Gå til innhold

Jeg er i syden nå...og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

...får bare bekreftet at jeg er ferdig med småbarn😂. Min yngste er 6 og eldste er 9...så vi passer på som hauker på stranda og i basseng når de bader, men selvsagt på en helt annen måte enn foreldre med 1-2 åringer. Kjenner at jeg er ferdig der...foreldrene har nok å gjøre for å si det slik...min fulle sympati. Deilig med "store" barn.

Anonymous poster hash: 082df...22f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gleder meg til jeg er der.. Mine tre er mellom 0-4 år, ferie er så slitsomt! Valgte å få de tett for å slippe denne småbarnsfasen dratt ut over mange år. Hadde ikke orket dette over flere runder.

Anonymous poster hash: 3be80...5f5

Skrevet

Skjønner jeg godt.mjeg har en på snart 8 nå, det er så fin alder. Noe helt annet enn en liten unge.,skal snart få en ny baby. Misforstå meg rett, jeg gleder meg enormt, men det er tøft og slitsomt. Gruer meg til å dra på strand/basseng med en liten igjen. Husker hvor tøft det var :/

Anonymous poster hash: 59c7c...3b2

Skrevet

Gleder meg til jeg er der.. Mine tre er mellom 0-4 år, ferie er så slitsomt! Valgte å få de tett for å slippe denne småbarnsfasen dratt ut over mange år. Hadde ikke orket dette over flere runder.

Anonymous poster hash: 3be80...5f5

Fryktelig hektisk og mye kos, men kjenner jeg slapper av mye mer nå med større barn selv om nye utfordringer og "farer" truer....

Anonymous poster hash: 082df...22f

Skrevet

Ååå. Gleder meg til jeg kan bade i sjøen og bli våt lenger opp enn til midt på lårene.

:-) satt litt på spissen, men gleder meg til de blir større, ja.

Skrevet

Vi har valgt å ikke dra på ferie nå når barna er små. Våre er 1,2 og 5 år. Helt totalt kaos, og hadde ikke overlevd en flytur engang. Gleder meg til de er 5-10 år, det blir nok fint!

Anonymous poster hash: 22f7a...41e

Skrevet

Skjønner jeg godt.mjeg har en på snart 8 nå, det er så fin alder. Noe helt annet enn en liten unge.,skal snart få en ny baby. Misforstå meg rett, jeg gleder meg enormt, men det er tøft og slitsomt. Gruer meg til å dra på strand/basseng med en liten igjen. Husker hvor tøft det var :/

Hva mener du egentlig når du skriver 'misforstå meg rett'? Det er jo en helt bakvendt setning.

Anonymous poster hash: 58954...610

Skrevet

Puh! Da er vi to 👍🏻 min yngste er seks og eldste er femten. Såååå deilig å få tid for seg selv og ikke ha noen konstant i nærheten som man må passe på.

Anonymous poster hash: 690d2...e33

Skrevet

Hmmm, kjenner meg ikke igjen. Har vært flere ganger til syden med småbarn, 1,2,3,4,5 åring og har bare vært kos. Nå 6 åring. Får snart en baby nå, og vi gleder oss veldig. Allerede planlagt sydentur. Vi bytter på med avslapping og barnebasseng. Null stress, bare kos.

Aktivitetsnivået på 6 åringen derrimot er veldig høyt. Må passes veldig på ved vannet de også, og de vil ofte gjøre enda mere...

Men men. Vi er forskjellige.

Anonymous poster hash: 486fb...27f

Skrevet

Hva mener du egentlig når du skriver 'misforstå meg rett'? Det er jo en helt bakvendt setning. Anonymous poster hash: 58954...610

Okei, prøv å forstå hva jeg mener da :) kanskje jeg er dårlig på å ordlegge meg, det poenget fikk du frem.

Skrevet

Jeg forstår akkurat hva du mener Hi!

Min eldste er snart 7 år og det er noe helt annet å dra i bassenget med henne enn det er med 1 åringen min.

Det er overkommelig å dra med begge, men fy så sliten jeg er etterpå! Når mannen min også er med er det mer kos da vi bytter på hvem som løper etter yngste. Eldste møter som regel noen venner så hun bare følger vi med på fra sidelinja.

Skrevet

Hva mener du egentlig når du skriver 'misforstå meg rett'? Det er jo en helt bakvendt setning.

Anonymous poster hash: 58954...610

Det er et vanlig uttrykk. Har du ikke hørt det før?

Anonymous poster hash: d9b5a...f0f

Skrevet

Enig med deg, HI. Minste her er snart 5 år. Jeg hadde samme følelse da vi var i dyreparken forrige uke. Det var mange sutrete babyer, barnevogner med masse bagasje på, svette foreldre... Er ikke så lenge siden jeg var der selv, og kjenner at jeg er veldig ferdig med den tiden. Deilig med store barn. Og den store, deilige bonusen: Vi sover til 9-10 hver dag!! Ferdig med å stå opp 5 for å aktivisere barna:)

Skrevet

Jeg skjønner så godt hva du mener. Var nettopp på Kreta med VILL 1,5 åring og 6åring. Du salige for et styr med minstemann. Gleder meg til han blir noen år eldre. (Ikke minst til han får eget flysete)

Anonymous poster hash: 61992...152

Skrevet

Haha må si jeg gleder meg til mine blir litt større når jeg leser dette! Elsker ungene mine over alt, men skal bli litt godt å slippe å fotfølge dem hele tiden! Og ikke minst sove leeeeeeeenge!!!😂😂😅😅👍🏻👍🏻

Anonymous poster hash: d0fd1...76d

Skrevet

Jeg synes det er deilig med litt større barn. Min yngste et bare fire så jeg må så klart følge godt med. Er deilig uten dagsoving, vogn, bleier på både dag og natt og smokk. At alle disse tingene er over er godt, og er det som gjør at jeg holder igjen med å eventuelt få flere barn, denne tanken om å måtte begynne på nytt med våkennetter osv...

Jeg har jevnlig reist alene til syden med to barn fra yngste var to år, synes egentlig ikke det er stress i det hele tatt. Da hadde jeg ikke gjort det flere ganger i året. Det eneste som har vært litt stressende er om det er lang kø i sikkerhetskontrollen, derfor flyr jeg aldri fra Rygge noe mer. Vi reiser alltid utenom skoleferier så da er det ikke et problem fra Gardermoen. Da får vi også råd til flere turer👍

Anonymous poster hash: f22e7...4f3

Skrevet

Vi sa det samme da vi sto i innsjekkingskø på flyplassen. Våre barn som er mellom 7 og 15 år stakk bort i kiosken for å kjøpe en pakke tyggis og et ukeblad mens jeg og mannen sto i køen med koffertene. Foran oss sto et foreldrepar med en unge på 10-12 mnd, vogn, bilsete, kofferter og ungen var skikkelig utålmodig, survet og ormet seg på armen, ville ingenting... Vi så på hverandre og smilte, veldig glad for at den fasen er over ;)

Anonymous poster hash: f87e8...bb6
Skrevet

Kan ikke si at jeg sitter med det inntrykket her. Har reist med unger i mange år og aldri vært noe pes. Passer på å sole meg mens ungene sov midt på dagen i vognen, og satt / sitter mye nede ved strandkanten for litt slottbygging :D

ALDRI basseng. Over mitt lik!

Skrevet

Alt hva man gjør det til. Og har forventninger til. Man kan fint feriere selv med små barn, selv om de må passes godt på. Det må de jo også hjemme. Nei, sitter ikke hjemme fordi ungene er små. Vi har bestandig reist og hatt det kjekt.  Men har heldigvis bare to unger ;)  en for hver å passe på  :legrine:

Anonymous poster hash: 77252...7cd
Skrevet

Det er et vanlig uttrykk. Har du ikke hørt det før?

Anonymous poster hash: d9b5a...f0f

Men det er ikke et ordentlig uttrykk, det betyr ingen ting. Ikke misforstå meg - er jo det man vil si. Og så lager man en naivistisk vridning på det med å skrive misforstå meg rett. Blir som de som sier "så satt jeg der med skjegget fullt av postkasser" i stedet for "med skjegget i postkassen". Naivistisk , og skal sikkert være søtt og morsomt, men når de som ikke kjenner uttrykkene hører dem, så begynner de å bruke de vridde variantene, og lærer ikke de riktige. Ikke lett å være 15-åring med norskeksamen og mora di har kludret til alle kjente ord og ordtak for deg. 😊

Tilbake til tråden. Samme opplevelse, så deilig å reise med store barn, som ordner litt selv.

Anonymous poster hash: 6df3e...9de

Skrevet

Ferie med en 1 åring her. Gleder meg til barnehagestart🙈 Er full fart og må passe på som en hauk hele tiden. Jobb er ingenting i forhold til dette..hehe.

Anonymous poster hash: 214a2...309

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...