Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Vi ser på bil, som må ha plass til tre barneseter bak (to store/brede beltestoler + babysete, etterhvert bakovervendt småbarnssete). Hvordan er Touran i forhold til de to øvrige bilene - er det plass til tre barneseter i bredden? Og hvordan er plassen i den tredje seteraden? Det var litt bedre plass bakerst i S-Max enn i 5008, men hvordan er det i Touran? Vi får ikke sett på en før senere i uka. Prismessig ligger Touran og 5008 ganske nær hverandre, S-Max er en god del dyrere. Noen med tre barn som har erfaring med disse bilene? Anonymous poster hash: 87b13...097
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Ville valgt S-max uten tvil. Romslig, god bil. Litt dyr, men husk at i Ford er masse utstyr standard sammenlignet med i f.eks. VW. Dessuten er S-max fin å se på, i motsetning til Touran. Fransk bil vil jeg ikke ha. Anonymous poster hash: 9273f...660
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Ville valgt S-max uten tvil. Romslig, god bil. Litt dyr, men husk at i Ford er masse utstyr standard sammenlignet med i f.eks. VW. Dessuten er S-max fin å se på, i motsetning til Touran. Fransk bil vil jeg ikke ha. Anonymous poster hash: 9273f...660 Da er det jo flaks at Touran ikke er fransk. Herregud. Anonymous poster hash: 39457...0de
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Da er det jo flaks at Touran ikke er fransk. Herregud. Anonymous poster hash: 39457...0de Men Peugeot er vel fransk? Som i 5008? Anonymous poster hash: c90fe...fbf
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Da er det jo flaks at Touran ikke er fransk. Herregud. Anonymous poster hash: 39457...0de 5008 er vel en Peugeot? Jeg skal heller aldri ha fransk igjen. Stort verditap og mye som ble ødelagt før sin tid. Anonymous poster hash: c5284...0a3
Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Touran ble altfor liten for vår del, både i bredden og i lengden. Elsker vår S-Max. God plass til tre bilstoler MED isofix og det er plass til voksne memnesker på tredje seterad.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Vi elsker vår 5008. God å kjøre, praktisk innredning. Super med mange barn. Har tre barn og det er det god plass til i baksetet. Anonymous poster hash: 1e9ea...ef9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 Citroen xsara picasso grande 4c er bare helt super! Den er større enn de to andre du refererer til. Tre løse separate bakseter som kan skyves framover og bakover slik som man gjør men forsetene. Bagasjerommet er digert, og det er to nedfelte seter som kan tas opp så du plutselig har en 7-seter. Bare en anbefaling. Og så koster den også mindre bare fordi den heter Citroen og har litt lavere status i bilparken. Anonymous poster hash: a451b...601
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 Citroen xsara picasso grande 4c er bare helt super! Den er større enn de to andre du refererer til. Tre løse separate bakseter som kan skyves framover og bakover slik som man gjør men forsetene. Bagasjerommet er digert, og det er to nedfelte seter som kan tas opp så du plutselig har en 7-seter. Bare en anbefaling. Og så koster den også mindre bare fordi den heter Citroen og har litt lavere status i bilparken.Anonymous poster hash: a451b...601 Og massevis av plass til tre barneseter bak i alle fasonger! Anonymous poster hash: a451b...601
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Ville valgt S-max uten tvil. Romslig, god bil. Litt dyr, men husk at i Ford er masse utstyr standard sammenlignet med i f.eks. VW. Dessuten er S-max fin å se på, i motsetning til Touran. Fransk bil vil jeg ikke ha.Anonymous poster hash: 9273f...660 Takk for svar, alle sammen! Vi har sjekket prisene på ulike modeller med samme utstyrsnivå opp mot hverandre, så hva grunnprisen er, er av mindre betydning. Touran var 80k billigere enn S-Max med akkurat samme (høye) utstyrsnivå. Så er spørsmålet om Touran er så mye mindre at det ikke er verdt det... Hovedspørsmålet er egentlig om det er plass til tre barneseter ved siden av hverandre i Touran? Og hvor mye mindre plass er det i tredje seterad i Touran? Vi kommer ikke til å bruke den raden så ofte, så spørsmålet er hvor mye penger vi skal legge i den? Har ingen forhandler av Citroen i nærheten, så det utgår. Men Peugeut har vel litt av det samme omdømmeproblemet, og det bekymrer oss litt mtp verditap. Det er egentlig det største ankepunktet mot Peugeut, og grunnen til at vi kunne tenke oss Touran i stedet. Men vil altså gjerne ha erfaringer! Anonymous poster hash: 87b13...097
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Touran er for liten med tre barn. Da bør dere opp i Sharan. Anonymous poster hash: 1e9ea...ef9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Har dere vurdert Mazda sin i samme sjanger? Anonymous poster hash: c90fe...fbf
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 S-max, uten tvil. Vi kjøpte 15 modell nå da vi venter nr.3. God plass både i bagasjen og beinplass i baksete. Vi så på touran, zafira, kia carens, peugot 5008, citroen, men falt tilbake til s-max da den er størst av de type biler, vi har i tillegg hund. Ja, den er nok noe dyrer, men holder seg godt i pris. God bil å kjøre, god plass, 3 separerte seter. Lykke til med bilkjøp Anonymous poster hash: eeb04...5e8
Gjest Darwinia:-) Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 Takk for svar, alle sammen! Vi har sjekket prisene på ulike modeller med samme utstyrsnivå opp mot hverandre, så hva grunnprisen er, er av mindre betydning. Touran var 80k billigere enn S-Max med akkurat samme (høye) utstyrsnivå. Så er spørsmålet om Touran er så mye mindre at det ikke er verdt det... Hovedspørsmålet er egentlig om det er plass til tre barneseter ved siden av hverandre i Touran? Og hvor mye mindre plass er det i tredje seterad i Touran? Vi kommer ikke til å bruke den raden så ofte, så spørsmålet er hvor mye penger vi skal legge i den? Har ingen forhandler av Citroen i nærheten, så det utgår. Men Peugeut har vel litt av det samme omdømmeproblemet, og det bekymrer oss litt mtp verditap. Det er egentlig det største ankepunktet mot Peugeut, og grunnen til at vi kunne tenke oss Touran i stedet. Men vil altså gjerne ha erfaringer! Anonymous poster hash: 87b13...097 Skjønner at penger er et tema, men Touran er en god del mindre. Ville tatt med meg bilstolene til en forhandler og testet selv. Vil du ha VW er Sharan et bedre alternativ men den er generelt dyrere enn S-Max igjen. Regner med du har sett denne men legger ved link i tilfelle. https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 Ser også at Touran bare har to isofix-fester... Og flere tester sier det er trangt til tre bilseter ift andre biler i segmentet. Søren også. Ville aller helst hatt Sharan, men vi synes den blir for dyr... Og viner litt skeptiske til Peugeut. Så da spørs det om S-Max kanskje blir det beste alternativet... Med mindre vi klarer å komme over skepsisen mot franske biler... Anonymous poster hash: 87b13...097
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #17 Skrevet 12. juli 2016 Skjønner at penger er et tema, men Touran er en god del mindre. Ville tatt med meg bilstolene til en forhandler og testet selv. Vil du ha VW er Sharan et bedre alternativ men den er generelt dyrere enn S-Max igjen. Regner med du har sett denne men legger ved link i tilfelle. https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/plass-til-tre-barnestoler/ Vi skrev samtidig, men ja, jeg så den tidligere! Og den gjorde meg skeptisk til Touran. Vi må vel bare innse at det er en grunn til at den er såpass mye billigere enn S-Max... Anonymous poster hash: 87b13...097
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #18 Skrevet 12. juli 2016 Vi har hatt Peugeot og har nå s-max Jeg likte peugeouten bedre enn s-maxen, da snakker jeg om hvilken jeg likte best å kjøre Ungene likte også peugeouten best, de likte de små detaljene som flybord i seteryggen foran, at de satt høyt og så godt ut av store vinduer. Vi hadde ingen problemer med peugeouten overhodet, men byttet til s-max da vi fikk barn nr fire. Den har vi hatt noen dyre reparasjoner på. Første som skjedde var at motorfestet røyk så motoren kom ut av stilling, det gikk på nybilgarantien men den måtte jo på verksted. Så har det vært andre ting også, både kjølingen på aircondition og noe turbogreier har røket. Dyreste bilen i reparasjoner vi har hatt, men det kan jo være tilfeldig... Anonymous poster hash: 61969...a0c
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. juli 2016 #19 Skrevet 12. juli 2016 Jeg elsker Touranen min, men vi har 2 skolebarn som ikke bruker bilstol. Ønsker dere best plass og har råd så vil jeg anbefale s-maxen.
ianda Skrevet 12. juli 2016 #20 Skrevet 12. juli 2016 Ser også at Touran bare har to isofix-fester... Og flere tester sier det er trangt til tre bilseter ift andre biler i segmentet. Søren også. Ville aller helst hatt Sharan, men vi synes den blir for dyr... Og viner litt skeptiske til Peugeut. Så da spørs det om S-Max kanskje blir det beste alternativet... Med mindre vi klarer å komme over skepsisen mot franske biler... Anonymous poster hash: 87b13...097 Mener den nye touranen har isofix på alle setene altså... Ikke 100% sikker, men syntes nå jeg leste det.. Har en touran 2008 mod. Venter nr 3 og får plass til to beltestoler og en babystol.. Besafe beltestoler og besafe modular babystol. Var også plass til neste str av modular.. Det blir nok litt trangt, men det går..
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #21 Skrevet 12. juli 2016 Har heller aldri hatt problemer med vår 5008. Og utrolig bra service hos merkeverkstedet, i motsetning til VW dom vi hadde tidligere.. Anonymous poster hash: 1e9ea...ef9
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #22 Skrevet 12. juli 2016 S max 👏👏👏 Uten tvil Anonymous poster hash: a927c...862
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #23 Skrevet 12. juli 2016 Mener den nye touranen har isofix på alle setene altså... Ikke 100% sikker, men syntes nå jeg leste det.. Har en touran 2008 mod. Venter nr 3 og får plass til to beltestoler og en babystol.. Besafe beltestoler og besafe modular babystol. Var også plass til neste str av modular.. Det blir nok litt trangt, men det går.. Jeg spurte kundeservice på hjemmesiden deres, og de sa det bare var to, men jeg skal dobbeltsjekke hos forhandleren. Anonymous poster hash: 87b13...097
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #24 Skrevet 12. juli 2016 Har heller aldri hatt problemer med vår 5008. Og utrolig bra service hos merkeverkstedet, i motsetning til VW dom vi hadde tidligere.. Anonymous poster hash: 1e9ea...ef9 Vi har VW nå, har brukt merkeverkstedet i mange år, så vi vet det er bra her. Men enig i at det er viktig! For vår del er det lengre til Ford-verkstedet, så det er et argument mot S-Max. Anonymous poster hash: 87b13...097
Slaskepott Skrevet 13. juli 2016 #25 Skrevet 13. juli 2016 Takk for svar, alle sammen! Vi har sjekket prisene på ulike modeller med samme utstyrsnivå opp mot hverandre, så hva grunnprisen er, er av mindre betydning. Touran var 80k billigere enn S-Max med akkurat samme (høye) utstyrsnivå. Så er spørsmålet om Touran er så mye mindre at det ikke er verdt det... Hovedspørsmålet er egentlig om det er plass til tre barneseter ved siden av hverandre i Touran? Og hvor mye mindre plass er det i tredje seterad i Touran? Vi kommer ikke til å bruke den raden så ofte, så spørsmålet er hvor mye penger vi skal legge i den? Har ingen forhandler av Citroen i nærheten, så det utgår. Men Peugeut har vel litt av det samme omdømmeproblemet, og det bekymrer oss litt mtp verditap. Det er egentlig det største ankepunktet mot Peugeut, og grunnen til at vi kunne tenke oss Touran i stedet. Men vil altså gjerne ha erfaringer!Anonymous poster hash: 87b13...097 Vi har Touran (2013), og tre barn i bilsete. Først hadde vi en beltestol med isofix (Britax KidFix), et beltemontert bakovervendt sete (Britax MaxWay) og et babysete med isofixbase (Brio Primo), nå er sistnevnte byttet ut med en MaxWay til. Begge kombinasjonene har gått fint, og vi lange voksne har også greit med plass i forsetet. For oss har det foreløpig ikke gjort noe at det ikke er isofix i midtsetet, fordi vi bruker beltemonterte bakovervendte seter (for å kunne ha ungene bakovervendt lengst mulig). Det midterste setet på rad to er litt smalere enn full bredde, men i motsetning til de fleste andre sjuseterne i ca samme prissegment vi forsøkte å montere barnesetene i da vi var på biljakt før nr. 3 ble født, er det fremdeles plass til tre seter i bredden. Det er enkelt å skru av kollisjonsputa ved passasjersetet foran, så små venner i beltestolstørrelse har som regel blitt plassert der. Bagasjeplassen er helt grei når man bare bruker 5 seter, men ganske liten med 7 seter. Det er trangt på bakerste rad. Det går helt greit for meg (177 cm) å sitte bak der på korte turer, men tror det ville blitt ganske ubehagelig på en lengre tur. Kort oppsummert har Touran vært super for oss med tre barn, men nå som vi har en til på vei, kommer vi nok til å bytte den ut med noe litt større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå