Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 begynner å bli en smule oppgitt nå, så trenger råd! Gutten min ble nettopp tre år og vi hadde tenkt å bli kvitt bleier denne sommeren. Tiss går helt fint, bleiene er tørre og han tisser på do når vi tar han med, varsler ikke fra selv at han må tisse men det er muligens fordi vi tar han med så ofte at han ikke blir tissetrengt. Har gått uten bleie både ute og inne i flere måneder og ikke hatt et eneste tisseuhell. Men bæsjen får vi ikke til. Vi har forsøkt alt, klistremerkepremie, lovnad om at han skal få en gave når han får til å bæsje på do, minner på at han skal si fra, men det går ikke. Når han må bæsje løper han bare og gjemmer seg så bæsjen går i trusa. HVER DAG. Lurer på om han rett og slett ikke er klar? Hver gang vi snakker om at han skal bæsje på do er han så enig, virker ikke redd. Hvis vi oppdager at han sniker seg vekk for å bæsje og tar han med på do holder han seg eller forter seg å bæsje i trusa før vi rekker å få han dit. Er det greit å ta på bleia igjen til vi får kontroll på bæsjen? Og finnes det noen triks for å hjelpe han eller bør vi være tålmodige og la han bruke tiden han trenger på å bli klar? Anonymous poster hash: 2a899...aa8
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Prøvd potte? Noen barn er redd for plasker, eller de spenner seg litt på do og klarer ikke slappe av i knipemuskelen Min sønn bæsjet på potte hver dag i to uker, så var han klar for do.. Anonymous poster hash: 69779...d95
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Høres ut som at han er redd for å bæsje i do. At det er litt skummelt. Min eldste sønn var også det. Men vi ga ikke opp. Oppmuntret masse. Og plutselig så løsnet det. Da var han omtrent samme alder som din. Anonymous poster hash: edeb1...9cd
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 En dokrakk med håndtak kan være løsningen? Vårt barn ville ikke bæsje på do før vi hadde dokrakk. http://www.comfort.no/baderom/toaletter/toalettseter/trainer Anonymous poster hash: 35534...1a1
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #5 Skrevet 13. juli 2016 Helt normalt å være redd for å bæsje på do ved overgang til underbukse. La han trygges igjen på at det er greit at han ikke gjør det på do men at han da må si i fra slik at han får på bleie i stedet. At man jo ikke skal tisse eller bæsje i underbuksen. Når han er trygg på dere igjen- på at dere ikke presser han på do for å bæsje- så prøv å finne er mål/en bonus han kan få når han bæsjer på do. Hos oss ble det bæsjet i bleien en stund før jeg en gang klarte å bære han på do da han virkelig måtte. Jeg på huk foran han, holdt han delvis i hendene og han delvis holdt rundt halsen min mens jeg strøk på ryggen hans og trygget.. dette går så bra/du er kjempeflink/husker du hva du skal få.. etc Hold ut, det går etterhvert! 😊 Anonymous poster hash: af802...0e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå