Gå til innhold

Kan man endre sovemønsteret til baby 10 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun våkner som regel i 7-tiden. Sovner igjen kl 09:00 og sover da til kl 11. Deretter sover hun er lur fra 15-16. Hun begynner i barnehage til høsten, og denne rytmen passer jo dårlig med barnehagens rutiner. Er det mulig å snu dette? Få til en kort lur på morgenen, og den lengste senere på dagen?

Har prøvd å ta henne opp etter en time på den første luren, men da var hun grinete og hele dagen var ødelagt. Må jeg kanskje prøve flere dager på rad?

Anonymous poster hash: 7aa3c...c62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar ofte noen dager med tilvenning av nytt sovemønster. Stor endring kan ta lang tid og er best å ta i etapper, f eks det å kutte til en dupp.

Ville forsøkt å drøye med å legge henne til den første duppen, f eks legge kl 10 i stedet for 9. Og kuttet ned lengden på den siste. I forhold til nattesøvn skal det være best med lang dupp først på dagen.

Lurt å begynne nå så er dere klar til barnehagestart. Men min erfaring er at de tar hensyn til de minste når det kommer til søvn, trenger de to dupper så får de det.

Anonymous poster hash: 329d6...82c
Skrevet

Min hadde ikke kunnet sove 1 gang om dagen så liten.. Han begynte med 1 lur når jannvar 13 mnd ca.

Vi merket han var klar for 1 dupp når han ble vanskelig å legge om kvelden med 2 dupper. Å bare la han sove 1 gang Før han var klar resulterte i en kjempegretten unge..

Anonymous poster hash: f7eba...321

Skrevet

Hun våkner som regel i 7-tiden. Sovner igjen kl 09:00 og sover da til kl 11. Deretter sover hun er lur fra 15-16. Hun begynner i barnehage til høsten, og denne rytmen passer jo dårlig med barnehagens rutiner. Er det mulig å snu dette? Få til en kort lur på morgenen, og den lengste senere på dagen?

Har prøvd å ta henne opp etter en time på den første luren, men da var hun grinete og hele dagen var ødelagt. Må jeg kanskje prøve flere dager på rad?

Anonymous poster hash: 7aa3c...c62

Hvordan kan hun bli grinete om hun vekkes etter en time, må dere alltid være hjemme ved sovetid? Er det ingen fleksibilitet der? 

Anonymous poster hash: 5aca5...415

Skrevet

Hvis hun er 10 mnd nå, er hun vel over året når hun skal starte i bhg til høsten? Mye kan endres frem til da, uten at du trenger å stresse med det nå. Min ble plutselig klar for en dupp da hun var 10,5 mnd gammel, så nå sover hun fra ca 12- 14/ 14.30 hver dag. Hun er snart 1 år gammel nå, men starter ikke i bhg før hun er to, men likevel greit med en slik soverytme, så blir dagene litt mer frie til å gjøre andre ting også ;)

Anonymous poster hash: 3c788...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...