poster hash: 1bf9b...1e4 Faren din har skrytt på seg mer baller enn han har... Anonymous poster hash: 17545...d01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå