anonomous Skrevet 10. juli 2016 #1 Skrevet 10. juli 2016 Hvilke arbeidsoppgaver har deres 13 åringer i huset? Og hva får de for hver oppgave?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #2 Skrevet 10. juli 2016 Har ikke 13 åring, men en 11 år gammel gutt. Han går ut med søppel hver dag, tømmer oppvaskmaskinen, vanner plantene i hagen hver dag, henger opp klesvask, henter posten hver dag, støvsuger ved behov( da gjerne midt på gulvet...), rydder og holder orden på rommet sitt. Rydder bort og setter inn i oppvaskmaskinen og vasker bordet og koster gulvet når han har spist. Han får ikke betalt for dette, det kalles for å bidra hjemme på lik linje med alle andre her. Han får lommepenger ved behov. Alt fra 50 kr til 3- 400 kr i uka beroende på hva han skal og vil gjøre. Er ikke knipen på pengene når han er så flink til å gjøre som han får beskjed om. Veldig enkel og grei gutt til nå( bank i bordet) Anonymous poster hash: 14bb5...e04
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #3 Skrevet 10. juli 2016 Har to gutter på 12 og 15 år og de er fra de var små lært opp til at et fsmiliehushold ikke driver seg av seg selv så alle må bidra for å dra lasset. Det er ingen her i huset som får betalt for å hjelpe til, jeg er så imot å oppdra hva-får-jeg-for-det unger, å ta sin del av arbeidsoppgavene skal være en selvfølge. De to har i fellesskap ansvar for all søppel, det er altså deres oppgave å sørge for at ingen søppelbøtter flyter over (restavfall, plast, papir og glass/metall). De har også ansvar for egne rom og kjellerstuen, det skal holdes ryddig, støvsuge, skiftes på senger, ryddes på plass rent tøy osv. Ellers hjelper de ved behov, dekke bord, passe småsøsken, klippe gress o.l De jobber seg ikke ihjel, jeg gjør mest, men de bidrar litt hver dag. Alt fra 5 min til å dekke bord, til å passe småsøsken en time Anonymous poster hash: c1938...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå