Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Jeg gruer meg skikkelig. Jeg hater høsten... mørke og regn, se at naturen "dør".... Vind og blåst.. Og vinteren da.. Kaldt og mørkt, masse klær og snø og is... Ja, det er bare tull sikkert. Men, jeg gruer meg sånn at jeg får vondt i magen av å tenke på det. Jeg elsker våren og sommeren ❤ Anonymous poster hash: 62515...208
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Så hvorfor konsentrerer du deg ikke heller om å nyte sommeren, nå når den først er her...?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Så hvorfor konsentrerer du deg ikke heller om å nyte sommeren, nå når den først er her...? Fordi "gruelsen" for det neste som kommer er så sterkt. Hi Anonymous poster hash: 62515...208
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2016 #4 Skrevet 13. juli 2016 Fordi "gruelsen" for det neste som kommer er så sterkt. Hi Anonymous poster hash: 62515...208 Hmm. Har du det sånn med flere ting?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #5 Skrevet 13. juli 2016 Hmm. Har du det sånn med flere ting? Nei. Det er de to årstidene. Anonymous poster hash: 62515...208
holahopp Skrevet 13. juli 2016 #6 Skrevet 13. juli 2016 Hvorfor bruke så mye energi på noe du ikke kan gjøre noe med?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #7 Skrevet 13. juli 2016 Psykolog Anonymous poster hash: b9fa1...854
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #8 Skrevet 13. juli 2016 Hvorfor bruke så mye energi på noe du ikke kan gjøre noe med? Ja, hvorfor? Jeg vet ikke. Det har blitt verre jo eldre jeg har blitt. Anonymous poster hash: 62515...208
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #9 Skrevet 13. juli 2016 Psykolog Anonymous poster hash: b9fa1...854 Jeg snakket faktisk med legen om dette. Tull og tøys sa hun, og ville ikke skrive henvisning. Anonymous poster hash: 62515...208
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #10 Skrevet 13. juli 2016 Lysterapi? Kanskje du også mangler d-vitamin på vinterstid? Anonymous poster hash: 7e140...3a5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #11 Skrevet 13. juli 2016 Lysterapi? Kanskje du også mangler d-vitamin på vinterstid? Anonymous poster hash: 7e140...3a5 Jeg bruker høydose D-vitamin året rundt. Anonymous poster hash: 62515...208
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #12 Skrevet 13. juli 2016 Jeg hadde det slik når det kom til jul. St. Hansaften hvert år begynte jeg å grue meg, for da gikk det mot jul... Det ble også verre og verre, for jeg ble jo bare mer oppmerksom på det. Jeg begynte også å føle det litt slik for høst/vinter. Inntil jeg fant ut at ved å begynne å tenke på dette allerede så tidlig, da valgte jeg selv å la den forbaska jula vare i over et halvt år! Jeg innså at det var et valg. Og at jeg kunne velge å fokusere på andre ting. Jeg kunne ikke få julen til å forsvinne. Men jeg kunne velge hvor mye fokus jeg ga den selv. Julen er fremdeles ikke min favorittid, men nå er det helt greit. Den kommer uansett hvor mye jeg fokuserer på den. Men nå velger jeg å ikke forholde meg til den før jeg absolutt må - sånn ca. i desember en gang. Ikke gruer jeg meg på samme måte til høst/vinter lenger heller - fordi jeg ikke tillater meg selv på å fokusere på noe jeg ikke kan endre. Velger å forholde meg til den tiden når den kommer, og da tvinger jeg meg selv til å tenke på alt det jeg synes er positivt med den tiden.... elsker gode, myke ullgensere av god kvalitet, en stor kopp varmende te, en god bok, stearinlys, friskheten i luften (selv om jeg ikke liker å fryse). Jeg har oppdaget at hvis jeg bare kledde meg varmere enn jeg tidligere gjorde, da kan det være godt å gå ute i kulden - istedenfor å grue meg til å fryse og å fryse mens jeg var ute. Så nå har jeg masse ullundertøy, både sportsvarianten og litt finere varianter i tilfelle jeg må pynte meg litt mer. Jeg elsker de siste par-tre ukene frem mot solen snur i desember - fordi jeg fokuserer på at nå snur den snart. En uke etter nyttår begynner jeg å merke at hver dag blir litt lenger, og da fokuserer jeg på det istedenfor å fokusere på hvor mye av vinteren som gjenstår. Jeg har valgt å finne tilbake til litt av barndommens gleder... lage snøballer og kaste på noe, lage snøengler i nysnøen osv. Andre gleder ved vinteren - ingen edderkopper, ingen brunsnegler Så jobb bevisst for å snu dine egne tanker, det er bare du som kan gjøre det. Du har et valg om du ønsker å la høst og vinter på ødelegge vår og sommer for deg - eller ikke. Anonymous poster hash: ec998...832
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. juli 2016 #13 Skrevet 13. juli 2016 Så hvorfor konsentrerer du deg ikke heller om å nyte sommeren, nå når den først er her...? Sommeren, hvilken sommer? 😜
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #14 Skrevet 14. juli 2016 Bestill en utenlandsreise eller to du kan glede deg til? Det gjør disse årstidene litt kortere. Anonymous poster hash: a3485...525
frk Nilsen Skrevet 14. juli 2016 #15 Skrevet 14. juli 2016 Sommeren, hvilken sommer? Sikkert den som kommer innom et par timer om dagen før regnet kommer
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #16 Skrevet 14. juli 2016 Jeg hadde det slik når det kom til jul. St. Hansaften hvert år begynte jeg å grue meg, for da gikk det mot jul... Det ble også verre og verre, for jeg ble jo bare mer oppmerksom på det. Jeg begynte også å føle det litt slik for høst/vinter. Inntil jeg fant ut at ved å begynne å tenke på dette allerede så tidlig, da valgte jeg selv å la den forbaska jula vare i over et halvt år! Jeg innså at det var et valg. Og at jeg kunne velge å fokusere på andre ting. Jeg kunne ikke få julen til å forsvinne. Men jeg kunne velge hvor mye fokus jeg ga den selv. Julen er fremdeles ikke min favorittid, men nå er det helt greit. Den kommer uansett hvor mye jeg fokuserer på den. Men nå velger jeg å ikke forholde meg til den før jeg absolutt må - sånn ca. i desember en gang. Ikke gruer jeg meg på samme måte til høst/vinter lenger heller - fordi jeg ikke tillater meg selv på å fokusere på noe jeg ikke kan endre. Velger å forholde meg til den tiden når den kommer, og da tvinger jeg meg selv til å tenke på alt det jeg synes er positivt med den tiden.... elsker gode, myke ullgensere av god kvalitet, en stor kopp varmende te, en god bok, stearinlys, friskheten i luften (selv om jeg ikke liker å fryse). Jeg har oppdaget at hvis jeg bare kledde meg varmere enn jeg tidligere gjorde, da kan det være godt å gå ute i kulden - istedenfor å grue meg til å fryse og å fryse mens jeg var ute. Så nå har jeg masse ullundertøy, både sportsvarianten og litt finere varianter i tilfelle jeg må pynte meg litt mer. Jeg elsker de siste par-tre ukene frem mot solen snur i desember - fordi jeg fokuserer på at nå snur den snart. En uke etter nyttår begynner jeg å merke at hver dag blir litt lenger, og da fokuserer jeg på det istedenfor å fokusere på hvor mye av vinteren som gjenstår. Jeg har valgt å finne tilbake til litt av barndommens gleder... lage snøballer og kaste på noe, lage snøengler i nysnøen osv. Andre gleder ved vinteren - ingen edderkopper, ingen brunsnegler Så jobb bevisst for å snu dine egne tanker, det er bare du som kan gjøre det. Du har et valg om du ønsker å la høst og vinter på ødelegge vår og sommer for deg - eller ikke. Anonymous poster hash: ec998...832 Takk for fin melding. Anonymous poster hash: 62515...208
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #17 Skrevet 14. juli 2016 Sikkert den som kommer innom et par timer om dagen før regnet kommer Ja, det er den jeg mener. Og det at det er lyst så lenge. Og gå med lite klær. Anonymous poster hash: 62515...208
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #18 Skrevet 14. juli 2016 Min svigerfar tar lysbehandling pga sesong depresjon. Det er en reell ting. Du er ikke alene og det finnes hjelp. Google litt om emnet. Anonymous poster hash: a3485...525
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #19 Skrevet 14. juli 2016 Takk for fin melding. Anonymous poster hash: 62515...208 Og ja, det er sånn med jula og. Gruer meg til jula. Skulle ønske den var på sommeren slik at jeg kunne glede meg til den og med den. Alle sier julepynt og stearinlys, det er så koselig. Jeg syns ikke det. Teller dager til jula er over. Det er så mørkt og kaldt. Anonymous poster hash: 62515...208
februarprins2013 Skrevet 14. juli 2016 #20 Skrevet 14. juli 2016 Høsten er den fineste tiden synes jeg,så pene farger så våren så sommeren, og til slutt vinteren.eneste postive med vinteren er Julen:)
Ylva og Mathilde Skrevet 14. juli 2016 #21 Skrevet 14. juli 2016 Jeg hadde det også sånn, og kan fortsatt kjenne det synker litt i magen 22. juni, når jeg innser at det skal bli mørkere igjen. Men, det jeg har lagt merke til, er at vintrene går bare fortere og fortere. Vet ikke hvor gammel du er, men nå synes jeg ukene og månedene bare flyr forbi. Jeg gruer meg alltid til første snøen, første kjøretur på glatta, osv, men så går det bra, alt blir en vane, og plutselig er det vår igjen. Jeg håper bare ikke vi får slik sprengkulde i lange perioder igjen, som vi hadde i vinter, for da gikk jeg bare og tenkte på alt som frøs i hjel
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #22 Skrevet 14. juli 2016 Jeg snakket faktisk med legen om dette. Tull og tøys sa hun, og ville ikke skrive henvisning.Anonymous poster hash: 62515...208 Da skifter du fastlege, hvis du selv mener du trenger henvisning, noe det kan virke som, så SKAL legen henvise deg. Kontakt pasientombude, de kan veilede deg, evt ta kontakt med fastlegen for deg. Anonymous poster hash: f6215...3e2
Mrs. Kaizer Skrevet 14. juli 2016 #23 Skrevet 14. juli 2016 Flytt til Jæren, her har vi samme været hele året, så årstidene merkes ikke😉
Gjest Antarctica Skrevet 14. juli 2016 #24 Skrevet 14. juli 2016 Jeg hadde det også sånn, og kan fortsatt kjenne det synker litt i magen 22. juni, når jeg innser at det skal bli mørkere igjen. Men, det jeg har lagt merke til, er at vintrene går bare fortere og fortere. Vet ikke hvor gammel du er, men nå synes jeg ukene og månedene bare flyr forbi. Jeg gruer meg alltid til første snøen, første kjøretur på glatta, osv, men så går det bra, alt blir en vane, og plutselig er det vår igjen. Jeg håper bare ikke vi får slik sprengkulde i lange perioder igjen, som vi hadde i vinter, for da gikk jeg bare og tenkte på alt som frøs i hjel Trøst deg med at også brunsneglene fryser i hjel...
Ylva og Mathilde Skrevet 14. juli 2016 #25 Skrevet 14. juli 2016 Trøst deg med at også brunsneglene fryser i hjel... Slik det ser ut på fortauene her må de ha hatt en hybel på deling med varmepumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå