Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Vi bor i en by på Vestlandet. Mannen min er fra en by lenger nord, ca fem timers kjøring herfra. Vi har to barn i barnehagealder sammen og jeg har en datter fra et tidligere forhold som er ni år. Barnet jeg har fra før har spesielle behov og bor mest hos sin far av hensyn til henne selv og hennes yngre søsken. Vi har samvær med henne annenhver helg, og det fungerer fint. Nå har mannen min fått et jobbtilbud gjennom en venn fra hjemstedet sitt. På dette stedet har vi også mulighet for å få et mye større og bedre sted å bo pga boligpriser og vi har er stort nettverk på dette stedet. Mannen min har flere søsken der som har egne barn og to spreke foreldre som stiller opp for barnebarna. Her vi bor nå har vi svært lite nettverk, og det er ingenting annet som holder oss her enn min datter, som selvfølgelig er veldig viktig for oss. Jeg har ingenting imot å pendle de fem timene hver vei annenhver helg, og på den måten opprettholde samværet jeg har nå. Det er heller ingenting i veien for at hun kan besøke oss i alle ferier, så hun får vært sammen med søsknene sine. Men i utgangspunktet tenker jeg at vi er nødt til å bli boende her for hennes skyld og har alltid tenkt at det er umulig å flytte. Men så tenker jeg at de andre barna helt klart hadde fått mye igjen for å bo på det andre stedet. Så hva tenker dere? Anonymous poster hash: 8c5bf...ed5
Marriet Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Jeg tenker det er helt innafor å flytte så lenge samværet blir opprettholdt. Jeg mistenker at ingen hadde rynket på nesen dersom det var snakk om at en far med samvær skulle flytte. Ei i familien her har også mange timers reisevei, med buss og to båter. I luftlinje ikke lang avstand, men logistikkmessig tar turen bortimot fem timer. Hun er på samvær annenhver helg og i ferier. Funker tilsynelatende veldig bra
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Jeg tenker det er helt innafor å flytte så lenge samværet blir opprettholdt. Jeg mistenker at ingen hadde rynket på nesen dersom det var snakk om at en far med samvær skulle flytte. Ei i familien her har også mange timers reisevei, med buss og to båter. I luftlinje ikke lang avstand, men logistikkmessig tar turen bortimot fem timer. Hun er på samvær annenhver helg og i ferier. Funker tilsynelatende veldig bra Takk for svar! Er enig i at få hadde rynket på nesa om far flyttet, jeg kjenner flere fedre som bor langt unna barna sine. Setter pris på flere innspill om noen har. Anonymous poster hash: 8c5bf...ed5
SuperFries Skrevet 13. juli 2016 #4 Skrevet 13. juli 2016 Jeg ser ikke problemet med å flytte så lenge du sørger for å opprettholde samværet.
Optatium Skrevet 13. juli 2016 #5 Skrevet 13. juli 2016 Det er lov å ta hensyn til de andre barna også ❤️
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #6 Skrevet 13. juli 2016 Personlig kunne jeg aldri flyttet. Kunne ikke falt meg inn. Selv om samvær opprettholdes sender en flytting noen signaler til barnet. Anonymous poster hash: 6528a...1cb
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #7 Skrevet 13. juli 2016 Du må jo ikke pendle fem timer, men ti timer hver vei? Altså ti timer fredag og ti timer søndag. Barnet bare fem da. Men tror du virkelig, virkelig at det er holdbart i lengden? Kommer du til å klare og opprettholde det? Anonymous poster hash: fd82f...16e
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2016 #8 Skrevet 13. juli 2016 Hvis du fortsetter å ha samvær og tilrettelegger best mulig for en god kontakt mellom henne og yngre søsken, så ser jeg ikke hvorfor dere ikke skal flytte.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #9 Skrevet 13. juli 2016 Du må jo ikke pendle fem timer, men ti timer hver vei? Altså ti timer fredag og ti timer søndag. Barnet bare fem da. Men tror du virkelig, virkelig at det er holdbart i lengden? Kommer du til å klare og opprettholde det? Anonymous poster hash: fd82f...16e Hjemstedet til mannen er 5 timer unna der de bor nå. Hvordan blir det 10 timer? Anonymous poster hash: 38dbc...3a2
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2016 #10 Skrevet 13. juli 2016 Du må jo ikke pendle fem timer, men ti timer hver vei? Altså ti timer fredag og ti timer søndag. Barnet bare fem da. Men tror du virkelig, virkelig at det er holdbart i lengden? Kommer du til å klare og opprettholde det? Anonymous poster hash: fd82f...16e Les hovedinnlegget igjen. Det nye stedet er 5 timer unna, ikke 10 timer
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #11 Skrevet 13. juli 2016 Les hovedinnlegget igjen. Det nye stedet er 5 timer unna, ikke 10 timerKommer helt an på om hi skal ha samvær i sitt hjem eller bf hjem. Hvis hi sitt hjem så blir det 10 timer for henne med kjøring frem og tilbake. Min sønn har en far som bor 3 timer unna og han syns det er altfor slitsomt så samvær er nå kun annenhver mnd..... Anonymous poster hash: 97a9b...064
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #12 Skrevet 13. juli 2016 Les hovedinnlegget igjen. Det nye stedet er 5 timer unna, ikke 10 timer Hun tenker vel at hun skal hente datteren til dem annenhver helg, det blir ti timer. Dersom HI ikke skal det, får ikke datteren møtt sine halvsøsken annet enn i ferier. Jeg hadde derfor aldri flyttet. Synes heller ikke noe om når fedre flytter langt unna. Anonymous poster hash: 52c1f...d40
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #13 Skrevet 13. juli 2016 Les hovedinnlegget igjen. Det nye stedet er 5 timer unna, ikke 10 timer Hun mener jo at å kjøre/hente barnet vil ta ti timer for mor tur-retur. Hvorfor er dere så vanskelige av og til? Anonymous poster hash: 1953f...8c9
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #14 Skrevet 13. juli 2016 Det blir bare fem timer fredag og fem timer søndag ja. Jeg ser ikke for meg at det blir noe problem for meg, jeg liker godt å reise. Når hun blir eldre kan hun jo dra nedover mer selv også. Men jeg ser absolutt poenget i at det kan sende signaler til henne, og det ønsker jeg ikke. Men ikke lett dette. Takk for alle innspill! Anonymous poster hash: 8c5bf...ed5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 Det blir bare fem timer fredag og fem timer søndag ja. Jeg ser ikke for meg at det blir noe problem for meg, jeg liker godt å reise. Når hun blir eldre kan hun jo dra nedover mer selv også. Men jeg ser absolutt poenget i at det kan sende signaler til henne, og det ønsker jeg ikke. Men ikke lett dette. Takk for alle innspill! Anonymous poster hash: 8c5bf...ed5 Mener selvfølgelig oppover. Anonymous poster hash: 8c5bf...ed5
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2016 #16 Skrevet 13. juli 2016 Hun mener jo at å kjøre/hente barnet vil ta ti timer for mor tur-retur. Hvorfor er dere så vanskelige av og til? Anonymous poster hash: 1953f...8c9 Jeg oppfattet ikke at hun skulle hente jenta. Det var ikke for å være vanskelig, det sto fem timer og jeg antok hun mente fem timer (og samvær på jentas hjemsted).
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 Synest resten av familien det er greit at du reiser bort annenhver helg da? Anonymous poster hash: 5ef1d...65e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #18 Skrevet 13. juli 2016 Hun mener jo at å kjøre/hente barnet vil ta ti timer for mor tur-retur. Hvorfor er dere så vanskelige av og til? Anonymous poster hash: 1953f...8c9 Det er ikke Pashla eller jeg som er vanskelig. Det er bare det at du og andre her ikke leste hi ordentlig. Anonymous poster hash: 38dbc...3a2
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #19 Skrevet 13. juli 2016 Synest resten av familien det er greit at du reiser bort annenhver helg da? Anonymous poster hash: 5ef1d...65e Ja, det hadde gått fint. Og til dere andre: jeg mente at jeg eventuelt skulle hatt samvær på barnets hjemsted for at hun skal slippe så mye reising. Det måtte eventuelt blitt hos er annet nært familiemedlem. Men det er klart det ikke er optimalt å bare se (halv)søsken i ferier, så det er hovedgrunnen til at jeg i utgangspunktet er skeptisk. Men jeg setter også pris på dere som er positive, jeg trodde nemlig jeg skulle bli halshugd her. HI. Anonymous poster hash: 8c5bf...ed5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #20 Skrevet 13. juli 2016 Jeg tenker at det også kommer an på daktisk hvilke speisielle behov hun har. Du nevner ikke noe om dette. Anonymous poster hash: 9c02c...505
*Miss Marple* Skrevet 13. juli 2016 #21 Skrevet 13. juli 2016 Jeg tenker at de som søsken nærmest kommer til å miste kontakten og det hadde stoppet meg. Å kun møtes i ferier gjør dem bare til bekjente og ikke søsken i praksis.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #22 Skrevet 14. juli 2016 Jeg hadde aldri flyttet fra barnet mitt, skjønner ikke at du kan tenke tanken engang! Er også overrasket over at så mange støtter deg i dette og synes det er greit... Anonymous poster hash: feef0...92a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2016 #23 Skrevet 14. juli 2016 Jeg hadde aldri flyttet fra barnet mitt, skjønner ikke at du kan tenke tanken engang! Er også overrasket over at så mange støtter deg i dette og synes det er greit... Anonymous poster hash: feef0...92a Jeg tenker jo egentlig ikke tanken, det er jo poenget. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke kan gjøre det, og har aldri vurdert det en gang. Men nå ble jo ting sånn at vi måtte tenke på det, og likevel tenker jeg jo at jeg ikke kan og vil. Men så lurte jeg på hva andres mening var om det. Anonymous poster hash: 8c5bf...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå