Gå til innhold

Ryddighet- hvordan finne et system som fungerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i utgangspunktet en systematisk person men siden vi fikk barn for 5,5 år siden har jeg nesten blitt ambivalent til rot. Det hjelper såklart ikke at jeg har en mann som ikke er strukturert og ryddig. Feks ikke legger på plass regninger i skuffen men lar de ligge på spisebordet eller andre plasser, ikke legger på plass klærne sine (brukt 1x) på knaggen på badet men slenger de over en stol i stua eller alle andre plasser.

Barna prøver jeg å oppdra og de er taktilt ryddige (er 5,5 og 3 år gamle). Men mannen lar alt flyte når han kommer hjem fra BHG så må jeg mase om at han og de må rydde etter seg.

Har vel gitt litt opp og prøver sånn halvveis å holde orden men mannen er og blir rotete. Tips?

Anonymous poster hash: 88273...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet en systematisk person men siden vi fikk barn for 5,5 år siden har jeg nesten blitt ambivalent til rot. Det hjelper såklart ikke at jeg har en mann som ikke er strukturert og ryddig. Feks ikke legger på plass regninger i skuffen men lar de ligge på spisebordet eller andre plasser, ikke legger på plass klærne sine (brukt 1x) på knaggen på badet men slenger de over en stol i stua eller alle andre plasser.

Barna prøver jeg å oppdra og de er taktilt ryddige (er 5,5 og 3 år gamle). Men mannen lar alt flyte når han kommer hjem fra BHG så må jeg mase om at han og de må rydde etter seg.

Har vel gitt litt opp og prøver sånn halvveis å holde orden men mannen er og blir rotete. Tips?

Mari Kondo! Hun er min guru! Hun kan få det ryddig hos hvem som helst :)

Har akkurat lest boken hennes. Veldig bra bok. Selv de som er veldig ryddig har mye å lære av henne :)

Anonymous poster hash: 65dba...ee7

Skrevet

Ble inspirert, det skal jeg prøve!

Anonymous poster hash: a55c2...a59

Skrevet

Har fr kondo noen tips til oss med menn som egentlig er ryddige, men som er notoriske samlere og drar huset fullt av diverse greier, samt kastevegring?

Anonymous poster hash: 0d568...d11

Skrevet

Akkurat sånn har vi det og! Kjempe frustrerende! Min mannye roter mer enn ungene til sammen, men innser det ikke selv.

Anonymous poster hash: 6e53c...fbe

Skrevet

Har fr kondo noen tips til oss med menn som egentlig er ryddige, men som er notoriske samlere og drar huset fullt av diverse greier, samt kastevegring?

Anonymous poster hash: 0d568...d11

Ja, mange gode råd!

Det er nemlig først og fremst samlere hun snakker til, er som regel de (vi) som ikke klarer å ha skikkelig orden.

Hun åpnet øynene mine for mitt unødvendige behov for samling.

Anbefaler deg virkelig å lese boken :)

Skrevet

Fremmedord er visst vanskelig.

Anonymous poster hash: 30f96...fe9

Skrevet

Fremmedord er visst vanskelig.

Anonymous poster hash: 30f96...fe9

?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...