Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har ikke diabetes, men har fått resept på Metformin da jeg har pcos. Har gått på det i perioder ifm prøving og senere ivf. Har alltid blitt uggen av det, men bare periodevis. Ikke hele dagen. Tar 500 mg x 3. Morgen, middag og kveld. Så til problemet. Metformin skal jo tas til mat, men nå som jeg endelig har blitt gravid, er jeg småkvalm hele døgnet. Jeg sliter med å få i meg mat, og vann, som jeg egentlig elsker (!), er plutselig kjempevanskelig å få ned. Jeg har problemer med å få i meg et skikkelig måltid tre ganger om dagen. Vet ikke helt hva jeg vil her. Håper kanskje at noen har erfaringer og råd her. Er det feks krise om jeg tar pillene uten mat? Anonymous poster hash: 7479e...126
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Jeg fikk kraftig diare og magekramper når jeg prøvde å ta de uten mat, det gikk ikke... Men har du fått beskjed om å fortsette på tablettene når du ble gravid? Jeg fikk beskjed om å slutte å ta de når jeg ble gravid, tok de også pga pcos. Anonymous poster hash: de5a5...0e8
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 Men du tok de for å øke sjansen for å bli gravid? Om det var grunnen så er det vel ingen behov for å fortsette på de tablettene? De er harde /vonde for magen og de drar ned blodsukkeret. Nå er du gravid. Ring legen og hør om du kan slippe. Anonymous poster hash: a22c0...96d
Gjest Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Som diabetespasient så måtte jeg slutte med Metdoemin da jeg ble gravid siste gangen. Hør med en endokrinolog og ikke en gjeng kvinnfolk her inne.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Kjære vene. Dette er da noe du skal ta med legen din. Å søke svar på et anonymforum er hinsides idiotisk. Anonymous poster hash: dbd2c...132
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Jeg søker da ikke et svar om jeg skal fortsette eller ei. Jeg lettet hjerte litt. Overlegen på klinikken har sagt at jeg skal gå til uke 12. Det gjorde jeg også i forrige svangerskap. Forskjellen da var at jeg ikke var kvalm. Som i svangerskapskvalme. Jeg lurte litt på om folk hadde råd ifm kvalme og disse tablettene. Evnt visste noe om hvorfor de skal tas til mat? Og om feks et knekkebrød med et halvt glass juice kvalifiserer til "mat"? Tusen takk for svar. Litt rådløs egentlig, da jeg absolutt ikke stoler på fastlegen min, og klinikken har sommerstengt. Anonymous poster hash: 7479e...126
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har aldri tatt dem til mat da jeg er slankeoperert og ikke har plass til mat og drikke samtidig. Det har gått fint for meg, det er vel for å redusere sjansen for å bli dårlig i magen av dem. Men ja, et knekkebrød er mat. Bare et par biter er bedre enn ingenting. Anonymous poster hash: 9eb66...c05
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har aldri tatt dem til mat da jeg er slankeoperert og ikke har plass til mat og drikke samtidig. Det har gått fint for meg, det er vel for å redusere sjansen for å bli dårlig i magen av dem. Men ja, et knekkebrød er mat. Bare et par biter er bedre enn ingenting. Anonymous poster hash: 9eb66...c05 Tusen takk for svar til deg også. Grusomt å måtte stappe innpå med både mat og tabletter når en er så kvalm Anonymous poster hash: 7479e...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå