Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #1 Skrevet 11. juli 2016 Vi er på hotell ferie med to barn på 4 og syv år. Mannen spretter seg pils i tide og utide, pluss at han går i hotell baren og bestiller seg Irish coffee. Dette skjedde første dagen vi var her. På dag to gikk vi en turning med en gang vi kom tilbake til hotellet, var det å sprette mer pils. Klokka var da 1400. Mannen forlater hotellrommet kl 1500 uten å di hvor han skal. Han blir borte en stund og be og barna går til hotellets lekerom. På vei dit finner vi mannen med en Irish coffee i hver hånd. Jeg ble sur og gikk videre, eldste ungen lurer på hvorfor jeg ble sur og jeg sa at det var fordi pappa drakk alkohol. Ungen spør hva er alkohol? Mannen hørte dette og følte deg som en ussel far. Dagen i dag har vært dårlig, mannen har murt seg inne på rommet og sovet hele dagen fordi han er sur på meg for det jeg sa i går. Overreagerer jeg eller bør mannen få lov til dette, vi er jo på ferie.... Anonymous poster hash: 2fde5...da9
Gjest Antarctica Skrevet 12. juli 2016 #2 Skrevet 12. juli 2016 Nei, du har rett, dette var usselt. Jeg skjermer ikke ungene hysterisk, men å stikke seg bort for å drikke, og så drikke med begge hender (?!?) virket sykelig. At han reagerer som han gjør og furter hele dagen etterpå er nesten enda verre... Huff og trippelhuff!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #3 Skrevet 12. juli 2016 Han drakk med begge hender (bokstavelig talt!), men er ikke voksen nok til å innrømme det og stå for det. Han får se til å bli moden og huske på at han er familiefar og ektemann. Ved å mure seg inne forsøker ha å straffe deg og barna fordi han ikke får drikke - han virker rett og slett ikke helt god. Enig med Pashla, det virker nesten sykelig. Jeg hadde bedt ham ta et valg - er han på tur med familien sin, eller er han på singel drikketur. Enten eller - hans valg, men opplys ham om at valgene får følger om han velger feil. Spør ham hvilken pappa han ønsker å være - den som barna husker som full eller surmulende fra ferier, eller den deltagende og kjærlige og morsomme pappaen. Anonymous poster hash: bed0a...2da
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #4 Skrevet 12. juli 2016 Jeg synes dere er barns,Inge begge to! Dere får være voksne nok til å snakke sammen om "kjøreregler" og ikke bruke ungene som brekkstang. Personlig synes jeg det er greit å ta seg en pils med ungene tilstede. Jeg synes ikke det er greit å til stadighet drikke alkohol og det er teit å komme med en drink i hver hånd. Men hvem vet - kanskje han hadde bestilt den ene til deg? Jeg syns det er minst like teit at du bruker ungene fordi du er sur på far. Å fortelle ungene at du er sur fordi far drikker alkohol er teit. Er du sur lå far så får du ta det opp med far - ikke med ungene!! Anonymous poster hash: 20ec8...315
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #5 Skrevet 12. juli 2016 ser ikke problemet, de har jo deg også Anonymous poster hash: eb94a...ff0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #6 Skrevet 12. juli 2016 Du bør heller si fra til han på en ordentlig måte. Jeg synes ikke det er greit, men så er jeg heller ikke sammen med en sånn mann. Mannen min var avholds hele graviditeten og har aldri drukket foran barna. Han spør meg som regel om det passer hvis han vil ta seg en øl på kvelden osv (i tilfelle det er noe jeg trenger hjelp til der han ikke bør være brisen). Men han drikker vel 4-5 øl i mnd. Anonymous poster hash: d0d3e...825
Salomine Skrevet 12. juli 2016 #7 Skrevet 12. juli 2016 Nei, det er ikke akseptabelt. Man oppfører seg ikke som man er på tur med gutta, når man har med små barn. Og man legger seg heller ikke på rommet og furter. En annen sak, er det at du kanskje kunne tatt det opp med mannen din, før du sa noe til barnet ditt. Men det er lett å si for meg, som ikke var i situasjonen. Mulig jeg hadde vært så irritert at jeg hadde plumpet ut med det til barnet jeg og.
Marriet Skrevet 12. juli 2016 #8 Skrevet 12. juli 2016 Idiotisk av deg å blande barna inn i konflikten dere i mellom. Idiotisk av han å oppføre seg sånn som han gjør. Dere burde snakke sammen om forventninger. Og snakk sammen et sted der ingen barneører lytter.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #9 Skrevet 12. juli 2016 Dere har feil begge, men han har flere enn deg Det er ikke greit å drikke med begge hender til alle døgnets tider på familieferie, og det er overhodet ikke greit å surmule og førte mens du må aktivisere barna. Det kunne du fint ha formidlet til han Din feil er å dra ungene inn i konflikten, du kunne spart deg den kommentaren Anonymous poster hash: 2adb7...425
Hjertefru Skrevet 12. juli 2016 #10 Skrevet 12. juli 2016 Personlig synes jeg at å ta en, ev to øl på ferie må være lov selv om barna er tilstede. Hvis du ikke godtar dette har dere jo et problem... Men slik du legger det frem høres det jo ut som om mannen stikker seg bort for å drikke, og benytter enhver anledning til å drikke alkohol. Enten reagerer han slik fordi du har veldig strenge føringer på alkoholbruk, eller så har han et alkoholproblem. Dere virker begge å ha et oppheng på alkohol, med motsatt fortegn. Og kommentaren din om at du var sur fordi pappa drakk alkohol var kjempedøv. Like døvt som at han nå ligger på rommet og furter. Går ikke an å oppføre seg sånn når man er på familietur.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2016 #11 Skrevet 12. juli 2016 I utgangspunktet er jeg enig i at man ikke skal dra barn inn i konflikt mellom foreldrene. Jeg synes likevel ikke HI handlet galt da hun svarte sønnen som hun gjorde. Sønnen oppdaget at moren ble sur, og lurte på hvorfor. Hva skulle hun ha svart? Hadde sønnen ikke oppdaget at HI ble sur på mannen så mener jeg Hi burde gjort det beste ut av dagen og så tatt det opp med mannen etter at barna hadde lagt seg om kvelden. Men nå oppdaget sønnen dette, da tror jeg det er bedre å si det som det er - faren drikker for mye alkohol og det gjør noe med både den som drikker og de nærmeste rundt. Mannen overhørte hva sønnen og kona sa, og han følte seg da visstnok som en "ussel far". Faren har altså tatt valg som har påvirket familien negativt, han blir oppmerksom på det, føler seg ussel.... og velger å bare fortsette å påvirke familien negativt ved å melde seg ut av familien neste dag for å ligge og surmule på rommet. En slik reaksjon er ikke voksne, og jeg ville blitt alvorlig bekymret for at mannen har et reelt alkoholproblem. Får han ikke drikke blir han sur og isolerer seg og straffer sine barn og kone for at han ikke får drikke så mye på dagtid. Jeg har ikke noe problem med å ta et glass eller maks to med barn rundt, men denne mannen spretter flaske etter flaske med øl før han går over på sprit. Når han blir konfrontert med at dette går ut over andre, da velger han å ikke takle det, men trekke seg unna familien helt. Ja til å skåne barna mest mulig, men ikke alltid. Noen ganger er det bedre å snakke om elefanten alle ser i rommet enn at alle skal late som den ikke eksisterer, for det vil gjøre barna mer usikre. Alternativet her var gjerne at Hi skulle fortalt sønnen en løgn som sønnen mest trolig forstod ikke var sannheten, dermed ville sønnen hatt en mor han merket ikke var ærlig med ham og en far som var anderledes pga. alkohol og som trakk seg unna familien. Det tror jeg ikke ville vært å skåne barna, heller tvert om. Nå vet i hvert fall sønnen at mor er ærlig med ham og at det ikke er han det er noe galt med. Mulig foreldrenes konflikt vil gjøre ham noe usikker også, men nå vet han at det har en konkret årsak, og slipper å lure på hva årsaken er. Anonymous poster hash: bed0a...2da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå