Gå til innhold

Hvordan fortalte dere mannen at dere var gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode, helst litt gøye, idéer?

Anonymous poster hash: 7365a...60a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sendte han en sms med ett bilde av prøveresultatet og skrev " Herregud, du skal bli pappa!!!". Var litt i sjokk og tosken tok ikke tlf når jeg ringte :P 

Anonymous poster hash: ed507...82f
Skrevet

Han skjønte det helt av seg selv da jeg begynte å henge over doskåla allerede før IKM...

Anonymous poster hash: 67bf3...4b7
Skrevet

Hehe nei. Kjedelig her. Viste bare testen. Var prøvere. Hadde kanskje gjort noe festlig om ikke

Anonymous poster hash: aaa4e...ee4

Skrevet

Men har jo sett folk ta t skjorte på barn om dere har barn fra før. Jeg skal bli storebror lignende. Ellers kan du jo ta bilde av testen og få den opp på TV skjermen mens dere ser TV en kveld. Hvis du har chrome el.l

Anonymous poster hash: aaa4e...ee4

Skrevet

De to første mennene sa jeg det i tlf.

Første ble litt overrasket

Mann nr 2 ble uvell og forlangte abort

Nr skjønte det pga jeg var så sur og mensen kom ikke

Anonymous poster hash: e2d4a...fec

Skrevet

1.mann var litt "ehhh jeg er GRAVID!, du må komme å møte meg nå!" På Tlf :) ikke planlagt :)

2.mann pakket jeg testen inn i en smykke/klokke boks fra gullsmeden, inviterte mannen ut på middag, kjøpte en øl til han og ga han boksen :)

Anonymous poster hash: d432d...d38

Skrevet

Skrev "Hei pappa. Ser deg om 9 mnd" på speilet og teipet på graviditetstesten.

Han gikk inn å pusset tenner, og da kom han raskt ut igjen 😂 Verdens lykkeligste pappa ❤️

Andre gangen la jeg en bolle i ovnen og satte lyset på på ovnen. La meg på sofaen og ventet en liten stund før jeg spurte om han kunne ta ut maten jeg hadde satt inn. "Her er bare en bolle i ovnen", ropte han. Så gikk det opp for han hva han hadde ropt og kom løpende inn på stua med verdens bredeste smil 😄❤️

Tredjemann var så planlagt at han visste det før meg 😂

Anonymous poster hash: 0d720...638

Skrevet

Jeg ble vanvittig grinete rundt IKM den gangen her og vi hadde småkjeklet litt i noen dager før siden jeg hadde vært et hormontroll. Sendte da meldinga «beklager mitt dårlige humør de siste par dagene, det kommer til å vare i ca 8,5 mnd. til».

Anonymous poster hash: 41106...ddf

Skrevet

Jeg sa "jeg er gravid".

Anonymous poster hash: 3a3f9...bd7

Skrevet

Prøvere i 3 år, skulle ut å spise for å feire noe annet men sa han måtte stoppe innom en butikk for jeg skulle vise han noe. Så gav jeg han en gave i en eske med bilde av verktøy. Han åpnet og der lå en body, små sokker, en bamse med teksten "pappa" i er hjerte og testen. Klissete iknow! Men det var et sjokk etter tre år og ville gjøre det litt spesielt.

Anonymous poster hash: 2766b...b2d

Skrevet

Vi ble gravide på første forsøk. Ga mannen et lite kort i konvolutt, der det sto:

Her er jeg, så liten, se på meg!

Så hadde jeg limt fast et riskorn ved siden av, som viste faktiske størrelse på vidunderet da.

Han ble sjokkert over at vi nesten ikke rakk å prøve å bli gravid engang, priser oss lykkelige for å være så heldige :Nikke:

Skrevet

Med første sa jeg det over tlf like sjokkert som han sa jeg hadde tatt en g-test som rutine hos legen i fbm bytte av p-piller.

Vi hadde en bittelite mistanke men regnet ikke med det. Uansett det gikk veldig fint og han fikk summer seg og han var den som roet meg ned.

Men andre (gravid nå) var det planlagt, men jeg hadde ikke helt troen på å bli gravid på lenge.

Jeg hadde tatt en test jeg hadde liggende på ettermiddagen bare for å avkrefte at jeg var gravid. Ville bare ha mensen å komme i ny prøveperiode.

Så når testen lyste Gravid 1-2 ropte jeg høyt på mannen og ba han pelle seg å badet. Han skjønte ikke hva som skjedde så jeg sa bare; du skal bli pappa. Igjen.

Og han bare gliste bredt og sa det var derfor jeg hadde vært så sur i det siste ;)

Anonymous poster hash: be033...9cb

Skrevet

En bamse med en clearblue ukesindikator. På selve papiret sto termindato (hvis SLT gikk bra). Han ble veldig glad :) bamsen står på kontoret hans

Anonymous poster hash: 7542d...613

Skrevet

Sendte bilde av testen og skrev "hva faen..??"

Var IKKE planlagt, kan du si.

Følger denne tråden for gode tips om en evt neste gang.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere klarer å holde sånt hemmelig for mannen deres. Her har han stålkontroll på mensen og er jo ikke opptatt av eventuelle forsinkelser som meg. Om jeg skulle ha tatt en test uten han ville være rart.

Anonymous poster hash: f668f...930

Skrevet

Jeg var kvalm og spydde og hadde dårlig form,han skjønte det veldig fort for jeg er alltid full av energi og ellers er aldri kvalm eller uvel. Andre og tredje gang kjøpte han selv testen jeg skulle bare tisse på den.

Anonymous poster hash: 7a153...b98

Skrevet

Jeg skjønner ikke at dere klarer å holde sånt hemmelig for mannen deres. Her har han stålkontroll på mensen og er jo ikke opptatt av eventuelle forsinkelser som meg. Om jeg skulle ha tatt en test uten han ville være rart.

Anonymous poster hash: f668f...930

Jeg skjønner ikke at en mann har stålkontroll på mensen da, jeg har vært sammen med flere menn i 22 år nå, ingen av dem har holdt styr på syklusen min.

Tror nok din er unntaket her.

Skrevet

Her var det superlite romantisk.

Meg: Du, kom inn litt. Ser det ut som det er en strek der?

Mann: Nei

Meg: Jo jo, se, om du setter testen i denne vinkelen mot lyset

Mann: Nei, sorry. Men prøv om to dager så ser vi da

( Jeg sitter nå og ammer den " negative" testen...)

Anonymous poster hash: 5174a...bf5

Skrevet

Første: ga han testen (ukesindikator) mens han så på fotball, greide ikke konsentrere seg om kampen etter det😛

Andre: fikk ett farsdagskort litt på forskudd, med signaturen hilsen Storesøster A.... Tok noen sekunder før det gikk opp for han.

Klaffet første pp begge gangene😊 Hadde termin for 5 dager siden, venter fortsatt på ar lillesøster vil komme ut av magen😉

Skrevet

Mannen sto på kjøkkenet og lagde middag, jeg sa jeg måtte på butikken for å kjøpe rømme, så kjøpte jeg rømme og graviditetstest. Gikk på badet når jeg kom hjem igjen og testa, veldig overasket og litt i sjokk gikk jeg på kjøkkenet og viste mannen med resultatet: gravid 3 uker +. Vi var så glade at vi ikke greide noe særlig av middagen 😉

Anonymous poster hash: da0f6...7c5

Skrevet

Jeg skjønner ikke at en mann har stålkontroll på mensen da, jeg har vært sammen med flere menn i 22 år nå, ingen av dem har holdt styr på syklusen min.

Tror nok din er unntaket her.

Haha...kusina mi har mann som har stålkontroll på hemnes syklus,har mensprogram på mobilen også. Han ønsker inne flere barn og det er han veldig veldig klar på.

Anonymous poster hash: 7a153...b98

Skrevet

Vi prøvde i flere år, og mistet flere ganger. Hadde aldri stor tro da, så det ble litt sånn der "du, jeg har fått positiv test, men ikke få forhåpninger. Vi venter og ser".

Samme da jeg fikk første. Da var det ivf, så han ventet jo litt på at jeg skulle ta en test den dagen. Det gikk bra, og vi har en flott gutt.

Nå er jeg gravid igjen, og er fortsatt hjemme i permisjon. Han kom hjem fra jobb, og jeg valset rundt i nattøy. Han kikket fælt på meg, og lurte på hva det gikk i.

Jeg tok frem testen, og fikk stotret fram et "ja, altså, jeg har gått litt rundt meg selv i dag. Har ikke klart å få gang på noenting..."

Han: "hva er det jeg ser på. To streker? Skal det være to streker? Hva betyr det?".

Søte mannen ;)

Ikke veldig romantisk. Lite tips å hente her.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 3a456...fa1

Skrevet

En bamse med en clearblue ukesindikator. På selve papiret sto termindato (hvis SLT gikk bra). Han ble veldig glad :) bamsen står på kontoret hans

Anonymous poster hash: 7542d...613

Skrevet

Vi hadde "prøvd" i 2mnd, (2 mnd siden jeg tok ut spiralen, og vi hadde sex som det passet oss, rekna med det tok tid og tenkte ikke mye over det), og en lørdag vi spontant fant ut vi skulle på fest, hadde handla inn vin og alt, tenkte jeg plutselig at jeg ville ta en test og bare sjekke for sikkerhets skyld, da vi kom på at vi teoretisk sett kunne være gravide, selv om vi egentlig rekna med vi ikke var det. Løp på butikken igjen, reiste hjem og tok testen, og den var positiv gitt! Sambo venta utenfor badet, jeg bare vinka han inn og viste han testen, så lite romantikk der i gården! Ble selvsagt veldig glade, og jeg reiste ut som sjåfør den dagen ;) Idag sitter jeg her med ei lita tulle på 6mnd :)

Anonymous poster hash: 2e682...dd1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...