Gå til innhold

Sommerles; hva leser barna dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fant jeg frem "The curious incident of the dog in the night-time" til vår leseglade tiåring. Han elsket den, og slukte den i løpet av natten. Ellers likte han også veldig godt "Spiongutten".

Tolvåringen er langt fra noen lesehest, men vil prøve seg på "Den siste magiker". Hvis han liker den fortsetter han nok på nr 2.

Begge har fått i lekse å lese minst to bøker i løpet av sommeren.

For seksåringen har jeg akkurat avsluttet den første Harry Potter-boken, og leser nå Statsminister Fahr og sønn (morsom😊)

For de minste har jeg de siste kveldene lest "Snart sover du" (nydelig!), "Morgentåkedalen", gruffalobøkene og bukkene bruse-bøkene.

Hva leser dine barn? Og har de noen favoritter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

13 åringen leser bok fire av serien Villheks. (Skrevet på nynorsk, hun oppdaget serien selv og jeg tenker det er lurt med overgang ungdomsskolen og nynorsk-tentamen)

Hun har også lest Eragon. Hun er ikke så glad i å lese, men det løsnet da hun oppdaget fantasy.

8-åringen har akkurat lest første bok av En pingles dagbok i tillegg til de tre første bøkene i serien Kimura. Han liker bøker med humor og action. Vi har lest serien om Drageridderen Tam sammen.

5 åringen har lest 6-7 lettlesthefter, i tillegg er vi ferdige med å lese et slangeleksikon og et dinosaurleksikon for ham.

Han liker det meste, bare han blir lest for. Nå er favoritten faktabøker. Vi har lest om universet, været, jordkloden og steinsorter.

Vi må en tur til biblioteket i løpet av uka for å låne nye bøker.

Endret av Galskapens overhode
Skrevet

Lille på 3,5 er hektet på Snart sover du, Den store mummiboka og Den store boken om Petter kanin og vennene hans

Anonymous poster hash: 910eb...573
Skrevet

Sønn på 10 år leser Kattekrigerene og sønn på 6 år leser Kaptein Supertruse. Ho mor avsluttet to bøker i går og er ikke sikker på hva som begynnes på i dag :-)

Anonymous poster hash: b33de...8bf

Skrevet

Minstemann har lånt leseløvebøker og postmann pat

13 åringen lånt mye blant annet Hobitten på tysk og noe på engelsk + haug med norske bøker

15åringen lånt alt fra vitsebok til Dei et ikkje sjokoladepålegg i krigen.

+ at vi hører på dødslekene på lydbok alle 3 bøkene

Skrevet

Rampete Robin - bøkene er ganske ok til de som liker lettleste bøker. 

Femåringen leser jeg Elsa Beskov og Albert Åberg for i sommer. Vi har sikkert lest ti Albert Åberg, for de er en stor hit for tida.

Ene gutten min som slet med å lese de første årene, slukte bok på bok etter han oppdaget Manga tegneseriebøker. Nå leser han andre typer bøker, men jeg sliter veldig med å motivere ham. (Har funnet en sammenheng mellom mangel på andre ting å gjør, mangel på TV og filmer og leselysten... Barn som kjeder seg kan få lyst til å lese :) 

Anonymous poster hash: 8e1e9...f7e
Skrevet

15 åringen min leser faktisk også "The curious incident of the dog in the night-time" nå :) hun har endelig begynt å lese på engelsk, god trening :)

12 åringen leser "Gangster bestemor" han er akkurat ferdig med "Rotteburger" for noen fantastiske bøker, han humrer og ler og leser mye høyt for oss :)

Anonymous poster hash: c53ed...2c5

Skrevet

9 åringen har lest en pingles dagbok og har startet på rampete Robin.

Skrevet

Jenta på 11 leser Dustedagbok-serien. Har lest 5 hittil. Sommerles synes hun er fryktelig stas. Har nå også lånt SVK for å lese før filmen kommer.

Anonymous poster hash: c100e...db1

Skrevet

min er bare 3,5 år,men elsker at jeg leser for han, akkurat nå er det torbjørn egner bøker det går mye i:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...