Gå til innhold

Ok dette er ekkelt- gravid uke 34

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle følge mini til barnehagen. Kjente meg plutselig uvel. Ville kaste opp å besvime. Så stjerner og ble kraftløs. Kom meg såvidt ut av barnehagen og opp på terassen vår (bor rett vedsiden) det måtte jeg legge meg ned på en våt terasse. Klarte ikke reise meg på 15 min. Lå bare og ville kaste opp. Sov 3 timer da jeg kom inn. Nå er jeg fortsatt kvalm og ser stjerner innimellom. Er det blodtrykksfall? Hadde bt 80/50 for to kontroller siden, denne gang 100-70. Ikke lenge siden blodprøvene hadde ok verdier på alt. Jeg er skikkelig uvel i dag. Hadde dere sett an eller ringt lege? Kjenner liv i magen...

Anonymous poster hash: 9360f...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring lege. Da jeg fikk eklampsi trodde jeg at jeg hadde influensa, jeg følte meg rett og slett elendig, men hadde ikke vondt i hodet som er en klassisk symptom.

Anonymous poster hash: cf371...3fd
Skrevet

Jeg ville med en gang tenkt mulig svangerskapsforgifting. Ring lege med en gang!

Anonymous poster hash: 68f7d...d6b
Skrevet

Skulle følge mini til barnehagen. Kjente meg plutselig uvel. Ville kaste opp å besvime. Så stjerner og ble kraftløs. Kom meg såvidt ut av barnehagen og opp på terassen vår (bor rett vedsiden) det måtte jeg legge meg ned på en våt terasse. Klarte ikke reise meg på 15 min. Lå bare og ville kaste opp. Sov 3 timer da jeg kom inn. Nå er jeg fortsatt kvalm og ser stjerner innimellom. Er det blodtrykksfall? Hadde bt 80/50 for to kontroller siden, denne gang 100-70. Ikke lenge siden blodprøvene hadde ok verdier på alt. Jeg er skikkelig uvel i dag. Hadde dere sett an eller ringt lege? Kjenner liv i magen...

Jeg ville ringt lege/føden/jordmor. Du kan være dehydrert? Solstikk? Men jeg ville ikke tatt egen vurdering på det når jeg var i uke 34...

Anonymous poster hash: 9c48a...8a2

Skrevet

Ja, som hun over sier kan det være svangerskapsforgiftning så ring føden

Anonymous poster hash: 1ed17...a5f

Skrevet

Ring føden

Anonymous poster hash: 78a6c...68f

Skrevet

Men har jeg tegn på svangerskapsforgiftning? 😲 Ikke hodeverk, ikke ødemer, fin urinstix som jeg tok selv. Er kvalme og svimmelhet typisk? Hi

Skrevet

Jeg hadde det samme da jeg var gravid. Det var blodtrykksfall. Fryktelig ekkelt!

Anonymous poster hash: 8951e...fa2

Skrevet

Men har jeg tegn på svangerskapsforgiftning? 😲 Ikke hodeverk, ikke ødemer, fin urinstix som jeg tok selv. Er kvalme og svimmelhet typisk? Hi

Ja, det også. Men symptomene er individuelle. Sannsynligvis er det helt ufarlig, men viktig å ikke ta sjansen. Du kan ringe føden, det er dem som kan avgjøre om du burde få en sjekk eller ikke.

Anonymous poster hash: 9c48a...8a2

Skrevet

Hadde episoder som du beskriver, under min siste graviditet. Det var blodtrykksfall. Men syns ikke du skal ta sjansen på at det kan være det, og ikke noe annet. Ring lege eller sykehus, og beskriv symptomene slik du har gjort her. Lykke til.

Anonymous poster hash: dd03c...75a

Skrevet

Det høres ut som blodtrykksfall, jeg hadde det som gravid.

MEN selv om man i utgangspunktet har lavt blodtrykk i graviditeten kan man likevel plutselig få svangerskapsforgiftning eller lignende.

Bedre med en gang for mye enn en gang for lite til legen kjære deg! For deg og barnet ditt sin skyld, ta en sjekk. Mest sannsynlig får du en bekreftelse på at det er blodtrykksfall og at du må drikke og spise mer, men sjekk!!!

Klem

Anonymous poster hash: bf41b...fb2

Skrevet

Hvordan går det HI?

Anonymous poster hash: a8754...71a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...