Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Jeg liker virkelig ikke å snakke over hodet på barn, men opplever at andre gjør det ofte. For noen dager siden kom for eksempel ei venninne og hentet ei trille de skulle låne til fireåringen fordi de skal på ferie et sted de må traske mye. Hun står og snakker om hva de skal mens barnet står på siden. Jeg henvendte meg til barnet og sa "når dere skal gå langt blir det kanskje deilig at du kan slappe litt av i Oline sin vogn?". Moren ble tydelig brydd og sa "vi har ikke snakket så mye om det enda". Jeg følte jeg hadde tråkket i salaten, men vi sto jo og snakket om hvorfor hun trengte vogn. Syns det var rart når barnet hørte på... Skulle jeg latt være? Anonymous poster hash: 0d391...a35
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Jeg liker virkelig ikke å snakke over hodet på barn, men opplever at andre gjør det ofte. For noen dager siden kom for eksempel ei venninne og hentet ei trille de skulle låne til fireåringen fordi de skal på ferie et sted de må traske mye. Hun står og snakker om hva de skal mens barnet står på siden. Jeg henvendte meg til barnet og sa "når dere skal gå langt blir det kanskje deilig at du kan slappe litt av i Oline sin vogn?". Moren ble tydelig brydd og sa "vi har ikke snakket så mye om det enda". Jeg følte jeg hadde tråkket i salaten, men vi sto jo og snakket om hvorfor hun trengte vogn. Syns det var rart når barnet hørte på... Skulle jeg latt være? Anonymous poster hash: 0d391...a35 Kanskje hun sliter med at barnet ikke vil gå selv, kun av latskap, og derfor ikke vil oppmuntre til det? Ikke vet jeg, men generelt enig i at det er fort gjort å stå og snakke om barnet mens det er der uten å inkludere det, og det man kan gjerne være mer bevisst på Anonymous poster hash: ba5ca...7ad
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her. Det er greit å prate til barnet, men å inkludere det i denne voksne samtalen var vel ikke nødvendig?
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Jeg er oppdratt med at det er uhøflig å snakke om istedet for med folk som er tilstede. Uavhengig av alder. Hvordan skal barn elles lære seg å føre en normal samtale Anonymous poster hash: 31410...441
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Jeg er oppdratt med at det er uhøflig å snakke om istedet for med folk som er tilstede. Uavhengig av alder. Hvordan skal barn elles lære seg å føre en normal samtale Anonymous poster hash: 31410...441 Joda, jeg er enig i det. Man snakker da til barnet. Men det jo rart å ha en samtale med et voksent menneske og så involvere en fireåring i samtalen. Jeg tror ikke ungen tar seg nær av at h*n ikke er med i samtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå