Gå til innhold

Bo fra hverandre halve året?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere med partner som er en del eldre enn dere (pensjonerer seg mye før dere selv har mulighet) eller har partner som er ufør - hvordan løser dere det at den andre har mye større mulighet til å dra bort? Tenker spesielt på hvordan dere får samlivet til å fungere om den ene velger å være i varmere strøk halve året, mens den andre er i full jobb og ikke har mulighet til det samme (også med tanke på hjemmeboende fellesbarn som skal følges opp).

Kjenner jeg synes det blir litt vanskelig å skulle lever halve året som gressenke. Tenker det kan drive oss som familie fra hverandre. Selv om barna er store (slutten av tenårene) vil jo disse også savne deltagelse og tilstedeværelse fra sin far halve året.   

Anonymous poster hash: ada66...e5a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det.

Mannen borte halve året pga han er sjømann

Anonymous poster hash: c8177...fd9

Skrevet

Med mindre det er pga helse er det fryktelig egoistisk å dra vekk i mnd vis selv om man er ufør el pensjonist om man har kone og barn boende hjemme. Flybiletter er ikke så dyrt at mannen din må dra å komme tilbake etter 4-6 mnd.

Anonymous poster hash: 9befe...126

Skrevet

Hadde mannen min dratt bort halve året kunne han bare vært borte det andre halve også. Det hadde jeg ikke orket.

Anonymous poster hash: 17117...afb

Skrevet

Direkte på grunn av helse er det ikke, men man får jo bedre helse ved å være slappe av i varmere strøk. Selv om ungene er store vet jeg at jeg hadde synes det var stusselig å være alene med alt som har med barna å gjøre - både pliktene og gledene halve året. Jeg hadde heller ikke synes det var kjekt å leve slik om han var sjømann eller hadde et annet yrke der han reiste mye. Synes likevel det er litt annerledes å ha en mann som er borte fordi han jobber enn en mann som er borte og slapper av på en strand. Føler det er to forskjellige valg. Er mannen min borte så mye (uten at det er på grunn av jobb) føler jeg på en måte at han velger oss bort. For selv om man er ufør eller pensjonist så føler jeg at man har forpliktelser overfor familien. Selv om barna er relativt store bor de fortsatte hjemme. Selv om jeg ikke kan reise bort på grunn av jobb, så føler jeg det blir feil at han føler han kan melde seg ut av familieforpliktelsene også og overlate dem til meg. Vi vil også få det økonomisk vanskeligere da vi får en ekstra leie og en ekstra bil å betale på, selv om vi nok vil klare det om vi holder oss strengt til budsjettet.    

Anonymous poster hash: ada66...e5a
Skrevet

Å ha mulighet til det, betyr ikke å gjøre det. Hadde mannen prøvd på noe sånt her, kunne han nok bare ha blitt der.

Anonymous poster hash: c51c7...947

Skrevet

Hvorfor forbli gift med en som ikke vil være sammen med meg? Uaktuelt, med mindre helsesituasjon gjør det absolutt nødvendig. Og det er det veldig få av. Også da ville jeg vurdert nøye om jeg vil leve slik.

Skrevet

Hadde eg aldri gått med på.

Skrevet

Med barn boende hjemme mener jeg det blir helt feil av ham å melde seg ut og reise bort...

Anonymous poster hash: 6fc58...dfd

Skrevet

Hadde vært uaktuelt å fortsette et slikt forhold hvor mannen velger å droppe ansvar for barn og bare bli borte halve året. Da hadde forholdet vært slutt for min del.

Å ha en mann som jobber borte mye av året blir en helt annen situasjon og kan ikke sammenlignes.

Anonymous poster hash: 1d9a4...96c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...