Gå til innhold

Unødvendig å si av sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres sikkert skrytete ut men det er et problem.

Jeg har utdannelse innen økonomi. Jeg var topp i klassen og mitt kull. Gode karakterer.

Det viser seg at jeg er godt til å forstå tall. Jeg jobber effektivt og tåler en arbeidsbelastning som er 50/60% mer enn mine kollegaer.

Jeg leverer alltid til frister og har fornøyde kunder.

Jeg jobber lite overtid og sjefen min er selvsagt fornøyd med min innsats.

Nå har han dratt frem meg som eksempel foran mine kollegaer som klager over dårlig tid. Se på XX (navnet mitt) hun har en portefølje som er 50% større og hun jobber ikke overtid en gang.

Nå er jeg uglesett av kollegaer, kaller meg gullungen og det hviskes bak min rygg om at sjefen og jeg har et forhold.

Dette er en uholdbar situasjon for meg og jeg vurderer å bytte jobb.

Overreagerer jeg eller burde sjefen latt vær å bruke meg som eksempel?

Anonymous poster hash: 51953...ca4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta opp med sjefen din at det er problematisk for deg at han gjør dette, og at det får konsekvenser for deg sosialt på jobben, og at du helst ser at han ikke gjør det mer.

Om du synes de andres oppførsel er så problematisk at du ønsker å bytte jobb, så er jo det noe du selv må kjenne på og bestemme. Jeg tenker jo at det letteste hadde vært å prøve å ta tak i problemene først heller enn å rømme fra dem, hvis du ellers trives på jobb. Men om det er verdt den innsatsen fra din side må du nesten kjenne på selv.

Anonymous poster hash: afa37...e03
Skrevet

Nå er jo skaden allerede skjedd så det endrer vel ingenting at du tar det opp med sjefen. Det verste du kan gjøre er å prøve å fortelle folk at du IKKE har et forhold til sjefen.

De sier ikke dette fordi de nødvendigvis tror det, de er bare misunnelig.

Når du er så god som dette kommer du til å ha det vanskelig på arbeidsplasser som ikke har det samme ambisjonsnivået som deg. Du må enten akseptere at ditt nivå gjør at noen av dine arbeidskolleger er misunnelige og kan gjøre livet surt for deg, eller så må du skifte jobb til et sted hvor de er like ville som deg, so to speak.

Jeg hadde elsket å ha deg som kollega (om du er hyggelig da..). Jeg hater ineffektivitet og middelmådige arbeidstakere 😜

Anonymous poster hash: ed44a...e6f

Skrevet

Synes kollegaene dine er drøye om de tror du har sex med sjefen fordi du blir brukt som et motiverende eksemplel

Anonymous poster hash: c35ce...828

Skrevet

Synes dine kolleger drar det vel langt når de sprer falske rykter om at du har et forhold til sjefen. Det er mobbing.

Ellers har vel flinkiser alltid hatt et problem i egalitære Norge. Husker historier fra mine industriarbeidende foreldre om å ødelegge akkorden...Der var ikke populært.

Må bare si at det var bra tankeløst av sjefen din å trekke frem deg slik han gjorde. Sikkert gått på kurs og lært at det er bra med ros.

Men av og til bør ros gies på tomannshånd....

Skrevet

Det er dårlig av kollegene dine å mer eller mindre mobbe deg fordi du er bedre i jobben enn dem, men samtidig så er det dårlig av sjefen å trekke frem deg som et argument mot at de andre har dårlig tid/for mye å gjøre. Hvis det er slik at du er eksepsjonelt flink så kan ikke sjefen forvente at alle andre kan holdes til samme standard. Det kan godt hende at arbeidsbelastningen er for stor for de andre, selv om de er gode i jobben sin - de er bare ikke like gode. Da er det klart at det blir sure miner når alle skal måles opp mot en som tydeligvis presterer langt over det som egentlig forventes. (Med mindre alle de andre er inkompetente og late, men det virker ikke som at det er det som er problemet.) Men denne misnøyen bør rettes mot sjefen, ikke deg.

Jeg synes du absolutt har god grunn til å reagere, og hvis det er så ille at du vurderer å slutte så synes jeg du bør det opp med sjefen og sagt at måten han gjorde det på var upassende og har gjort ting ubehagelig for deg på arbeidsplassen.

Anonymous poster hash: 29952...421
Skrevet

For noen elendige kollegaer du har som sier sånt :( hev heller hodet du og vær stolt av den gode jobben du gjør. De er bare missunnelige

Anonymous poster hash: c9b22...96e

Skrevet

Kjære HI.

Dette er prisen for begavelse. Skjønner veldig godt hvordan du har det.

Jeg er ikke i det hele tatt i samme bransje som du, men har lignende erfaringer fra både studietid og yrkesliv. Hele skoletida og studietida var resultatene mine på topp i kullet. Likevel opplevde jeg at folk rundt meg har prøvd å bortforklare de mulighetene jeg har fått, med at det sikkert bare er på grunn av bekjentskaper og kameraderi.

Realiteten er jo at jeg er som deg, enormt kapabel og uhyre rask. Det merkes, og det er rift om meg. Men i Norge står Janteloven før Grunnloven, og det må man bare lære å leve med...

Anonymous poster hash: ef003...b19

Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe imot en kollega som er raskere og/eller flinkere enn meg.

Men det ville være et problem hvis dette førte til krav om at jeg skal jobbe raskere, for det kan jeg ikke.

Når sjefen trekker fram HI, som er over gjennomsnittet flink, og mener alle skal klare det hun klarer, så er det urimelig.

Det er veldig dumt at det har blitt surmuling blant kollegaene om dette, og ryktespredning. Sjefen burde skjønt at ikke alle kan være HI, og kollegaene burde sett at det ikke er HI sin feil at sjefen forventer seg for mye.

Anonymous poster hash: c2759...3c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...