Gå til innhold

Positiv test som blir negativ.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en RFSU-test i dag. Har aldri testet før. Det står at den skal ligge i 5 min og resultatet må leses av innen 30 min. Testen ble fort veldig tydelig positiv, men jeg rakk ikke å vente i 5 min. Etter jeg så på testen senere (innen 30 min) så den negativ ut. Da hadde den ikke ligget flatt mer. Er dette normalt? Den hadde vel ikke blitt positiv først om jeg ikke var gravid?

Anonymous poster hash: bcd67...ca9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok en RFSU-test i dag. Har aldri testet før. Det står at den skal ligge i 5 min og resultatet må leses av innen 30 min. Testen ble fort veldig tydelig positiv, men jeg rakk ikke å vente i 5 min. Etter jeg så på testen senere (innen 30 min) så den negativ ut. Da hadde den ikke ligget flatt mer. Er dette normalt? Den hadde vel ikke blitt positiv først om jeg ikke var gravid?

Høres ut som det var en såkalt " evap" linje du så. En linje som flytter på seg med fargestoff fra " starten " på testen.

Ville testet på nytt, og ventet. Tester som er positive skal ikke miste fargen, jeg har fremdeles min. ( 5 mndr siden ) fargen er tørket, men like sterk. Vennina har sin fra 2 år tilbake, hennes like sterk, samme md. Flere venner. Så jeg tror nok det var en evap :/

Anonymous poster hash: eff93...a67

Skrevet

Hm..test igjen i morgen. Jeg fant en gammel strimmel fra den gang jeg testet positivt for 4 år side. Fortsatt tydelig strek.

Anonymous poster hash: 6314a...09b

Skrevet

Slik så den ut. Tok bildet etter 3-4 min.

Har heldigvis flere tester liggende så får prøve igjen i morgen.

post-42-899100_thumb.jpeg

Skrevet

Ser ikke helt strek...men det kan hende bildet ikke fanger det. Oppdater oss igjen i morgen!

Skrevet

Og tester skal vel ligge på et ikke-absorberende underlag, om jeg husker rett? Ser at testen din ligger på toalettpapir.

Lykke til med testingen, jeg håper du får svaret som du ønsker!

Anonymous poster hash: 8347f...caf

Skrevet

Ser du ikke to streker? Testen var enda tydeligere i virkeligheten. Leste litt om evap line nå (som jeg aldri hadde hørt om før). På nettet beskriver de det som en test som ser (svak) positiv ut ETTER tidsfristen har gått ut fordi urinen tørker. Her var det jo snakk om før. Kan urinen ha rent ned igjen før den hadde tørket når den ble lagret loddrett etterpå?

Skrevet

Dette er ikke en positiv test. Beklager :(.

Skrevet

Ser du ikke to streker? Testen var enda tydeligere i virkeligheten. Leste litt om evap line nå (som jeg aldri hadde hørt om før). På nettet beskriver de det som en test som ser (svak) positiv ut ETTER tidsfristen har gått ut fordi urinen tørker. Her var det jo snakk om før. Kan urinen ha rent ned igjen før den hadde tørket når den ble lagret loddrett etterpå?

Ser ikke streker så nærme som de skal være nei.

Urinen renner nok ikke ned, fordi det er fargestoffet som lages av hcg som gir farge til strek nr 2.

Vær forsiktig optimist. I hvert fall hvis du testet tidlig

Skrevet

Du får ta enny test tror jeg. Og ikke legg den på papir forresten. Men den med bilde på er desverre negativ. Men det betyr ikke at du ikke kan være gravid. Lykke til <3

Skrevet

Dette er ikke en positiv test. Beklager :(.

Hva er den andre streken da?

Skrevet

Hva er den andre streken da?

Det er ingen andre strek i den forstand, det er til overs fargestoff. ( "Streken " er på skrå. Godt unna teststreken. Dette hender ofte.

Skrevet

Den andre streken er en kant. Når den er positiv så blir det en strek mellom den andre og kanten. Så denne er negativ.

Anonymous poster hash: f9f7e...d48

Skrevet

Den andre streken er en kant. Når den er positiv så blir det en strek mellom den andre og kanten. Så denne er negativ.

Anonymous poster hash: f9f7e...d48

Ok. Jeg får heller vente noen dager til da med å teste på nytt.

Skrevet

Tok du ikke en RFSU - test? Den på bilde ligner en eggløsningstest (som forsåvidt kan brukes som graviditetstest også)

Anonymous poster hash: 1540c...d9f

Skrevet

Tok du ikke en RFSU - test? Den på bilde ligner en eggløsningstest (som forsåvidt kan brukes som graviditetstest også)

Hvordan bruker man eggløsningstest for å sjekke om man er gravid? Jeg lurer virkelig, prøver å finne på nett om det men jeg er vist for dårlig til å lete.

Anonymous poster hash: 49547...3a7

Skrevet

Hvordan bruker man eggløsningstest for å sjekke om man er gravid? Jeg lurer virkelig, prøver å finne på nett om det men jeg er vist for dårlig til å lete.

Anonymous poster hash: 49547...3a7

Egentlig er det jo svært usikkert, da man kan ha sen eggløsning. Så man er jo aldri sikker før positiv graviditetstest.

Men - HCG ( graviditetshormonet) og LH ( eggløsningshormonet) er enkelt forklart tvillinger, men HCG har noe ekstra ved seg - si en hatt. Mens LH er som vanlig, uten hatten.

En eggløsningstest er designet for å oppdage LH, så den vil oppdage HCG ved graviditet, og og med at de er det samme hormonet.

Er du sein med mens, og du er sikker på at du har hatt eggløsning denne syklusen, og du tester positivt på en eggløsningstest ved IKM, da har du godt grunnlag for å tenke graviditet.

Testen er positiv dersom teststreken blir like sterk som, eller sterkere enn kontrollstreken.

Skrevet

Det er en RFSU-test, ja. Graviditetstest. Akkurat det er jeg sikker på (med mindre produsenten har lagt feil innhold i emballasjen :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...