Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #1 Skrevet 14. juli 2016 Jeg kjørte opp i vår og har oppdaget at mannen har en farlig kjørestil. Han hiver seg forbi sykler og andre biler steder med dårlig eller ingen sikt og nå presser han meg til å gjøre det samme. Han sier at det er min uerfarenhet som gjør at jeg vurderer det slik og at jeg må kaste meg utpå for å ikke bli en feig sjåfør. Kan han ha rett? Hvis ikke, hva gjør jeg? Liker jo ikke at han kjører med barna når jeg opplever at han risikerer frontkollisjoner for å komme seg fortere frem? Anonymous poster hash: e35e1...ea0
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #2 Skrevet 14. juli 2016 Han skal ikke bestemme hvordan du skal kjøre, og bør i alle fall ikke presse deg til å gjøre noe du ikke føler deg komfortabel med. Dette må du ikke la deg presse til. Anonymous poster hash: 7e70e...661
Appelsinpiken Skrevet 14. juli 2016 #3 Skrevet 14. juli 2016 (endret) Du svarer:"nå er det jeg som kjører, og sist jeg sjekket var ikke denne bilen fjernstyrt!" Sett han på plass. Bedre å være en feig sjåfør enn en død sjåfør. Endret 14. juli 2016 av Appelsinpiken
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #4 Skrevet 14. juli 2016 Neste gang sett han på plass, at han har mer "erfaring" en deg betyr ikke en dritt. Husker flere ganger hvor jeg kommer rundt en sving og en idiot slik som du beskriver mannen din er på feil side at veien. Man blir kjapp med bremsing og unna manøvre skal jeg si.. Anonymous poster hash: b8d36...b80
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #5 Skrevet 14. juli 2016 Nå vet ikke jeg hvor lenge han har kjørt bil, men jeg har hatt førerkort siden 1998 og du kan hilse fra meg å si at det er bedre å komme 5 min senere enn å ikke komme fram i det hele tatt! Kjør som du har lært på kjøreskolen, du, og ikke hør på han smurfen der!!! Anonymous poster hash: 44842...510
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #6 Skrevet 14. juli 2016 Kjør i den farte som passer deg du, men ikke glem å sjekke speilene. Ligger du litt under fartsgrensa, så slipp de bak deg forbi. Hvis du ikke gjør det, så er det du som skaper de farlige forbikjøringene. Anonymous poster hash: 3dbcf...45f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #7 Skrevet 14. juli 2016 Han hadde nok sikkert strøket oppkjøringen med sin nåværende kjøremåte. Du besto. Ikke greit å oppfordre til farlig kjøring Anonymous poster hash: e727a...d24
Gjest Stjerneklart Skrevet 14. juli 2016 #8 Skrevet 14. juli 2016 Jeg ville sagt at om han ikke liker kjøremåten din, kan du gjerne finne et sted å stoppe for å slippe han av. Om han ikke ønsker å gå resten av veien, får han slutte å kommentere kjøringen. Du kjører, ferdig med det. Så lenge ikke sjåføren kjører farlig eller ulovlig, ser jeg ingen grunn til at passasjerer skal kommentere noe som helst. Jeg syns ikke du høres ut som en feig sjåfør heller. Syns det høres ut som at han er helt på vidda med den kjøringa si, og at det er HAN som burde endre kjøremåte. Ikke du.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #9 Skrevet 14. juli 2016 Jeg har hatt førerkort siden 91. I din situasjon hadde jeg funnet et passe sted å stoppet bilen. Sagt her er nøkkelen tar du over? Eller skal jeg forsette? Da må du holde kjeft. En skal aldri kjøre forbi om en ikke er sikker! Anonymous poster hash: a781b...e9f
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #10 Skrevet 14. juli 2016 La ham ta beina fatt om han ikke slutter. Jeg har hatt lappen siden 97, og får hele tiden høre at jeg er en god sjåfør. Jeg tar aldri en forbikjøring før jeg er 100% sikker på at det er trygt. Stå på ditt, så lenge du kjører bilen er du sjefen. Anonymous poster hash: 2c15c...312
Stridsmøy Skrevet 14. juli 2016 #11 Skrevet 14. juli 2016 En venn døde da han tok en forbikjøring. Så jeg tar aldri en forbikjøring hvis jeg ikke har en god følelse på at den er trygg å ta. Gir blanke i hva de bak meg eller inne i bilen med meg mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå