Gå til innhold

Dere som har angst.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type angst har du, og hvilke type medisin bruker du?

Er du fornøyd? Har du prøvd medisiner du ikke er fornøyd med? Hvilke?

Trenger å høre andres erfaringer selv om jeg vet at dette er veldig individuelt!

Anonymous poster hash: e91cf...b02

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generaliserende angst. Ingen medisiner mens jeg går i behandling, ved lengre opphold har jeg brukt sobril ved behov i korte perioder med god effekt. Synd den er så vanedannende. Har lyst til å be om noe annet som ikke er så "skummelt" å bruke, men som kan hjelpe når det står på som verst. Vet flere(bl.a her inne) har hatt god effekt av antidepressive, men de tas jo hver dag. Hvilken type angst har du? Og får du hjelp, annet enn tilbud om medisiner?

Anonymous poster hash: c7a3a...fdc
Skrevet

Jeg hadde alvorlig angst. Bruker nå effexor og det har reddet meg. Er helt symptomfri og er så glad for det!!!

Anonymous poster hash: ed9cb...395

Skrevet

Generaliserende angst. Ingen medisiner mens jeg går i behandling, ved lengre opphold har jeg brukt sobril ved behov i korte perioder med god effekt. Synd den er så vanedannende. Har lyst til å be om noe annet som ikke er så "skummelt" å bruke, men som kan hjelpe når det står på som verst. Vet flere(bl.a her inne) har hatt god effekt av antidepressive, men de tas jo hver dag. Hvilken type angst har du? Og får du hjelp, annet enn tilbud om medisiner?

Kan du beskrive litt hvordan du opplever angsten? Hvordan er hverdagen?

Anonymous poster hash: cc3e4...7c5

Skrevet

Jeg har også generalisert angst. Har gått mange år på antidepressiva, men synes ikke de virker optimalt lenger.

Har gått i samtaler hos psykolog og er nylig ferdig med det. Nå skal vi starte ny medisinering.

Jeg har også prøvd sobril, men synes ikke de hadde så god effekt. Jeg har adhd i tillegg da, men den er ikke så plagsom egentlig. Bruker ikke medisiner for adhd. Det er angsten jeg vil bli kvitt. Eller jeg blir vel aldiri helt kvitt den, men ønsker veldig å redusere plagene.

HI

Skrevet

Panikkangst og sosialangst. Bruker ikke medisiner, men har i "akutte" tilfeller ( dvs 3 ganger på 10 år ) tatt valium eller sobril. Man må lære seg å leve med driten. 

Anonymous poster hash: 35e7c...9ee
Skrevet

Panikkangst, helseangst og generell angst. Har forsøkt samtaleterapi, men det hadde ingen effekt.

Eneste som har hjulpet er tid, at jeg vet at det er angst, og at angst ikke er farlig.

De gangene den "tar meg på senga" ved å opptre i en annen form enn vanlig, som f.eks. den gangen det kjentes ut som om en tablett eller noe slikt hadde satt seg fast i svelget, har jeg heldigvis en veldig flink fastlege som tar alt alvorlig, undersøker og beroliger. Går ikke ofte da, sjelden mer enn hvert 2.-3. år. Har en trang til å bestille time oftere, men nekter meg selv, minner meg på at jeg har vært like redd før, det var ikke slag eller kreft den gangen, jeg lever fortsatt, og det er sikkert ikke det nå heller.

Skrevet

Sosial angst og depresjon. Gikk på antidepresiva i mange år kombinert med terapi hos psykolg, men sluttet på medisin når vi skulle prøve å bli gravid. Begynte aldri på medisin igjen etterpå, men klarer meg fint takket være en super psykolog.

Anonymous poster hash: 31b5a...1ae

Skrevet

Generalisert angstlidelse. Har veldig god effekt av Lyrica. :-) 

Anonymous poster hash: c3b2f...eb6
Skrevet

Det lurer jeg også på.

Anonymous poster hash: 0bd62...2d8

Skrevet

Generalisert angstlidelse. Har veldig god effekt av Lyrica. :-) 

Hvordan merker du effekten?

Skrevet

Hvordan merker du effekten?

Generelt mye roligere i kroppen, ikke fullt så bekymret for hverdagslige ting som når jeg er uten medisiner. Har selvfølgelig antydninger til angst hver eneste dag. Spesielt når jeg er sliten så tar det overhånd. Lettere hverdag med Lyrica. :-) 

Skrevet

Har hatt panikklidelse med panikkanfall.. Gikk noen år med behandling før jeg ble helt frisk. Ingen medisinering 😊

Skrevet

Det er slitsomt. Både fysisk og psykisk, nesten konstant engstelig, ukonsentrert, anspent, kaldsvetter og skjelver. Også blir jeg ganske irritabel hvis det blir for mye mas og kjas. Det er alt og ingenting som utløser angst så å jobbe med triggere er vanskelig. Har fått god hjelp til å forstå dette av psykolog, som nå dessverre har blitt avsluttet da tiden jeg fikk tildelt gikk ut. Men psykomotorisk fysioterapi er fint, det hjelper litt på anspentheten og å få kontakt med kroppen, anbefales :)

Jeg er ikke i jobb, men skal ut i hospitering etter sommeren. Og starte opp hos psykiater. Hadde mer angstanfall før, men det har roet seg veldig. Nå er de mye mildere og jeg tror ikke like ofte at jeg skal dø. Det er nok takket være de 3 årene på dps i gruppe- og individuell terapi.

For meg er hverdagen generelt tryggere når jeg er i behandling. Og opphold øker syptomene litt, derfor kunne jeg tenke meg medisin nå i sommer til jeg begynner hos ny behandler i sept. Sommeren i fjor gikk fint da jeg kunne ta en halv sobril ved behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...