Gå til innhold

Hva slags pålegg likte deres små? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Heisann! :) Min på 8 måneder elsker brødskiver, men vil kun spise dem tørre. Har prøvd med både leverpostei, fruktpure og kaviar på, og hun brekker seg av første bit og nekter å spise mer. Tenkte kanskje jeg skulle prøve prim. Hva spiste deres små? Noe lure tips jeg ikke har tenkt på? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår toåring har spist, og spiser, leverpostei, skinke- eller baconost (på tube fra Kavli), kaviar, makrell i tomat og hvitost i skiver. Liker selvsagt også prim, syltetøy og slikt, men det får hun sjeldent da det er så søtt. Men av de alternativene er pirm helt klart best. :) 

Anonymous poster hash: 5c9a9...604
Skrevet

Litt smørost? Prøv forskjellige smaker? Den fra tine som smaker mandarin eller hva det er(orange lokk) er veldig søt- faller kanskje i smak? Ellers litt brunost eller hvitost? Makrell i tomat? 😊

Anonymous poster hash: 6c8b9...5e3

Skrevet

Skinkeost er en god favoritt her. Ellers liker hun gomme, leverpostei, rørt jordbær eller servelat👍🏼

Skrevet

Eldste spiste kun skive med gulost som jeg smeltet litt i microen så den ikke falt av. Mellomste ville aldri ha noe på og er slik fremdeles, beste skiva er fremdeles uten pålegg og nå er hun nesten 10 år. Minste har aldri vært så glad i brød, men spiser hun det er skivene enten tørre eller med leverpostei, til nøds skinke,7 år.

Anonymous poster hash: 607fe...872

Skrevet

Om hun ikke liker pålegg prøv med et kjempetynt nesten ikke-eksisterende lag pålegg først (bare skrap rester av leverpostei over skiva). Og øk gradvis

Min lille på 1,5 har alltid vært veldig kresen, men leverpostei liker hun. Samme med stabburlaks (sånne med varmrøkt laks som selges i porsjonspakninger på 4 i en pakke, litt leverpostei-aktig) og det er jo kjempesunt også :)

Ost (gulost) er også stas å maule, men hun vil ikke ha det på brødet.

Anonymous poster hash: 51155...7ed

Skrevet

Leverpostei, skinkeost, makrell i tomat (den på tube), blåbærsyltetøy og prim var favorittene

Anonymous poster hash: 9d390...cd6
Gjest Stjerneklart
Skrevet

Tusen takk for svar. Da skal jeg prøve meg litt fram med det deres likte  :D

Skrevet

Jenta mi liker makrell i tomat, leverpostei med syltynt lag majones, jordbærsyltetøy fra sånn flaske uten biter, kaviarmix og skinkeost på tube. Har prøvd med hvitost og kokt skinke bl.a. Det er ikke populært.

Kaviar ville hun ikke ha men kaviarmix var snadder. Sikkert mildere. Prim brekker hun seg av. Tror det er konsistensen. Får hun slikker pålegget men brekker seg når det kommer i munnen.

Hva med å prøve litt ketchup da f.eks?

Skrevet

Min på 1,5 år liker skinke og baconost, ost, salami, skinke, syltetøy, egg og nugatti:)

Men det aller beste han kan få på skiven er tyttebærsyltetøy:) Da spiser han alltid 3-4 skiver.

Anonymous poster hash: 92e6d...683
Skrevet

Leverpostei, kaviarmix, baconost, prim

Anonymous poster hash: 71123...3a8

Skrevet

Leverpostei

Kaviar

Prim

Gul ost

Brun ost

skinke ost

Skrevet

Leverpostei, gulost, servelat og baconost.

Har også prøvd makrell i tomat og prim. Så lang uten hell.

Anonymous poster hash: 4fbb2...623

Skrevet

Gjør det noe at hun ikke vil ha pålegg, da? Fortsett å introdusere sunt pålegg, ikke gi søtt pålegg som f.eks.prim.

Anonymous poster hash: 9cee5...0c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...