Gå til innhold

Oppsøke lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet kvart over fem med utegelmessig hjerterytme, dvs 5-6 ekstraslag i minuttet.

Ligger og venter på at det skal gå over, men nå der ser ikke it til å gjøre det.

Er dette en grunn til å ringe legevakt, eller skal jeg se det an lenger?

Anonymous poster hash: f7e5a...2a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring, så får du snakket med noen i alle fall. De kan gi deg bedre råd enn du får her inne, og vurdere om du trenger medisinsk hjelp.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 61d85...e60

Skrevet

Er du gravid?

Anonymous poster hash: 8de39...97e

Skrevet

Vet at jeg heller burde ringe lege enn å skrive her, men så lenge jeg ikke har flere symptomer ser jeg det an en stund til. Håper bare det roer seg snart.

Nei, jeg er ikke gravid.

HI

Skrevet

Ring! Det er vanskelig å svare på hva det er, og om det derfor bør sjekkes. Ekstrasystoler er i seg selv ufarlig, om enn plagsomt. Tror det sjeldent blir behandlet om det ikke varer over tid. Mange har det uten å merke det, mens andre kjenner det godt.

Snakk med legevakta, eller ring legekontoret når de åpner, så får du sikkert kommet inn for å ta en EKG.

Jeg går fast på metoprolol pga ekstrasystoler og supravetrikulær takykardi (hjertebank). Begge deler er ufarlig men plagsomt.

Anonymous poster hash: e4458...713

Skrevet

Våknet kvart over fem med utegelmessig hjerterytme, dvs 5-6 ekstraslag i minuttet.

Ligger og venter på at det skal gå over, men nå der ser ikke it til å gjøre det.

Er dette en grunn til å ringe legevakt, eller skal jeg se det an lenger?

Hvordan merker du det? Hjertebank?

Anonymous poster hash: 76b30...177

Skrevet

Merker det på at hjertet på en måte "hopper over" et slag nå og da. Om jeg kjenner på pulsen på halsen, blir den utegelmessig når dette skjer. (Dette skjer fler ganger i minuttet)

Skrevet

Hvordan merker du det? Hjertebank?

Anonymous poster hash: 76b30...177

Ikke HI, men ved ekstrasystoler kjennes det ut som om det hopper over et slag, men det skyldes at man får to raske skag etterhverandre, og da blir pausen fram til neste normalslag lang, og det føles da kraftig.

dunkdunk........DUNK....DUNK....DUNK....DUNK....dunkdunk........DUNK....DUNK....DUNK osv.

Hjertebank er når pulsen blir rask og man har en hvilepuls på f.els. 120 uten å ha lettet på en finger.

Anonymous poster hash: e4458...713

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...