Gå til innhold

noen som har kuttet ut venninner pga deres holdning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At de feks har kommentert stygt noe som berører deg personlig?

Anonymous poster hash: 8555c...a4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Jeg er ikke noens dørmatte. Klarer ikke vedkommende å la være å være unødvendig ufin mot meg så gå vekk og vær. Jeg tåler kritikk, men ikke unødvendig spydigheter. Når det er om å være å være mest mulig kverulant og ufin for morro skyld, nei takk.

Anonymous poster hash: 15322...acf

Skrevet

Ja, det har jeg gjort. Det beste valget jeg har tatt.

Anonymous poster hash: 1ae5d...3e2

Skrevet

Nei, men på bakgrunn av holdninger til andre temaer (alkohol, innvandring).

Anonymous poster hash: f3d9b...a49
Skrevet (endret)

Ja, det har jeg. Mer eller mindre. Er veldig lite kontakt jeg har med henne nå.

I alle år fant hun det veldig legitimt å rakke ned på meg, for selv å hevde seg. Det var helt ok å disse mine valg og mitt utseende. Hun passet spesielt på å gjøre det når det var gutter tilstede husker jeg, men det bunnet jo ut i hennes egen usikkerhet.

Husker spesielt en gang vi var ute på byen, for hun skulle treffe en fyr hun var så forelsket i. Det endte opp med at han først bare ville danse med meg, og lurte på om vi skulle gå ut på date. Heldigvis spurte han om dette mens vi danset, så hun hørte ikke det. Jeg takket høflig nei, siden jeg allerede hadde kjæreste. Men jeg har aldri, hverken før eller siden, turt å si noe til henne. Hun hadde blitt rasende. Denne mannen ble siden hennes ektemann, så hun fikk ham til slutt :-) Men jeg synes det var litt morsomt at hun ikke var førstevalget den kvelden.Det så nok hun også. Men jeg har holdt meg for god til å nevne noe som helst. Hadde det vært motsatt, så ville hun ha gjort det uten å blunke......:-/

Sånne venner gidder jeg ikke lengre å bruke tid eller energi på.

Endret av Kari Mari
Skrevet

Hadde noen "venner" på FB som la ut stygge vitser om homofile. Min svoger er homofil og jeg har flere homofile venner.

Jeg sa i fra at jeg syntes de burde slette vitsen da den var svært støtende.

De bare flira og sa det bare var morsomt.

Sletta de. De spurte meg ved en senere anledning om jeg ble sur, mens de lo.

Jeg sa jeg ikke ble sur men ikke ønsket å være venn med så trangsynte mennesker.

Jeg synes det er viktig å si i fra at slik oppførsel er svært upassende.

Nå er jeg blitt hun sure snerpa.

Anonymous poster hash: 7e92c...7cb

Skrevet

Ja, det har jeg. Mer eller mindre. Er veldig lite kontakt jeg har med henne nå.

I alle år fant hun det veldig legitimt å rakke ned på meg, for selv å hevde seg. Det var helt ok å disse mine valg og mitt utseende. Hun passet spesielt på å gjøre det når det var gutter tilstede husker jeg, men det bunnet jo ut i hennes egen usikkerhet.

Husker spesielt en gang vi var ute på byen, for hun skulle treffe en fyr hun var så forelsket i. Det endte opp med at han først bare ville danse med meg, og lurte på om vi skulle gå ut på date. Heldigvis spurte han om dette mens vi danset, så hun hørte ikke det. Jeg takket høflig nei, siden jeg allerede hadde kjæreste. Men jeg har aldri, hverken før eller siden, turt å si noe til henne. Hun hadde blitt rasende. Denne mannen ble siden hennes ektemann, så hun fikk ham til slutt :-) Men jeg synes det var litt morsomt at hun ikke var førstevalget den kvelden.Det så nok hun også. Men jeg har holdt meg for god til å nevne noe som helst. Hadde det vært motsatt, så ville hun ha gjort det uten å blunke......:-/

Sånne venner gidder jeg ikke lengre å bruke tid eller energi på.

Hvorfor syntes du at det var morsomt at du var førstevalget?

Anonymous poster hash: 64c06...f20

Gjest Antarctica
Skrevet

Fordi hun hadde for vane å rakke ned på venninnas utseende, kanskje?

Skrevet

Jeg har minimalt kontakt med en av mine tidligere gode venninner etter endeløse kommentarer som "man har ikke ferie når man er i Norge" (vi har ikke råd til utenlandsferie hvert år), "man er egoistisk når man ammer siden man ikke slipper til far", hun hater korps og ungene hennes skal iallefall ikke spille i det, det får de ikke lov til (jeg har spilt og spiller fortsatt i korps, dette vet hun), og mange flere ting. I grunn bare veldig grunnleggende uenig om mange ting, men der jeg tenker det er høflig og normalt og ti still, så ser hun det som helt naturlig å kommentere det. Igjen og igjen.

Skrevet

Jeg kuttet da hun sa at en ikke skal blande raser. Dette var etter jeg ble sammen en som ikke er norsk.

Anonymous poster hash: 8555c...a4f

Skrevet

Er det så vanskelig å forstå? Jeg hadde også en slik venninne som alltid, gjerne ved å snakke generelt fremhevde trekk hun selv hadde som overlegne mine. Vi var tidvis ganske lubne begge to, men hun passet på å få frem at jeg var tykkere en henne (også når jeg på ingen måte var det). Hun snudde og vred på ting andre sa for å få det til å passe med dette bildet. Hun hadde stadig nye i kikkerten og kunne bli rasende om noen av oss andre snakket med en gutt hun hadde fått for seg at hun likte (oftest fordi han snakket med en av oss andre, så det var en fordel å være klarsynt om en skulle være en god venninne). En gang en av disse guttene prøvde å sjekke meg opp, fikk jeg to uker med lekser om hvordan hun hadde snakket med folk som kjente han. De hadde selvsagt uoppfordret sagt at han aldri kunne være seriøst interessert i en som meg fordi jeg var for tykk, hadde feil hårfarge, for små pupper etc. Det var takken for at jeg var en god venninne og avviste gutten for hennes skyld. Selv om hun hadde lov til å rakke ned på meg og andre venninners kropp og utseende, ble det månelyst da ei stakkars venninne tilbød henne å låne en kjole. Den var nemlig str M/L og hun var da vitterlig en S!!! Venninnen som ville låne bort var slankere enn henne;) 

En blir lei... Jeg godtet meg aldri, var mer redd for hennes reaksjoner. I dag kan jeg flire av den tåpelige oppførselen og de gjennomskuelige reaksjonene når hun ble misunnelig og sjalu. 

Anonymous poster hash: a0fdd...9bd

Skrevet

Jeg har kuttet opp til flere. Jo eldre jeg blir, jo større nulltoleranse har jeg for mennesker som bare suger energi. Jeg vil ikke kaste bort livet mitt på trangsynte, selvopptatte og nedlatende mennesker. Livet er for kort til det.

Anonymous poster hash: 4f160...fc7

Skrevet

Jeg har kuttet opp til flere. Jo eldre jeg blir, jo større nulltoleranse har jeg for mennesker som bare suger energi. Jeg vil ikke kaste bort livet mitt på trangsynte, selvopptatte og nedlatende mennesker. Livet er for kort til det.

Anonymous poster hash: 4f160...fc7

Helt enig.

Anonymous poster hash: 15322...acf

Skrevet

Absolutt. Jeg møtte ei på et studieemne jeg tok som ved første øyekast virka hyggelig, om enn litt slitsom og enkel. Vi tok en kaffe og hun fortalte meg stolt at hun var medlem av fremskritspartiet og syntes Carl I Hagen var veldig smart. Hun sa i tillegg mye annet rart. Jeg fant på en unnskyldning for å gå tidligere enn planlagt og unngikk henne sæ godt jeg kunne resten av semesteret

Anonymous poster hash: 1b65f...d7f

Skrevet

Ja, har ikke tid til energi tyver. Hadde ei venninne som jeg var helt utkjørt etter å vært sammen med henne. Samtidig som hun konstant rakket ned på meg og det jeg gjorde.

Noen få eksempel. Jeg kjøpte newborn dukker til jentene våre og fikk beskjed om at det var ikke ekte dukker. Så om ma ikke kjøpte babyborn så ar det ikke vits i. Hun kommenterte hele tiden vekta mi. En gang hun så på noen gamle bilder av meg sa hun "åååååå, seeeeee. Se så slank du var" Hun har samme vekt som meg 😕 Da vi skulle ha nr2 skulle hun også på død og liv ha en til. Vi var heldige å ble gravid på første forsøk,det var ikke de. Da brukte hun tiden sin på å rakke ned på alle de som fikk mer enn et barn. Hadde man det så kunne man ikke reise på ferie. Gjett hvem som reiser på ferie og hvem som er hjemme hvert år.

Er tusen eksempler til og livet ble noe helt annet etter jeg kuttet henne ut.

Anonymous poster hash: 87046...abb

Skrevet

Fordi hun alltid måtte være den beste og den fineste, eneren i alt. Det var aldri greit dersom en gutt viste interesse for meg. Det var hun som skulle ha oppmerksomhet.

Derfor synes jeg det var morsomt å være førstevalget, nettopp fordi hun ble satt litt på plass.

Skrevet

Har ikke slike venninner, men ville ikke brukt tid på folk som oppfører seg sånn. Ville kuttet de ut uten problemer.

Jeg har en regel her i livet: omgi deg med folk som gjør deg glad, som ikke bare tar men også gir. Man har begrenset med tid, og min tid velger jeg å bruke på de som tilfører noe positivt i livet mitt. Med unntak av noen få "pliktbesøk" når det gjelder enkelte familiemedlemmer.. ;)

Anonymous poster hash: 8f0ef...66c

Gjest Antarctica
Skrevet

Kutter ut folk som blir en belastning, ja. Er blitt for gammel til å kaste bort tid på energityver.

Skrevet

Ja. Folk som tapper meg for energi, over tid selvsagt, folk som tar mer enn de gir over tid, orker jeg ikke. Jeg har kuttet ut en venninne som havnet i denne kategorien. Hun gjorde meg sliten og lei meg og misfornøyd med meg selv og livet mitt hver gang vi traff hverandre, så jeg faset ut vennskapet.

Jeg har aldri "tatt praten" eller "slått opp" med henne. Jeg bare lot det gå litt lenger tid mellom hver gang jeg tok kontakt og lot vennskapet gradvis dø ut. Det er den beste avgjørelsen jeg har tatt.

Skrevet

Kuttet ut en venninne som ikke klarte å behandle felles bekjente med respekt. Mye drama og tull med henne. Beste valget jeg har gjort.

Anonymous poster hash: dff36...bbf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...