Gå til innhold

Ser dere ned på meg som aldri vil bli gift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lever sammen med en mann som har presisert for meg at giftemål kommer aldri til å skje! Han er imot hele greia og mener det er høyst unødvendig... Alle mine venner er gift. Mine foreldre spør når det skal skje. Hater å få spørsmål om vi er gift og se det "stakkars deg" blikket når jeg svarer at vi er bare samboere. Jeg sitter med en følelse av å ikke være komplett, ikke god nok, en jentedrøm knust. Elsker han og har vært sammen 12 år- snart 2 barn sammen... Må nok bare slå meg til ro med valget hans, men det er litt trist for meg😔

Anonymous poster hash: b386f...626

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gifting er uvesentlig så lenge du har det juridiske i forhold til eierskap og arv i orden.

Anonymous poster hash: 0c88b...e24
Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt!

Men leit at han ikke vil ofre noe som ikke betyr noe for han for å gjøre deg glad.

Anonymous poster hash: 3bd71...59f

Skrevet

Kommer mest trolig aldri til å gifte meg jeg heller, og det går helt fint. Jeg klarer rett og slett ikke å se det for meg, og etter å ha levd flere år under samme tak med mann og barn, så føler jeg meg trygg nok på vår relasjon at et giftermål vil ikke styrke det, eller svekke det.

Skrevet

Jeg har mange vennepar, noen er gift, andre ikke. Flere har barn og tydeligvis ikke planer om giftemål. Jeg er selv gift, og synes det er både praktisk og romantisk, men å se ned på de som ikke gifter seg har ikke falt meg inn. Trodde det var like vanlig å leve som samboere som å være gift i dag, jeg.

PS: overhodet ikke religiøse, giftet oss human-etisk.

Anonymous poster hash: a16c9...522

Skrevet

Sørg for å skrive de nødvendige dokumentene så er ikke giftemål nødvendig. Vi giftet oss fordi jeg var uten inntekt og det var økonomisk lønnsomt, samt at det var enklere enn å skrive samboerkontrakt.

Anonymous poster hash: 3bbe8...eeb
Skrevet

Grunnen til at de ser på deg med "stakkars deg blikk", ligger kanskje i det at du svarer "vi er BARE samboere". Du forteller dem jo dermed at du ikke ser på forholdet deres som like bra som de som er gift. Om du velger å heller si "Vi har valgt å være samboere", tror du de ser på deg på samme måten da? Det fikser ikke det at du er like trist for ikke å være gift, men du slipper kanskje at andre ser "sånn" på deg. 

Skrevet

Seriøst. Hvordan mennesker er det du omgås?

Jeg vil ALDRI gifte meg og har aldri møtt noen som helst blikk eller kommentarer på det.

Jeg synes kirkebryllup med hvit brud langt opp i trettiåra er så teit som det får blitt.

Anonymous poster hash: bfd45...740

Gjest Antarctica
Skrevet

Jeg ønsker ikke selv å være gift, så hvorfor skulle jeg se ned på andre som ikke er det?

Tror det kan være lurt å se litt på hva jentedrømmen din besto av. For mange er nok drømmen mest en drøm om romantikk og en fantastisk bryllupsdag, ikke hvordan livet med den tilkommende blir.

Skrevet

hvorfor skulle jeg det ?

Skrevet

Sørg for å ha papirer og avtaler i orden sånn for ordens skyld (det var hovedgrunnen til at vi giftet oss, jepp überromantisk). Ellers vet jeg ikke alltid om folk er gift eller ikke. Kunne ikke brydd meg mindre. Ikke er jeg glad i bryllup heller. Så nei, jeg ser ikke ned på deg som ikke er gift.

Anonymous poster hash: 9f283...453

Skrevet

Jeg hadde også synes synd på deg når du vektlegger at dere "bare" er samboere. Jeg syns det er litt stakkarslig når damer har giftermål på lista over store mål, også får de ikke gifta seg fordi mannen ikke vil.

Jeg kommer nok heller ikke til å gifte meg da jeg ikke har noe stort ønske om det, ikke samboer heller. Jeg sier enten "nei, vi skal nok ikke gifte oss" eller "nei, vi er samboere" dersom noen spør.

Anonymous poster hash: 66a67...b15

Skrevet

Nei, ikke i det hele tatt!

Men leit at han ikke vil ofre noe som ikke betyr noe for han for å gjøre deg glad.

Anonymous poster hash: 3bd71...59f

Hvor tolker du det dithen at dette ikke betyr noe for ham? Hun sier jo i HI at han har vært klinkende klar på at han er imot giftemål og ikke ønsker å gifte seg. Det er ikke en person som er likegyldig til problemstillingen. Snarere tvert imot har han sterke meninger om dette og ønsker det overhodet ikke. Så hvorfor er det da slik at det er mest naturlig at HAN skal ofre sitt syn på denne saken til fordel for hennes ønske? Det kan vel like gjerne være den andre veien?

Anonymous poster hash: ddeca...d5f

Skrevet

Jeg åersonlig gir faen ombdu er gift eller ikke og om du var venninna mi ville jeg også gitt faen. Hvorfor ville noen gitt stakkars deg blikket? Om dere har familie sammen,bor sammen osv spiller det ingen rolle om du er gift eller ikke. For din saks skyld må dere ha juridiske spørsmål i orden men ellers...who cares.

Av den grunn synes jeg mannen din høres tåpelig ut. Han er imot ekteskap men har alt som ekteskap fører med seg.

Anonymous poster hash: c88ad...853

Skrevet

Ser absolutt ikke ned på deg, men synes synd på deg som lever med en sånn mann. Han høres ikke veldig sjarmerende ut akkurat.

Anonymous poster hash: d3225...6a2

Skrevet

Problemet her er jo at du selv nedvurderer samboerskapet. "Bare samboere". Du kan endre talemåten, så vil problemet være ute av verden.

Anonymous poster hash: a0440...3ed

Skrevet

Det er jo litt trist at du aldri skal gifte deg, da kan du jo aldri ha sex eller bo med en mann...

Gjør du det allerede,sier du? Vel, da betyr vel ringen på fingeren svært lite endring i livet ditt likevel

Anonymous poster hash: ec435...48b

Skrevet

Det er jo ikke så viktig å være gift bare man har papirene i orden. Men mår deg er sagt så er vel bryllupsdagen min en av de fineste dagene i mitt liv😃 Utrolig hyggelig å feire kjærligheten på den måten. Vi feirer fortsatt bryllupsdag 15 år etter. Da gjør vi noe hyggelig bare mannen og meg.

Skrevet

Vi har vært sammen snart 20 år. Heller ikke gift. Flere andre vennepar som heller ikke er gift. Tenker ikke over det. Det er i praksis ikke forskjell på hvilke par som er gift eller samboere.

Anbefaler deg å lære deg å se at du ikke trenger bryllup/giftering/ekteskapsattest for at dere får et bedre liv sammen. Vær glad du har en som elsker deg og vil at du skal være mor til hans barn. Kanskje han er litt firkantet som er så sta angående giftermål, men hvis han ellers er en fin fyr, så må du kanskje svelge denne kamelen.

Anonymous poster hash: ecf00...4f6

Skrevet

Hvem skulle liksom se ned på deg? Ofrer det ikke en tanke. Gifte seg i hvit kjole når man nærmer seg 40, gamlefar fører deg opp kirkegulvet, og har en flokk unger er litt.. Eh, Harry? ;p

Anonymous poster hash: 1bb7f...84b

Skrevet

Mannen min var også slik. Vi giftet oss likevel etter 16 år sammen. Stakk av til Roma alene og giftet oss på ambassaden der. Veldig romantisk og fint! Kanskje det er mer ok for mannen din å gifte seg om dere dropper et tradisjonelt bryllup? (For meg var det bare viktig å bli gift, har aldri drømt om stor bryllupsfest)

Anonymous poster hash: bba64...004

Skrevet

Om noen er samboer eller gift, er ett fett for meg. Er selv samboer. Min samboer ville gjerne gifte seg. Men jeg vil ikke, og kommer aldri til å ville det. Ser ikke hensikten . Men vi er alle forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...