Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 På tre uker. Synes du det er mye? Anonymous poster hash: fe5b0...7a6
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Ja. Det er mer enn hva jeg har drukket på 2 år og jeg har et "normalt" forhold til alkohol. Jeg er ikke streng avholds og er heller ikke nødt til å ha alkohol for å kose meg. Spørsmålet til deg er - må du ha alkohol for å kose deg? Slappe av? Markere ferie? Gleder du deg om dagen til å drikke alkohol på kvelden og lager du deg gode unnskyldninger for å ta deg et glass? Du lurer selv på om 7 liter på 3 uker er mye og det forteller at du føler selv at det ikke er et ok konsum. Anonymous poster hash: a4587...b8a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Jeg hadde forventet mer mtn Anonymous poster hash: d21c2...10d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #4 Skrevet 10. juli 2016 Hva andre mener spiller ingen rolle, det ER mye! Du har drukket 24-25 enheter alkohol pr uke, det er 10 enheter over det som regnes å gi helseskader hos kvinner. Jeg håper du ikke har hatt ansvar for barn med det store daglige alkoholforbruket! Anonymous poster hash: ea9fa...549
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #5 Skrevet 10. juli 2016 Oi da, det var en del. Jeg har kanskje drukket tre på ca like lang tid. Håper virkelig du ikke drikker så mye til vanlig, eller om du har eneomsorg for barn. Du, det der er mye, når jeg tenker meg om. Anonymous poster hash: c753f...39a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #6 Skrevet 10. juli 2016 Hva andre mener spiller ingen rolle, det ER mye! Du har drukket 24-25 enheter alkohol pr uke, det er 10 enheter over det som regnes å gi helseskader hos kvinner. Jeg håper du ikke har hatt ansvar for barn med det store daglige alkoholforbruket! Anonymous poster hash: ea9fa...549 En enhet vin er ca 12cl da blir det litt under 3 enheter pr dag. Det er ikke voldsomt mye egentlig. Det er litt over ett glass vin kanskje om kvelden. Helt ok Anonymous poster hash: 74ac4...01e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #7 Skrevet 10. juli 2016 Neida, jeg må ikke ha alkohol for å kose meg. Hjemme drikker jeg så å si aldri. Sist var vel i november på julebord, og før det i et bryllup på sommeren. Jeg har bare tatt noen glass vin på kveldene etter at barna har sovnet, og har faktisk ikke følt meg brisen en eneste kveld. Hi Anonymous poster hash: fe5b0...7a6
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #8 Skrevet 10. juli 2016 Jøss må være veldig merkelig jeg da som kun har drukket 3 cider i hele sommer Anonymous poster hash: 0b32b...eec
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #9 Skrevet 10. juli 2016 En enhet vin er ca 12cl da blir det litt under 3 enheter pr dag. Det er ikke voldsomt mye egentlig. Det er litt over ett glass vin kanskje om kvelden. Helt ok Anonymous poster hash: 74ac4...01e Det regnes å være 20-24 enheter i tre liter vin, jeg tok utgangspunkt i 22 enheter. Tre enheter daglig blir likevel 21 i uken, noe som er langt over det som er tilrådelig. Anonymous poster hash: ea9fa...549
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #10 Skrevet 10. juli 2016 Jeg drikker aldri når jeg har med barn. Har opplevd flere ganger at foreldre har kommet i mottak med barna sine som er syke i drosje fordi de har drukket. Noen ganger har vi også kontaktet barnevernet hvis foreldre har vært påvirket. Så jeg er kjørbar når barna er hjemme. 7 l vin er jo helt bak mål. Anonymous poster hash: 29ace...50c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #11 Skrevet 10. juli 2016 Blir det ca 3 dl vin pr kveld? Det er vel helt ok? Anonymous poster hash: 82be6...c50
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #12 Skrevet 10. juli 2016 Dette drikker min søster på 1 uke, og gjør det hver uke, og mener det er normalt. Hun drikker og annen alkohol ved siden av. Så tenker virkelig ikke over at du har drukket 7 liter vin på 3 uker. Anonymous poster hash: ad662...e91
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #13 Skrevet 10. juli 2016 Det regnes å være 20-24 enheter i tre liter vin, jeg tok utgangspunkt i 22 enheter. Tre enheter daglig blir likevel 21 i uken, noe som er langt over det som er tilrådelig. Anonymous poster hash: ea9fa...549 Det er faktisk under 20 enheter. Men hvis du ser på antall cl det er i en enhet så er det ikke fryktelig mye. For alt vi vet kan hun ha vært på fest ett par ganger på 3 uker og da går det jo noen enheter. Jeg syns ikke det er ille å ta seg ett glass vin feks om kvelden etter unger er lagt. Anonymous poster hash: 74ac4...01e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #14 Skrevet 10. juli 2016 Jeg drikker aldri når jeg har med barn. Har opplevd flere ganger at foreldre har kommet i mottak med barna sine som er syke i drosje fordi de har drukket. Noen ganger har vi også kontaktet barnevernet hvis foreldre har vært påvirket. Så jeg er kjørbar når barna er hjemme. 7 l vin er jo helt bak mål. Anonymous poster hash: 29ace...50c For meg blir det litt ekstremt at man alltid skal være 100% kjørbar 365 dager i året med mindre man har barnevakt. Jeg har som sagt ikke følt meg påvirket en eneste kveld, så jeg tviler sterkt på at noen hadde hatt behov for å kontakte barnevernet dersom vi kom i taxi. Hi Anonymous poster hash: fe5b0...7a6
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #15 Skrevet 10. juli 2016 Det er faktisk under 20 enheter. Men hvis du ser på antall cl det er i en enhet så er det ikke fryktelig mye. For alt vi vet kan hun ha vært på fest ett par ganger på 3 uker og da går det jo noen enheter. Jeg syns ikke det er ille å ta seg ett glass vin feks om kvelden etter unger er lagt. Anonymous poster hash: 74ac4...01e Jeg synes heller ikke ett glass vin trenger å være noen krise - men tre daglig er noe helt annet og uansett om vi fortsetter å kverrulere på enheter så er det et helseskadelig forbruk. Anonymous poster hash: ea9fa...549
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #16 Skrevet 10. juli 2016 Litt over tre dl per dag synes jeg ikke er mye! Anonymous poster hash: c0bc7...23d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #17 Skrevet 10. juli 2016 Jeg synes heller ikke ett glass vin trenger å være noen krise - men tre daglig er noe helt annet og uansett om vi fortsetter å kverrulere på enheter så er det et helseskadelig forbruk. Anonymous poster hash: ea9fa...549 Ett vanlig glass vin er som regel mer enn 12 cl. Ett vanlig glass vin er ca 20cl og da er det snakk om 1,5 glass vin om dagen. Siden hun aldri drikker ellers er jo ikke det krise i 3 uker i ferie Anonymous poster hash: 74ac4...01e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #18 Skrevet 10. juli 2016 Ett vanlig glass vin er som regel mer enn 12 cl. Ett vanlig glass vin er ca 20cl og da er det snakk om 1,5 glass vin om dagen. Siden hun aldri drikker ellers er jo ikke det krise i 3 uker i ferie Anonymous poster hash: 74ac4...01e Jeg snakker om alkoholenheter som i at et glass er en alkoholenhet. Mengden Hi har drukket er uansett godt over det som er helsefarlig å drikke i uken. Anonymous poster hash: ea9fa...549
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #19 Skrevet 10. juli 2016 Jeg snakker om alkoholenheter som i at et glass er en alkoholenhet. Mengden Hi har drukket er uansett godt over det som er helsefarlig å drikke i uken. Anonymous poster hash: ea9fa...549 Jeg skjønner hva si sier men ett glass er ikke en alkoholenhet. En alkoholenhet for vin er 12cl. Da kan jeg si at jeg tok meg ett glass vin og det glasset var på en halvliter men drakk kun en alkoholenhet. Når det kommer til øl er det annerledes. Det samme med sterkvin og sprit. Det er sikkert over den terskelen men det gjelder i snitt vil jeg tro. Tviler på dette er skadelig når det er snakk om 3 uker. Det hadde vært noe helt annet hvis det ble gjort hver dag hele året. Anonymous poster hash: 74ac4...01e
Lille krøll Skrevet 11. juli 2016 #20 Skrevet 11. juli 2016 Jeg drikker aldri når jeg har med barn. Har opplevd flere ganger at foreldre har kommet i mottak med barna sine som er syke i drosje fordi de har drukket. Noen ganger har vi også kontaktet barnevernet hvis foreldre har vært påvirket. Så jeg er kjørbar når barna er hjemme. 7 l vin er jo helt bak mål. Anonymous poster hash: 29ace...50c Så min mann som ikke har lappen er ikke egnet til å ha ansvar for vår datter? Om jeg har tatt et glass vin kjører jeg ikke men det kan knappest bli omtalt som at jeg har mistet evnen til å ta vare på vår datter. En helt annen sak om man blir merkbart beruset ja. Men det å være kjørbar er et dårlig argument.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #21 Skrevet 11. juli 2016 Helt OK. Selv har jeg nok drukket ni liter de siste tre ukene. Det gikk hvertfall to liter sist lørdag da jeg var på konsert. Og i helga gikk det en dunk fredag og en dunk lørdag. Var på festival. Og så har jeg tatt ett-to glass hjemme ett par kvelder i ferien. Det er jo sommer! Anonymous poster hash: 9159a...31d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #22 Skrevet 11. juli 2016 Hurra for sommer! Bra det finnes støttetelefoner for barn. Anonymous poster hash: fefbd...3be
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #23 Skrevet 11. juli 2016 Om man skal bruke det å være kjørbar som argument, så har Jeg aldri vært kjørbar før nå. Har akkurat tatt lappen. Har klart meg helt fint uten å være kjørbar. En gang har jeg måttet ta barnet mitt til legevakten i taxi, fungerte veldig fint. Anonymous poster hash: 0f98d...ecb
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #24 Skrevet 11. juli 2016 Om man skal bruke det å være kjørbar som argument, så har Jeg aldri vært kjørbar før nå. Har akkurat tatt lappen. Har klart meg helt fint uten å være kjørbar. En gang har jeg måttet ta barnet mitt til legevakten i taxi, fungerte veldig fint. Anonymous poster hash: 0f98d...ecb Poenget var jo at man ikke kunne kjøre pga at man hadde drukket da. Herregud, man må jo jaggu forklare alt med teskje her inne! At folk kommer i taxi fordi bilen ikke har vinterdekk driter vi i. Vi drikker ikke alkohol med barn i hus, da forskning er tydelig på at det er uheldig! Jeg velger å høre på fagfolk og ikke jatte med de som MÅ drikke for å kose seg. Anonymous poster hash: 29ace...50c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2016 #25 Skrevet 11. juli 2016 Sist jeg drakk noe med alkohol i var august i fjor, men jeg har helt ærlig aldri hatt dårlig samvittighet for å ta et glass vin til maten selvom barnet er til stede. Anonymous poster hash: 0f98d...ecb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå