Gå til innhold

Frokost og kveldsmat ; hva spiser dine barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dine barn til frokost og kveldsmat?

Anonymous poster hash: dd7ee...a3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødskive, havregryn , eggerøre/omelett , frukt , middagsrester osv. Kommer an på hva vi har, og hva jeg orker å lage ☺️

Anonymous poster hash: b3fe8...e62

Skrevet

Brødskive, havregryn , eggerøre/omelett , frukt , middagsrester osv. Kommer an på hva vi har, og hva jeg orker å lage ☺️

Jeg har lyst å finne på noe godt og fristende... Men, klarer ikke komme på noe.

Hi

Skrevet

Desverre blir det altfor ofte skiver med nugatti 😏 I helgene lager vi alltid noe godt til kvelds som taco,lasagne etc. Og noe godt til frokost som speilegg, kokt egg, grove pannekaker/vafler, havregrynsgrøt.. Men som sagt, i ukedagene oftest brød med nugatti, eller noe gryn..evt yoghurt med banan oppi.

Anonymous poster hash: 78979...22b

Skrevet

Jeg har lyst å finne på noe godt og fristende... Men, klarer ikke komme på noe.

Hi

Pizzasnurrer, grove pannekaker/vafler , bananpannekaker , fylte horn. Nystekte rundstykker med godt pålegg . Mye godt å lage ☺️

Skrevet

Pizzasnurrer, grove pannekaker/vafler , bananpannekaker , fylte horn. Nystekte rundstykker med godt pålegg . Mye godt å lage ☺️

5 åringen er glad i rundstykker. Og i egg. Pizzasnurrer og horn vil hun ikke engang se på. Samme med middag, liker 3-4 ting. Føler hun spiser det samme hele tiden.

Hi

Skrevet

5 åringen er glad i rundstykker. Og i egg. Pizzasnurrer og horn vil hun ikke engang se på. Samme med middag, liker 3-4 ting. Føler hun spiser det samme hele tiden.

Hi

Vet alt om kresne barn. Det er slitsomt . Spiser hun mer om hun får være med å velge mat ? Og lage den? Pitapizza er jo også godt. Der kan hun jo lage den selv og putte på det hun ønsker . Som feks , pølse, skinke , kylling , salami osv. ☺️

Skrevet

Jeg lager ofte grove, tykke pannekaker. Spises med ost eller rørte bær/syltetøy. Ellers går det i havregrøt, kornblanding med yoghurt, oppskjært frukt, grønnsaker med kesam- eller rømmedip. Noen ganger slår jeg til med "tapas". Da ruller jeg sammen skinke, spekepølse og spekeskinke, skjærer opp grønnsaker som agurk, paprika og gulrot, finner fram sylteagurk, fetaost, oliven og annet som kan friste, og danderer på et stort fat. 😊

Skrevet

Vet alt om kresne barn. Det er slitsomt . Spiser hun mer om hun får være med å velge mat ? Og lage den? Pitapizza er jo også godt. Der kan hun jo lage den selv og putte på det hun ønsker . Som feks , pølse, skinke , kylling , salami osv. ☺️

Hun liker å være med å lage mat, men hun spiser den ikke. Det er en pizza hun liker, det er en frosen pizza de har på Meny 😞

Skrevet

Tips til noe fristende og godt (siden du var ute etter det): Stor skål vaniljeyoghurt toppet med sprø müsli og friske bær.

Går ned på høykant her i gården. Og bærene har de vært ute og plukket selv 😀

Anonymous poster hash: 1523d...f6c

Skrevet

Brødskiver, knekkebrød, cherios, havregryn

Anonymous poster hash: 25524...0f1

Skrevet

Brødskive og frukt/grønnsaker til frokost. Yoghurt med havregryn til kvelds. Noen ganger kan jeg lage grove vafler til kvelds

Anonymous poster hash: eb84e...c1b

Skrevet

Kommer an på om det er ukedag eller helg, men Cheerios med melk er standard, noen dager er det ostesmørbrød, pannekaker, havregryn, knekkebrød med smør, ristet brød med smør osv, rundstykker i helgene. De er ikke frokostfolk, så så lenge jeg får i dem noe er det greit.

Kveldsmat spiser vi ikke, kroppen skal hvile om natten.

Skrevet

Brødskiver, havregryn, yoghurt, frokostblanding, smoothie....

Av og til lager jeg grove vafler, det er alle glad i

Anonymous poster hash: 73f32...b5c

Skrevet

Det meste som er nevnt over spises her også.

I tillegg liker de smoothie både til frokost og kvelds. Jeg tilsetter litt mandler, havregryn og yoghurt oppi, så metter smoothien nok til å være er måltid i seg selv!

Anonymous poster hash: f8e83...06d

Skrevet

Til frokost er snuppa glad i

cottage cheese med musli, eplesyltetøy og kanel

Vaniljeyogurt med musli og bær

Knekkebrød med avokado og skinke

Eggerøre

Biola og havregryn

Scones

Lomper med kremost, skinke og litt grønt

Smoothie

(vi prøver å ha andre ting en brødskiver til frokost da det somregel er 2 brødmåltider i bhg i løpet av en dag)

Kveldsmat er det skjelden vi spiser, men innimellom har vi

Pitapizza

Fiskekaker på skive

Grove vafler

Anonymous poster hash: 9184b...6b5
Skrevet

Toast

Pannekaker ( grov og med cottage cheese i røren.

Chiapudding med bær og hakkede nøtter

Yoghurt med bær og nøtter ned litt honning

Kjøleskapsgrøt

Omelett

Brød med egg

Anonymous poster hash: 85fcf...98f

Skrevet

Her spiser guttene frokost med yogurt og musli, bröd skive. Entan med skinke eller ost. Vi spiser ikke kveldsmat i ukedagene,for vi spiser middag mellom 18-18:30. Og de legger seg mellom 19 og 20

Skrevet

Forskjellige kornblandinger med melk, brødskiver( den ene spiser kun ost men i alle varianter og den andre salami eller annen kjøttpålegg med mye smak)og rundstykker. Hender jeg lager speilegg.

Anonymous poster hash: d0763...c82

Skrevet

brød med variert pålegg på ,noen ganger ( spesielt på hverdagen blir middagen kvelsmaten ) :). Kos oss av og til meg egg

Skrevet

Grovbrød med pålegg (leverpostei, skinkeost, skinke, hvitost osv).

Eggerøre/kokt egg

Yoghurt med gryn (kanskje 1 gang/uke,pleier ikke ha yoghurt).

Havreputer med ekstra lettmelk.

Tomat/agurk som tilbehør/pynt.

I ferier/på reise kan det bli mer rundtstykker, polarbrød osv. I går kveld ble det grove muffins med rips til kveldsmat og naboen kom med kjeks, så ikke alltid like standhaftig.

Anonymous poster hash: f997d...62a
Skrevet

Fiskekake på gaffel 5 kvelder i uken. De er småspiste . Men elsker fiskekaker 😊 2, 4 og 8 år.

Anonymous poster hash: 62a00...eef

Skrevet

Brød, knekkebrød, havregryn med melk eller yoghurt. De er lite fleksible på det området 😃

Skrevet

Til frokost går det somregel i havregrøt, yoghurt, musli og frukt, rundstykke, ostesmørbrød eller chiagrøt.

Til kvelds koser vi oss ofte litt mer og bruker noe mer tid på mat sammen. Bruker ofte ettermiddagene på å bake eller lage noe godt sammen. Dette er alt i fra vaffel, matmuffins, scones, frukt og grønt-tallerken, smoothie, lefseruller (tacolefse smurt med diverse pålegg rullet sammen og skjært i biter) eller venter med å lage middagen til litt senere på kvelden og heller spiser noe lett i det vi kommer hjem fra jobb og barnehage :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...