Gå til innhold

Hvor mye kan jeg låne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt alene med 2 små.( 3 og 0 år)

Jeg er under utdanning og om 2 år er jeg eiendomsmegler. Jeg får betalt utdanning som en omskolering og har ca 450.000 i året.

Jeg har kausjonist, som er villig til å kausjonere for mer enn 15%, men tar banken hensyn til det og gir meg mer lån med tanke på fremtidig yrke osv? Eller må jeg nøye med med 1.700.000 i lån? Finner forresten ikke noe til den prisen og vil så gjerne gi barna et fint hjem som vi hadde.

:)

Anonymous poster hash: f1124...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også alene med to barn og ca samme inntekt. Fikk beskjed fra banken at kausjonist alene ikke holdt. Må også ha noe cash. Hadde jeg hatt et par hundre tusen i egenkapital i tillegg kausjonist kunne jeg fått lån. Men tviler på at jeg hadde fått så mye mer enn 2 mill. Og som du sier - en får ingenting til 2 mill.

Anonymous poster hash: 94650...9ff

Skrevet

Huff.. alternativet er å leie til 13 000 i mnd.. da får vi et fint hus i alle fall... i en periode ..

Men er så surt å leie til den prisen, når huset jeg eide med eksen til 3.2 mill betalte vi 12 ooo på i mnd..

Kjipt å bli alene når mannen er sta å krever huset :P huff..

Hi

Skrevet

Huff.. alternativet er å leie til 13 000 i mnd.. da får vi et fint hus i alle fall... i en periode ..

Men er så surt å leie til den prisen, når huset jeg eide med eksen til 3.2 mill betalte vi 12 ooo på i mnd..

Hi

Må ikke eksen betale deg ut av huset? Og da vil du sitte igjen med litt egenkapital?

Anonymous poster hash: 6eb28...c9f

Skrevet

Hi

Hvorfor har han større rett til huset enn deg? Hvis dere står som eiere begge to og du skal ha hovedomsorgen for barna så står du sterkt i kravet om å overta huset hvis du klarer det økonomisk.

Anonymous poster hash: c2935...76d

Skrevet

Jo eksen burde betale meg noe.. men jeg orker ikke krangle mer. Bor hos mamma nå og det er for slitsomt. Han nekter å dra fra huset, og driter i at jeg og barna må bo i et kott.. rett og slett. .

Hi

Skrevet

Jo eksen burde betale meg noe.. men jeg orker ikke krangle mer. Bor hos mamma nå og det er for slitsomt. Han nekter å dra fra huset, og driter i at jeg og barna må bo i et kott.. rett og slett. .

Hi

Et råd. Advokat.

Anonymous poster hash: 9a1bb...e5c

Skrevet

Herregud, hi, denne kampen må du ta! Eier du 50 % av huset? Da må han faktisk kjøpe deg ut, eller så selger dere huset og deler fortjenesten.

Anonymous poster hash: b4691...39b

Skrevet

Ja jeg eier 50%

Problemet er at jeg har oppdaget at han lever et dobbeltliv, og det gjør at jeg er redd for å være rundt han med barna.. så jeg bare tok barna og dro.

Advokaten råder meg til å bare komme meg vekk, før han krever penger ac MEG for å overta. Når jeg skrev at det ene barnet er 0 år, så er det fordi deg ikke er født enda. Jeg har termin 29 juli. Så jeg er svak og utslitt..

Hi

Skrevet

Ja jeg eier 50%

Problemet er at jeg har oppdaget at han lever et dobbeltliv, og det gjør at jeg er redd for å være rundt han med barna.. så jeg bare tok barna og dro.

Advokaten råder meg til å bare komme meg vekk, før han krever penger ac MEG for å overta. Når jeg skrev at det ene barnet er 0 år, så er det fordi deg ikke er født enda. Jeg har termin 29 juli. Så jeg er svak og utslitt..

Hi

Advokaten råder deg til å komme deg vekk når du eier 50%? Dummeste jeg har hørt! Skaff deg ny advokat

Anonymous poster hash: 92c78...123

Skrevet

Du må kreve at han kjøper deg ut! Hvis ikke må dere selge huset og dele salgssummen - da får du egenkapital og kan kjøpe deg noe nytt

Skrevet

Ja advokaten rådet meg til å komme meg vekk, for mennesker som han kan gjøre stor skade. Plutselig slår han seg vrang og tar opp lån i huset osv. Han sitt dobbelt liv handler om rus og miljø rundt det. Jeg kan ikke utsette barna for slikt og jeg orker ikke å kjempe en kamp mot en mann som mangler empati..

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...