Gå til innhold

Bryllupsgave når man er forlover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren skal være forlover i et bryllup til høsten, og vi må begynne å tenke på gave. Har dere noen tips? Å gi 2 av 12 tallerkener virker litt stusselig når man er forlover, så går man da for suppeterrinen øverst på lista eller finner på noe mer kreativt? (Vet feks en som ga bort matlagingskurs til brudeparet da hun var forlover.) Og pris? Litt høyere enn når man er "vanlig" gjest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En "gammel" regel er at man gir kuvert prisen i gave.Så om kuvert-prisen er 500 kr pr pers, og dere er 2 stk "skal" man gi 1000kr. Som forlover hadde jeg doblet det!

Når jeg var forlover til min bestevenninne, betalte jeg sminke og håroppsett for henne. Samt at brudeparet fikk en symbolsk gave på rundt 1000 kr. Nå er dette 15 år siden da, å prisene har vel kanskje forandret seg litt 😊

Anonymous poster hash: 58931...ad9

Skrevet

En "gammel" regel er at man gir kuvert prisen i gave.Så om kuvert-prisen er 500 kr pr pers, og dere er 2 stk "skal" man gi 1000kr. Som forlover hadde jeg doblet det!

Når jeg var forlover til min bestevenninne, betalte jeg sminke og håroppsett for henne. Samt at brudeparet fikk en symbolsk gave på rundt 1000 kr. Nå er dette 15 år siden da, å prisene har vel kanskje forandret seg litt 😊

Skrevet

Fant foresten dette på nett;

Linea Ullvang er butikkmedarbeider på Til Bords i Oasen Storsenter. Hun formidler noen inntrykk hun har av hva folk legger seg på når de kjøper gaver. Hun har inntrykk av at mange bruker 200-300 kroner når de kjøper gave til venner eller naboer. Kjenner du foreldrene godt til noen som enten skal gifte seg eller konfirmeres kan beløpet gjerne begynne på 500 eller litt mer.

– Til bryllup kommer du fort opp i 1000-lappen dersom du skal i bryllupet. Ellers har jeg inntrykk av at mange legger seg på 500-700 kroner.

Skrevet

Men er det noen av dere som har forslag til gave utover å velge noe til passe pris på ønskelista? Pleier forlovere å finne på noe spesielt eller velge fra lista?

Skrevet

Kurs

Turer

Minnesota

Pledd

Verktøy

Treningsutstyr

Anonymous poster hash: 64670...781

Skrevet

Så jeg som skal være forlover om ett år skal da gi kuvertpris gange 2 pluss litt, det vill da si 5000kr pluss? Det er heftig!

Skrevet

Samboeren skal være forlover i et bryllup til høsten, og vi må begynne å tenke på gave. Har dere noen tips? Å gi 2 av 12 tallerkener virker litt stusselig når man er forlover, så går man da for suppeterrinen øverst på lista eller finner på noe mer kreativt? (Vet feks en som ga bort matlagingskurs til brudeparet da hun var forlover.) Og pris? Litt høyere enn når man er "vanlig" gjest?

Jeg ga et maleri, det er selvfølgelig veldig personlig og man må vite litt om smaken til de som skal gifte seg (kanskje mest bruden sin smak :-) Men det er jo uansett en investering, uansett om man vil ha det på veggen eller ei. Dette er 15 år siden og jeg gav vel den gang rundt 2500 for det, nå er det sikkert verdt det dobbelte. Jeg var enslig den gang og nå når jeg sitter og skriver dette så skjønner jeg ikke hvordan jeg hadde råd..haha. Men bildet henger da på veggen og er godt likt fortsatt!

Anonymous poster hash: 52eb7...309

Skrevet

Kurs

Turer

Minnesota

Pledd

Verktøy

Treningsutstyr

Er Minnesota for salg? 😉 Eller er det bare noe jeg ikke har fått med meg i ammetåka?

Men takk for forslag, altså!

Skrevet

Det beste er vel å velje frå lista? Vi fekk ein del nips som ikkje stod på lista, ikkje så kjekt med meir bodfyll...trur mange set pris på å få frå liste om du ikkje kjenner dei godt og finn på noko veldig spesielt.

Anonymous poster hash: ebd2e...aa5

Skrevet

Er Minnesota for salg? 😉 Eller er det bare noe jeg ikke har fått med meg i ammetåka?

Men takk for forslag, altså!

Har du ikke fått med deg at USA sliter med underskudd på budsjettene? De selger selvfølgelig unna der som er å selge 😁

Mente minnebok.

Skrevet

Har du ikke fått med deg at USA sliter med underskudd på budsjettene? De selger selvfølgelig unna der som er å selge 😁

Mente minnebok.

Aha! Minnebok er iallefall lettere å pakke inn enn hele Minnesota, men en hel stat hadde jo virkelig vært en gave som sent ble glemt! 😂

Skrevet

Dere kjenner jo brudeparet godt, så dere vet om de ønsker at dere velger fra listen eller om de er åpne for andre gaver, også.

Det er helt greit å gi 2 av 12 tallerkener! Mellom alle gjestene får de kanskje fullt sett, men noen må begynne. Mye lettere å velge tallerkenene hvis man ser at 8 av 12 allerede er kjøpt, f.eks.

Som forlover ville jeg lagt meg på 2000 kr for dere som par, avhengig av økonomi, selvsagt. Forloveren har viktige roller, men å gi dyrere gave er ikke en av dem.

Anonymous poster hash: ee1a2...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...