Gå til innhold

Inspirert av hundetråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker hunder selv for å ha det sagt. Likevel forstår jeg ikke helt denne manien for å behandle husdyr som mennesker. Veldig mange som sammenligner hunden med et menneske, akkurat som de har de samme følelsene og behovene.

Det som er bra for et menneske er ikke nødvendigvis bra for en hund. Hunder elsker ofte å være for seg selv og også i bur. De føler seg trygge der, og de må ikke sosialiseres hele tiden for å ha det bra, heller tvert imot.

Vår hund har egen plass på gangen hvor han går og legger seg når han føler for det. Han kan også bli kommandert dit når vi får besøk (uten å bli dødelig fornærmet av det). Han spiser egen mat til egne tider. Han behandles som en hund, som han jo også er.

Fatter bare ikke at folk ikke forstår at man kan være glad i hunder uten å behandle de som mennesker.

Anonymous poster hash: b0896...7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg så blir hunden mer enn bare en hund fordi den blir mine ører pga. jeg er døv. Men likevel så får den ikke sin egen stol ved matbordet vårt. En mellomting er fint.

Anonymous poster hash: 45154...137

Skrevet

Helt enig i at det er galt å behandle hunder som mennesker. De har andre behov.

Men nå var vel et av poengene at hunder gjerne har behov for å snuse litt på individer som kommer inn på deres revir.

Når de er ferdig med det går de gjerne å legger seg på plassen sin. Skjønner ikke at det skal være noe problem, så sant man ikke har alvorlig hundefobi.

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg elsker hunder selv for å ha det sagt. Likevel forstår jeg ikke helt denne manien for å behandle husdyr som mennesker. Veldig mange som sammenligner hunden med et menneske, akkurat som de har de samme følelsene og behovene.

Det som er bra for et menneske er ikke nødvendigvis bra for en hund. Hunder elsker ofte å være for seg selv og også i bur. De føler seg trygge der, og de må ikke sosialiseres hele tiden for å ha det bra, heller tvert imot.

Vår hund har egen plass på gangen hvor han går og legger seg når han føler for det. Han kan også bli kommandert dit når vi får besøk (uten å bli dødelig fornærmet av det). Han spiser egen mat til egne tider. Han behandles som en hund, som han jo også er.

Fatter bare ikke at folk ikke forstår at man kan være glad i hunder uten å behandle de som mennesker.

Anonymous poster hash: b0896...7cb

På DiB fins kun Mor Teresa eller Hitler. Ingen gråsoner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...