Gå til innhold

Elena eller Louise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem navn liker du best? Elena eller Louise?

:)

Anonymous poster hash: 80bef...263

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns Louise er veldig fint :)

Anonymous poster hash: e1cca...2a8

Skrevet

Av disse: Louise.

Anonymous poster hash: 1a55e...941

Skrevet

Helt klart Elena☺

Anonymous poster hash: e7967...091

Skrevet

Jeg hadde gått for dobbeltnavn, jeg. Elena Louise ;)

Anonymous poster hash: 73f01...32a

Skrevet

Louise :)

Anonymous poster hash: 520e9...324

Skrevet

Louise. Elena høres ut for likt Helena.

Anonymous poster hash: aa5fa...5ad

Skrevet

Elena er litt for russisk for min smak. Hvis du hadde sagt Helena, ville jeg gått for det fremfor Louise.

Anonymous poster hash: 07418...e89

Skrevet

Enig i at Elena høres veldig russisk ut, Helena er mye bedre. Men av disse to må jeg si Louise.

Skrevet

Enig i at Elena høres veldig russisk ut, Helena er mye bedre. Men av disse to må jeg si Louise.

Det finnes mange ved navn Elena i Spania og latinamerikanske land. Litt nusselig å se hvordan russisk er lik negativ her inne. Ta fremmedfrykten deres ut en annen plass, er dere snille.

Anonymous poster hash: 2132e...e27

Skrevet

Det finnes mange ved navn Elena i Spania og latinamerikanske land. Litt nusselig å se hvordan russisk er lik negativ her inne. Ta fremmedfrykten deres ut en annen plass, er dere snille.

Elena er også veldig vanlig i Hellas.

Anonymous poster hash: 01257...911

Skrevet

Louise

Anonymous poster hash: 623c3...ed7

Skrevet

Er nok lettere å få jobb som voksen med navnet Louise.

Elena er for russisk -latino navn.

Anonymous poster hash: 37003...6ce

Skrevet (endret)

Fremmedfrykt? Kjnner mange russere, er ikke redd dem, men for meg er det ikke naturlig å velge et russiskklingende navn. Ville ikke valgt et svensk eller samisk navn heller, for den saks skyld. (Klar over at Elena brukes i mange andre land, men det bor veldig mange russere i Norge, derfor er det mest naturlig å referere til det).

Så ta dine forutinntatte konklusjoner et annet sted, er du snill.

Endret av aanonym
Skrevet

Det klinger bedre på norsk med Helena. Det var opprinnelig en H i det navnet uansett.

Men jeg synes Louise er et mye finere navn :)

Anonymous poster hash: 02e74...ac5

Skrevet

Fremmedfrykt? Kjnner mange russere, er ikke redd dem, men for meg er det ikke naturlig å velge et russiskklingende navn. Ville ikke valgt et svensk eller samisk navn heller, for den saks skyld. (Klar over at Elena brukes i mange andre land, men det bor veldig mange russere i Norge, derfor er det mest naturlig å referere til det).

Så ta dine forutinntatte konklusjoner et annet sted, er du snill.

Så du velger kun navn som Kari og Ola på ungene dine? Siden du ikke vil ha utenlandske navn på barna? Du vet at navn som Michelle, Irene, Marie osv ikke er norske, men kommer fra andre land og kulturer? Jeg er bare lei av å se at enkelte nasjonaliteter assosieres med noen negativt hver gang. Har enda til gode å se på DiB at svenske navn omtales som negative. Samiske navn derimot, det er liksom "greit" å mobbe, si at det er et bikkjenavn, stygt og så videre. Tyder jo på at det finnes populære og mindre populære nasjonaliteter ifølge noen på DiB.

Skrevet

Er nok lettere å få jobb som voksen med navnet Louise.

Elena er for russisk -latino navn.

Anonymous poster hash: 37003...6ce

Bare tull og tøys. Det kommer ikke på navn hvorvidt man får jobb eller ikke. Ei i min nære omgangskrets heter Elena og har fått alle jobber hun søkte på. Det er kanskje resultat av at hun er høyt kvalifisert med svært gode karakterer fra norsk universitet, spesialkompetanse og plettfrie referanser fra tidligere arbeidsplasser. Man kan ikke velge navn ut fra fordommer enkelte folk har. Jeg hadde ikke ønsket å jobbe hos en arbeidsgiver med fremmedfrykt uansett.

Skrevet

Elena

Anonymous poster hash: 921e1...afe

Skrevet

Elena uten tvil :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...