Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Har et engasjement et annet sted enn jeg har fastlege. Vil ikke bytte fastlege siden jeg har planer om å flytte tilbake og det da vil være vanskelig å få fastlege i hjemkommunen. Men hva gjør jeg da under svangerskapet? Hvem følger meg opp? Kan jeg følges opp på kvinneklinikken på nærmeste sykehus? Anonymous poster hash: 03d85...d65
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Nei, sykehuset tar bare risikosvangerskapene Men du kan ta de fleste kontrollene hos jordmor på helsestasjonen, du må bare komme deg til lege for å få tatt blodprøvene. Du får reise hjem til fin fastlege og ordne det eller gå privat Anonymous poster hash: 1d1e1...a8c
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Nei, sykehuset tar bare risikosvangerskapene Men du kan ta de fleste kontrollene hos jordmor på helsestasjonen, du må bare komme deg til lege for å få tatt blodprøvene. Du får reise hjem til fin fastlege og ordne det eller gå privat Anonymous poster hash: 1d1e1...a8c Når og hvor ofte må jeg til lege da? Kjedelig å bruke penger på privat lege når det vanligvis er gratis for gravide. Privat gynekolog er vel dyrere enn privat allmennlege? Anonymous poster hash: 03d85...d65
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Kan du ikke ta kontakt med jordmor i kommunen du bor i nå? Er kun 1.kontroll rundt uke 12 som man må til legen for å søke fødeplass og ta nødvendige blodprøver og hvis man skulle trenge sykemelding. Jeg går kun til jordmor, var hos fastlegen på 1.kontroll. Anonymous poster hash: f62ce...4ed
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Kan du ikke ta kontakt med jordmor i kommunen du bor i nå? Er kun 1.kontroll rundt uke 12 som man må til legen for å søke fødeplass og ta nødvendige blodprøver og hvis man skulle trenge sykemelding. Jeg går kun til jordmor, var hos fastlegen på 1.kontroll. Anonymous poster hash: f62ce...4ed Ser på hjemmesiden til kommunen der jeg bor at halvparten av kontrollene er hos lege og jordmor. Kan man bestemme selv at man bare vil til jordmor? (Utenom en gang til lege for blodprøve) Anonymous poster hash: 03d85...d65
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Det har jeg gjort i alle 3 svangerskap, 2 forskjellige kommuner og. Anonymous poster hash: f62ce...4ed
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Ser på hjemmesiden til kommunen der jeg bor at halvparten av kontrollene er hos lege og jordmor. Kan man bestemme selv at man bare vil til jordmor? (Utenom en gang til lege for blodprøve) Anonymous poster hash: 03d85...d65 Ja, det er frivillig. Jeg valgte å gå bare til lege pga jeg trengte ekstra oppfølging ifbm bekkenløsning, sykemelding, jernmangel osv. Anonymous poster hash: 99923...da9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå