Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #1 Skrevet 13. juli 2016 Naboen, av det jeg vil kalle en ganske snål og merkelig type, har fått det for seg at han kan bruke vår gårdsplass/tomt som snarvei. Vi er redd for at dette kan utvikle seg til å bli en vane, og det ønsker vi ikke, vi ønsker ikke at vår tomt skal bli nabolagets felleseiendom åpen for fri ferdsel. Hva ville du gjort? Er det greit å bruke annen manns eiendom som gangareal? Hva kan jeg gjøre før ev å forhindre det? Anonymous poster hash: 82704...f22
Gjest Stjerneklart Skrevet 13. juli 2016 #2 Skrevet 13. juli 2016 Det gjorde naboen hos oss også. Sånn som gårdsplassen vår var laget plaget deg ikke oss noe særlig, også var naboen en helt grei type som fant seg i mye fra oss også, så vi lot han gjerne bruke eiendommen vår som snarvei. Om du vil forhindre det, må du vel nesten bare si ifra om det. Eller så kan du jo prøve å sette opp en port og se om han tar hintet!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #3 Skrevet 13. juli 2016 Snakke med ham? Eller sette opp gjerde, hekk eller noe annet som passer. Anonymous poster hash: bcc88...508
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #4 Skrevet 13. juli 2016 Snakke med ham? Eller sette opp gjerde, hekk eller noe annet som passer. Anonymous poster hash: bcc88...508 Vel, det er prøvd. Jeg fikk så hatten passa, for å si det sånn. Men ja, vi har tenkt tanken på gjerde, uten at vi egentlig har lyst - det burde være unødvendig! Jeg har respekt for andres eiendom, hvorfor kan ikke andre ha respekt for min? HI Anonymous poster hash: 82704...f22
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #5 Skrevet 13. juli 2016 Vel, det er prøvd. Jeg fikk så hatten passa, for å si det sånn. Men ja, vi har tenkt tanken på gjerde, uten at vi egentlig har lyst - det burde være unødvendig! Jeg har respekt for andres eiendom, hvorfor kan ikke andre ha respekt for min? HI Anonymous poster hash: 82704...f22 Han har jo tydeligvis ikke det. Blir litt dumt å spørre hvorfor her. Ville tenkt meg veldig godt om før jeg lagde en sak ut av dette. Synes du er ganske smålig. Anonymous poster hash: c2dad...65f
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #6 Skrevet 13. juli 2016 Han har jo tydeligvis ikke det. Blir litt dumt å spørre hvorfor her. Ville tenkt meg veldig godt om før jeg lagde en sak ut av dette. Synes du er ganske smålig. Anonymous poster hash: c2dad...65f Synes du det er smålig at vi ikke ønsker å være nabolagets snarvei? Tvers over gårdsplassen? Anonymous poster hash: 82704...f22
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #7 Skrevet 13. juli 2016 I en del tilfeller vil han ha retten på sin side. Anonymous poster hash: 349fb...376
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #8 Skrevet 13. juli 2016 I en del tilfeller vil han ha retten på sin side. Anonymous poster hash: 349fb...376 Forklar meg hvordan! Anonymous poster hash: 82704...f22
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #9 Skrevet 13. juli 2016 Forklar meg hvordan! Anonymous poster hash: 82704...f22 Det heter tinglyst veirett, gjennomgangsrett, parkeringsrett etc. Mine foreldre har tinglyst gjennomgangsrett over naboens tomt! Dvs vi kan gå igjennom deres hage for å komme til deres tomt! Her er de så gode venner at naboen lagde trapp slik at det ble enklere! Anonymous poster hash: 952c8...22b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #10 Skrevet 13. juli 2016 Det heter tinglyst veirett, gjennomgangsrett, parkeringsrett etc. Mine foreldre har tinglyst gjennomgangsrett over naboens tomt! Dvs vi kan gå igjennom deres hage for å komme til deres tomt! Her er de så gode venner at naboen lagde trapp slik at det ble enklere! Anonymous poster hash: 952c8...22b Nei, slike servitutter finnes ikke i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 82704...f22
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #11 Skrevet 13. juli 2016 Sett ut noe hundedritt eller noe lignende slik at han tråkker i det Anonymous poster hash: 1e2be...62e
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #12 Skrevet 13. juli 2016 Jeg ville satt opp et gjerde. Anonymous poster hash: 6cf1d...ceb
Gjest Antarctica Skrevet 13. juli 2016 #13 Skrevet 13. juli 2016 Sett opp gjerde eller anlegg en kjøkkenhage der han pleier å gå.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #14 Skrevet 13. juli 2016 Jeg skjønner ikke hvordan det at en mann går over gårdsplassen skal gjøre det til "nabolagets snarvei"? Vi har ingen naboer som går over gårdsplassen vår, men hadde de gjort det så hadde jeg smilt og sagt hei. Om de veltet gjennom hekken, brakk grener på veien, tråkket opp sti på plenen vår el.l. ville jeg nok reagert. Men å gå over gårdsplassen, altså tråkket på belegningssteinen og gikk forbi garasjen (?) kunne jeg ikke tenkt på å reagere... Anonymous poster hash: c3738...af2
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #15 Skrevet 13. juli 2016 Jeg skjønner ikke hvordan det at en mann går over gårdsplassen skal gjøre det til "nabolagets snarvei"? Vi har ingen naboer som går over gårdsplassen vår, men hadde de gjort det så hadde jeg smilt og sagt hei. Om de veltet gjennom hekken, brakk grener på veien, tråkket opp sti på plenen vår el.l. ville jeg nok reagert. Men å gå over gårdsplassen, altså tråkket på belegningssteinen og gikk forbi garasjen (?) kunne jeg ikke tenkt på å reagere... Anonymous poster hash: c3738...af2 Det er ikke første gang, og han er heller ikke den eneste. Skjer det igjen, så blir vi nødt til å sette opp gjerde. Og nei, det handler ikke om å "bare" gå på belegningssteinen, nei, det handler bl.a. om å tråkke ned en skråning vi ønsker skal være noenlunde pen. Jeg spurte en annen nabo om hvordan de ville reagert hvis jeg hadde gjort tilsvarende øvelse over deres tomt. Svaret var at de ikke ønsket trafikk over sin tomt, de heller. Anonymous poster hash: 82704...f22
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #16 Skrevet 13. juli 2016 Legg ut selvskudd. Anonymous poster hash: 41f05...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå