Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #1 Skrevet 12. juli 2016 Har prøvd i over ett par år å gå ned i vekt. Gått på alt i fra lavkalori til ketose. Sunn mat og trening. Alltid trent på siden uansett kost. Minste barnet er nå 17 mnd. Men vekten går kun OPPOVER!! Hva faen? Har fått sjekket stoffskiftet osv. Alt i orden. Men i dag bikket vekten 90 kg. Kjenner jeg blir sykelig deprimert. Aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. Vekten går bare sakte men sikkert opp. Kan jeg være syk? 😟 Anonymous poster hash: 957a9...75a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Ammer du endå? Anonymous poster hash: dd6f6...797
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Hi her Jeg sluttet for en mnd siden.. Anonymous poster hash: 957a9...75a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Hi her Jeg sluttet for en mnd siden.. Anonymous poster hash: 957a9...75a Da kan det være grunnen. Min kropp tviholdt på kiloene så lenge jeg ammet. Jeg ville fortsatt som du gjør, bruk lifesum og ligg deg litt under det du forbrenner. Forhåpentligvis begynner det å slippe etterhvert som hormonene stabiliserer seg. Anonymous poster hash: dd6f6...797
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 Hvor mange kcal ligger du på i uka da? Mange blir ubevisst mye mer stillesittende etter at de har fått barn og det er ikke uvanlig å ha et kaloribehov ned i 1800 kcal om dagen i snitt, selv med trening 2-3 ganger i uka. Anonymous poster hash: 2606f...5e0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Om vekten går opp , så får du i deg mer kalorier enn du forbrenner. Anonymous poster hash: 921c4...4cd
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Om vekten går opp , så får du i deg mer kalorier enn du forbrenner. Anonymous poster hash: 921c4...4cd Det er en grov forenkling. Kroppen kan lagre mer enn den burde om den ikke er i balanse. Hos noen lagres det en viss andel uansett, de vil legge på seg mindre om de spiser mindre men likevel legge på seg. Da kan de velge som de skal spise lite og ikke få i seg alt kroppen trenger, eller om de skal legge på seg mer og spise normalt. Anonymous poster hash: dd6f6...797
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Det er en grov forenkling. Kroppen kan lagre mer enn den burde om den ikke er i balanse. Hos noen lagres det en viss andel uansett, de vil legge på seg mindre om de spiser mindre men likevel legge på seg. Da kan de velge som de skal spise lite og ikke få i seg alt kroppen trenger, eller om de skal legge på seg mer og spise normalt. Anonymous poster hash: dd6f6...797 Finnes det seriøse forsøk som viser det du påstår? Det jeg har sett er at i kontrollerte forsøk stemmer det svært godt bare å se på hvor mange kcal inn og ut. Det er derimot vanlig at folk får i seg flere kcal enn de tror og/eller forbrenner mindre. Selv for mennesker med lavt stoffskifte er det stort sett bare hvor mye de får i seg i forhold til hvor mye de forbrenner som har betydning for vekten. Anonymous poster hash: 2606f...5e0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 Finnes det seriøse forsøk som viser det du påstår? Det jeg har sett er at i kontrollerte forsøk stemmer det svært godt bare å se på hvor mange kcal inn og ut. Det er derimot vanlig at folk får i seg flere kcal enn de tror og/eller forbrenner mindre. Selv for mennesker med lavt stoffskifte er det stort sett bare hvor mye de får i seg i forhold til hvor mye de forbrenner som har betydning for vekten. Anonymous poster hash: 2606f...5e0 Var ikke meg som påstod det som stod over, med det hun skrev stemmer. Les deg opp på hva f.eks. en insulinresistens, diabetes eller andre hormonubalanser kan ha å si for vekten. Hi, jeg er også enig med hun som skriver at amming kan være delaktig i at kroppen din holder på energi så godt den kan. Det kan være økt stress og mindre søvn som gjør at noen ikke går ned i vekt også. Nå som du ikke ammer lenger, pass på at du og mannen (om du har) deler på nettene slik at du får nok søvn også, og at dere deler på oppgavene ellers i familien. Anonymous poster hash: 09c34...453
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 Finnes det seriøse forsøk som viser det du påstår? Det jeg har sett er at i kontrollerte forsøk stemmer det svært godt bare å se på hvor mange kcal inn og ut. Det er derimot vanlig at folk får i seg flere kcal enn de tror og/eller forbrenner mindre. Selv for mennesker med lavt stoffskifte er det stort sett bare hvor mye de får i seg i forhold til hvor mye de forbrenner som har betydning for vekten. Anonymous poster hash: 2606f...5e0 Ja, det finns veldig mange studier som viser at andre ting enn kcal-regnestykket spiller inn. Vi nyttegjør det vi inntar ulikt av ulike grunner. Det er også veldokumentert at en får nedsatt forbrenning etter vektnedgang som kan vare hele livet. To damer på samme høyde som veier det samme og er like aktive kan derfor ha stor forskjell i forbrenning om en av dem har gått ned mye i vekt, derfor legger en ofte fort på seg igjen. Det blir et problem om forbrenningen er så lav at en vanskelig kan spise seg mett og få i seg det en trenger uten å gå opp. Anonymous poster hash: dd6f6...797
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 Kiloene mine satt bom fast under amming.. Veier ca 4 kg mindre nå enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid med minsta. Hun er to år. Anonymous poster hash: 9c18c...596
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #12 Skrevet 12. juli 2016 Ketose og amming er vel ikke akkurat anbefalt? Anonymous poster hash: c446e...547
Ylva og Mathilde Skrevet 12. juli 2016 #13 Skrevet 12. juli 2016 Kroppen min kan også tviholde på kiloene i perioder, selv om jeg trener og er på kaloriunderskudd. Det viktigste da er å ikke miste motivasjonen. Da pleier jeg å slenge inn noen ekstreme intervalløkter, og å øke på de daglige aktivitetene. Kutte karbo til et minimum, men legge inn en cheat-kveld i uken. Dagen etter cheat er jeg ofte på mitt smaleste. Lykke til, IKKE gi opp, det er så vanvittig mye lettere å få kiloene på enn av, så ikke tillat deg selv å gi opp.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #14 Skrevet 12. juli 2016 Jeg får bare fortsette å prøve.. Motivasjonen er på bånn,men det får bare være. Til den som skrev at jeg spiste flere kalorier enn jeg trodde,det stemmer ikke. All mat ble veid og lagt inn i ett program som regnet ut alt for meg. Der var alt av produkter fra tine f.eks lagt inn og oppdatert,så det var "umulig" å gjøre feil. Enda rukket ikke vekten seg. Anonymous poster hash: 957a9...75a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #15 Skrevet 12. juli 2016 Jeg får bare fortsette å prøve.. Motivasjonen er på bånn,men det får bare være. Til den som skrev at jeg spiste flere kalorier enn jeg trodde,det stemmer ikke. All mat ble veid og lagt inn i ett program som regnet ut alt for meg. Der var alt av produkter fra tine f.eks lagt inn og oppdatert,så det var "umulig" å gjøre feil. Enda rukket ikke vekten seg. Anonymous poster hash: 957a9...75a Hvor mange kcal ligger du på da? Anonymous poster hash: 2606f...5e0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #16 Skrevet 12. juli 2016 Hvordan er livet ditt ellers, med tanke på aktivitet? Rolig eller aktiv jobb, sofa eller lek og turer etter jobb? Anonymous poster hash: a42ba...809
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2016 #17 Skrevet 13. juli 2016 Er for tiden hjemme med minstemann,og går tur med vognen i 5 km omtrent hver morgen. I tillegg trener jeg 3 ganger i uken på treningssenter. Når jeg ligger på lavkalori er jeg på omtrent 1600 kalorier. Anonymous poster hash: 957a9...75a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå