Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Kan dere forklare meg hvordan det er? Jeg har diagnosen ADHD, men er bekymret for at jeg også er bipolar. Anonymous poster hash: 9a07d...efc
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Jeg har ikke en ren bipolardiagnose, men diagnosen min har også en bipolar del.Det er for det første ustabilt på det jevne, men stabilt innimellom. Stabilt deprimert, stabilt manisk eller hverken eller en periode. Jeg har også noe som kalles mixed state, men det er ikke anerkjent her i Norge. Kort fortalt betyr det at alle følelsene blir blandet sammen i én ball og herjer rundt i hodet en viss periode. Da er det maks ustabilt. Humøret, altså. Ser man bort fra humøret forandret interessene sine seg. Kan bli besatt av ting, og det kan være alt mellom himmel og jord. Å ta flylappen føles som en selvfølge, før man daler ned og skammer seg så innmari over hvor teit det går an å bli. Jeg var veldig syk på mitt verste, så jeg kan ikke beskrive det så godt siden mye av det er glemt og fordi jeg ikke var til stede så mye på den tiden. Tror det er like greit at jeg ikke husker, for jeg har skrevet ned mye av det og det er skremmende. Jeg har vært såpass "borte" og forvirret at jeg har gjort mye teit og uheldig. Man leser jo om det, de maniske periodene som virkelig ikke henger på greip for de fleste, og depresjonene som er så rake motsetning at det halve kunne vært nok til å ta knekken på selv den beste. Synes egentlig det er fort vanskelig å beskrive, uten å nevne enkeltepisoder og ting som folk kunne kjent meg igjen på. Kan sikkert skrive en hel bok bare min bipolare bit. Hvorfor tror du at du også er bipolar? Du finner det uansett kun ut ved å komme deg til spesialhelsetjenesten og få en utredning. Anonymous poster hash: a30c2...d16
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Jeg er ofte deprimert, bekymret og nedstemt. I disse periodene gråter jeg mye. Jeg har også gode perioder med masse pågangsmot og gode ideer. Da bruker jeg mye penger og tror at denne gangen skal alt gå bra. Men dette i kjelleren så fort jeg møter litt motstand. Synes jeg er så ofte deprimert. Det kan vel ikke bare være adhd da? Da jeg ble utredet mente de at jeg ikke var bipolar. Men jeg vet ikke helt om jeg kan stole på det. HI Anonymous poster hash: 9a07d...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå